Gå til innhold

Kjøp av videokamara i 10 000 kroners-klassen

Anbefalte innlegg

De mer proffe kameraene koster et sted mellom 20-50 000. Men hvilke(t) kameraer mener du kommer nærmest disse, som ikke er like dyre? Si eksempelvis i 10 000 kroners-klassen. Jeg ønsker å gå til innkjøp av et godt kamera med mange muligheter. Ønsker meg muligheten til å prøve meg litt fram og eventuelt i senere tid ta steget opp til et mer proffkamera i prisklassen jeg nevnte innledningsvis. Noen anbefalninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

De mer proffe kameraene koster et sted mellom 20-50 000. Men hvilke(t) kameraer mener du kommer nærmest disse, som ikke er like dyre? Si eksempelvis i 10 000 kroners-klassen. Jeg ønsker å gå til innkjøp av et godt kamera med mange muligheter. Ønsker meg muligheten til å prøve meg litt fram og eventuelt i senere tid ta steget opp til et mer proffkamera i prisklassen jeg nevnte innledningsvis. Noen anbefalninger?

Om du ikke har det veldig travelt har Panasonic lansert sine nye high-end kameraer (i prosumer klassen). Dette ser virkelig ut til å bli en vinner. Full HD 1080/60p (50p pal), ekstremt bra lavlys kvalitet, optisk billedstabilisator er 5x forbedret fra TM-300, forbedret optikk (35mm vidvinkel). Lydopptak i 5.1 med vindkansellering! Dette er et av få kamera som kommer med optisk søker, noe som er et must for mitt bruk.

Det beste av alt er at Amentio har allerede priset HDC-TM-700 til ca 9500kr, hvilket er 1000kr rimeligere enn fjorårets TM-300!!

Litt uklart når kameraet er her. Ser på diverse fora at det kommer i april/mai. Jeg kommer til å vente til det er kommet noen seriøse omtaler, men mye taler for at dette blir mitt neste videokamera.

Lenke til kommentar

Litt off-topic, men hvis man kjøper brukt semipro kamera,da vil dette være i SD. Så er det bedre med bedre kvalitet på optikk osv på selve kameraet, eller er det bedre at det er HD?

btw Har hørt at Canon HV40, er et slik kamera du beskriver! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...