oransjeFugl Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Jeg mener at hasj er livsfarlig, og med en gang man begynner å røyke det, tar det ikke lange tiden før man ender opp som uteligger. Og må skaffe seg sin daglige heroin. Men når jeg tenker meg om.... Hvor har jeg fått denne infoen fra? Mor, far, venner, skolepensum og media. Hjernevasking? Jeg har NULL grunnlag for å vite om hasj er farlig. Jeg har hørt mange sie det, men det betyr ikke at det er sant. Hvordan ikke la hjernevasking påvirke meg? Og hvordan kan jeg finne ut om hasj er farlig? Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Å hevde at hasj ikke er farlig er det samme som å hevde at vann ikke er vått. Uansett, folk får tro hva de vil. Men, venner som ikke respekterer andres prinsipper som trådstarter har er ikke ordentlige venner. Alt er farlig; brød, kjøttdeig og poteter øker sjansen for å få kreft, sakkarose og fett er knyttet til utallige helsefarer, og hundrevis av personer dør i trafikken hvert år. Spørsmålet er hvor farlig det er, og det har ikke blitt funnet noe som tyder på at cannabis er mer skadelig enn noen av de tingene. Snarer tvert imot. Endret 24. februar 2010 av Lord Britishface Lenke til kommentar
V-by Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Jeg er sikker på at de vil henge med deg hvis du tar kontakt. Men når man røyker hasj, som er ulovlig, så blir det som oftest innenfor små grupper, da veldig mange er antihasj, og fort kan bli veldig stress å ha andre på besøk. Er du nykter, og er med skakke folk, så er det ofte kjedelig å være med de skakke, da alt skjer på en mere "chill" måte. De holder sammen pga hasjen(?), og nok derfor de er sammen hele tiden. Har selv vert borti en lignendes situasjon, og kjente igjen mye av det du skrev ts. Lenke til kommentar
Gjest Bata Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Du får se om de inkluderer deg mer nå da, etter praten:) Prøve det i form av brownie.. Du bestemmer jo selv, du får jo ikke på langt nær samme rusen om du spiser det i brownie enn om du røyker det. (Tas opp i slimhinnene og lungene VS magen) Men likevel kjipt om noe skulle bli busta og du må på pissings, da kan du være fucked.. Du velger selv hvilke konsekvenser du vil ta. Å prøve det er ikke noe farlig, det som er farlig med hasj er om du røyker regelmessig og vil så finne noen sterkere saker. Om du da starter med Heroin er livet ødelagt. LOL. Du får ca. 3x effekten ved oralt inntak. Trappetrinnsteorien er for LENGST forkastet av alle seriøse aktører av slike diskusjoner. Du veit ikke mye om dette temaet og bør holde deg lang fra denne tråden. Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Min erfaring med hasj-diskusjon er at det er nærmest umulig å vinne en diskusjon med en som røyker og har lest mye om det, og en person som aldri har prøvd og ikke har oppsøkt kunnskap om dette (altså ikke kunnskap man lærer på skolen, konfirmasjon, media etc.) Tilbake til topic, jeg har vært i nesten samme situasjon som deg. For meg dabbet det rimelig fort av, da det ikke var så nytt og spennende lenger. Hvis du er med dem og de finner ut at de skal røyke så er egentlig bare det beste å si at da stikker du hjem, ikke gjøre noe big deal ut av det. De respekterer nok at du ikke har lyst å være med på det. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 det er bra du har egne holdninger og ikke bare følger noen andre! om hasj er en bra eller dårlig ting vet jeg ikke om jeg skal uttale meg om. men om kompisene ikke gidder å respektere dine meninger og holdninger så har i alle fall jeg bytta de ut ganske fort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå