Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

lave menn og tykke damer

Gjest ts

Anbefalte innlegg

Yes...

Vil med en gang si at jeg skriver dette anonymt fordi, vel, jeg synes det er heller pinlig å diskutere dette emnet. Jeg tenker også på meg selv i date-situasjoner, osv. Håper det er ok!

Nye undersøkelser (haha, det er mange av dem) viser at menn foretrekker tynne kvinner og damer liker høye menn. Dette er selvsagt et gjennomsnitt og bare basert utifra utseende. For eksempel på en sånn speed-dating greie, nesten alle damene ville møte de høye mennene (høyere enn damene, jo høyere jo bedre intil 190, damene så så og si bare på høden til mannen og dreit i kroppsfasong osv) og mennene ville møte de tynne damene (ikke under 18 i BMI, men ellers jo tynnere jo bedre, over 25 i BMI var svært upopulære). Jeg føler at det er mye snakk om tykke damer, men lite om lave menn. Er lave menn et tabu? Eller er det egentlig ikke så viktig som folk skal ha det til?

Jeg synes også det er interssant å tenke på hva tykke damer som synes at de selv er så formfulle og deilige tenker om lave menn og omvendt? For selv om tykke damer og lave menn er minst populære så finner de sjelden sammen? Eller tar jeg feil? I så fall hvorfor? Kan jentene forklare hvorfor de ikke foretrekker lave menn og gutta det samme? Nå snakker jeg forresten ikke om mini-menn og giga-damer. Men normalt lave gutter (165-173 cm) og lubbne jenter (overkant normalvektig, rundt overvektig)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig foretrekker jeg jenter med litt kjøtt på beina. Mer å ta i, mer å være glad i! Men det finnes jo grenser. Går vi over 100-120 kg, noe som er mer enn det jeg veier, så blir det litt i overkant.

Men hvis personligheten er fantastisk så har faktisk ikke vekten eller høyden så mye å si.

Lenke til kommentar

Høyden kan man jo ikke gjøre så mye med, Men vekten er fullt mulig og gjøre noe med.

Ser jeg noen som er litt overvektig tenker jeg bare at de ikke kan ta vare på kroppen sin, dermed ikke noe for meg. Om en jenter er 1.60 eller 1.90 spiller ingen rolle for meg.

Hilsen gutt 1.80, BM1 20

Lenke til kommentar
Gjest Jente23

Jeg er litt lubben (160 høy, 62 kg, 24 bmi). Jeg har ingenting mot "lave gutter", men det kan jo hende er fordi jeg er litt lav selv. Jeg har aldri møtt en gutt som er lavere enn meg. Før likte jeg at guttene var høye (over 180) nå (jeg er 23 år) synes jeg ikke det er så farlig. Men sterkeste forelskelse var med en gutt som kanskje var 165 høy og veide vel rundt 55 kg. Jeg følte meg feit i forhold til ham. Men jeg hadde ikke noe problem med ham, mer meg selv. Vanlig oppfatning er jo at gutten skal være høyere og veie mer enn jenta. Følte veldig på dette i forhold til forelskelsen min. Men jeg veit ikke hvordan gutter føler i forhold til det? Om de vil at jenta skal være lett?

Lenke til kommentar

Jeg tror selv at høye gutter vil ha bedre odds enn lave, det samme når det gjelder slanke / normale jenter, i forhold til tykke.

Men som du sier så er det lite snakk om lave menn generelt, dette tror jeg kommer av at denne faktoren ikke spiller så stor rolle for de fleste kvinner. Nå sier jeg ikke at fedme gjør det heller, men fokus på sunnhet (som det er mulig å gjøre noe med) er mer aktuelt enn noe man ikke får gjort noe med i det hele tatt (Høyde).

Selv ville jeg nok aldri blitt interessert i noen som var tykke, fordi jeg synes man burde passe på sin egen kropp, og stoppe før det skeier virkelig ut. Nå vet jeg det finnes de som har sykdommer/medisiner som forårsaker slik, og disse har jeg medfølelse for. Men jeg ville nok aldri endt opp med en dame som var overvektig...

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker kvinner som ligger på rundt gjennomsnittet. Jeg vil ikke ha ei syltynn jente, og heller ikke ei overvektig jente. Begge ytterkantene er av samme grunn. De ser ikke sunne ut.

Jeg har ikke noe i mot litt ekstra kjøtt på beina. Heller litt for mye enn litt for lite, men det kommer til et punkt hvor det blir for mye. Og når det punktet nås ser det ut som hun ikke klarer å ta vare på seg selv, og det synes jeg er veldig uatraktivt.

Jeg tror at folk flest vil ha en person som klarer å ta vare på seg selv, og overvekt tyder på det motsatte. Det finnes de som har sykdommer som gjør at de blir overvektige, og det er synd at de skal bli forhåndsdømt, men sånn er det desverre.

Lenke til kommentar

Er 179 høy og alltid vært en kraftig dame... breiskuldra og fyldig.

Har noen forhold bak med av ymse slag og kun EN gang har jeg være sammen med en mann som var høyere enn meg..

Av ene eller annen grunn så er det menn som gjerne er 170-175 (slanke) jeg ender opp med.

Og jeg trives med det jeg... samma hvor høye dem er bare ikke egoet er skyhøyt . hihi

Kjæresten min nå er en cm lavere enn meg.. så det holder seg stadig under 179 ... :new_woot:

Jeg må jo si at jeg ikke missliker høye menn altså... nei nei , bare at det aldri har blitt noe talmann action på meg bortsett fra den ene gangen :)

Lenke til kommentar

Men jeg ville nok aldri endt opp med en dame som var overvektig...

Når du sier overvektig, mener du da ifølge BMI og andre tall eller går det mest på den aktuelle personen? Noen jenter ser bedre ut litt lubne, for å bruke et slikt ord.

Jeg mener da på hvordan den aktuelle personen er. Jeg har selv en BMI som er helt normal, men anser meg selv som litt i grenseland til tynn uansett...

Lenke til kommentar

Vet du, jeg har faktisk opplevd det totalt motsatte. Når man kommer over 23 år, så føler jeg gutter liker jenter med litt former.

En venninne av meg har alltid vært the girl next door, ikke den som drar flest gutter - men veldig søt og tynn. Så ble hun gravid og la på seg litt (før hun fikk rundmagen) og guttene falt som fluer rundt henne.

Lenke til kommentar

Egentlig synes jeg det er trist at man automatisk blir mistenkt for å ikke kunne ta vare på seg selv, bare fordi man er litt tjukkas. Blant de fleste jentene jeg kjenner, er det de slankeste som gjerne lever det lateste og slækkeste livet.

Når det gjelder å henge med lave menn, er det for meg en litt ubehagelig følelse av å være en gigant. Jeg føler meg virkelig kjempesvær rundt lave menn. Ja, det er rent mentalt, og ja, det er ene og alene min feil. Men, det er fortsatt grunnen til at jeg tiltrekkes menn som er noe høyere enn meg.

Lenke til kommentar

Hvorfor du ikke ser korte menn med lubbene damer eller omvendt så veldig ofte (de finnes selvfølgelig). Er fordi selv om du er kort eller feit så vil du fremdeles ha det du ville ha hatt lyst på om du var høy eller tynn. Hvis du skjønner. Forskjellen mellom om en gutt som er 1.60 og en som er 1.85 er høyden. Ikke hva de tenner på/ liker. Som undersøkelsen sier så vil de fleste jenter ha normatl/ekstra høye gutt. Men undersøkelsen sier ikke noe om tilstanden til jentene (om de er feite eller tykke etc).

Som gutt vil jeg ikke drive på med ei jente som veier mer enn meg eller som ikke har en rett mage. Forventer det samme fra ei jente som jeg gjør fra meg selv.

Vil heller ha ei jente som er litt for tynn enn ei som har litt for mye for å si det sånn. Men selvfølgelig takker jeg ikke nei til det perfekte.

Lenke til kommentar

Jo, jeg forstår hva du mener. Alle vil ha det samme. Men jeg skulle verken lave gutter eller tykke damer kan vege fra øverste hylle. De må gjøre kompromisser. I terien velger ingen jenter lave gutter og ingen menn tykke jenter. Altså: de tykke må ta til takke med de lave og omvendt

Lenke til kommentar

Men du kan ikke stole på teorien når du snakker om mennesker. Fordi vi er så forskjellige at vi egentlig ikke kan settes i bås. Så si at han/hun vil ha det og det vil aldri stemme hvis du samler en større samling av mennesker.

Det finnes jenter som liker lave gutter

Det finnes gutter som liker tykke jenter.

Men selvfølgelig finnes det folk som liker det motsatte (undersøkelsen du skriver om)

Men et flertall vil nok si seg enig med din teori (hvor stort det flertallet er skal jeg ikke si noe om).

Om de må inngå et kompromiss eller ikke blir litt vanskelig å svare på. Ettersom det er opp til hver enkelt av oss...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...