macciato Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Jeg er for tiden under utdannelse som sykepleier. Dette er noe jeg elsker, men samtidig vil jeg ikke jobbe på sykehus med det første da jeg vil ha litt ekstra action og spenning i jobben. Er det noen som vet noe om mulighetene for å jobbe som sykepleier i redningstjenesten? Drømmen er jo å jobbe på et SeaKing-helikopter i 330-skvadronen. Er det behov for sykepleiere tro? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 http://www.mil.no/start/aktuelt/kunngj/article.jhtml?articleID=143741 Vil tro dette er relativt gyldig fortsatt, men kan ikke garantere det. Det jeg KAN garantere, er at du kan få jobb som i redningstjenesten hvis du er sykepleier, med ekstra utdanning (i regi av, og betalt av forsvaret), sett at du gjennomfører et opptak. Men hvor mange stillinger som finnes osv. aner jeg ingenting om. Send en mail til 330 og hør. Lenke til kommentar
stringfellow Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Hvis du kikker litt mer på linken til Hr.Brun så vil du finne frem til Nasjonal standard for redningsmenn. (link) Hvis du der klikker inn på Medisinske kompetansekrav vil du finne at det kreves at du enten er utdannet sykepleier eller har fagbrev ambulanse for å kunne være redningsmann. Så, JA vi har behov for sykepleiere på 330skv For mer info om skavdronen kan du kikke her. Mer oppdatert info om utdanning finner du under linken Crewutdanning -> Redningsmann Hvis det er mer du lurer på, ikke nøl med å ta kontakt med Lasse Coucheron. Edit: Glemte å nevne at mange redningsmenn starter sin karriere på 337skv (kystvakt) for senere å komme over på 330skv. Men det er samme opptak og krav for redningsmenn for begge skvadroner. Endret 23. februar 2010 av stringfellow Lenke til kommentar
macciato Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Takk til dere begge! Dette var svært utfyllende og bra svar Jeg visste virkelig ikke at de hadde behov for sykepleiere:D Flott! Ang. å arbeide i kystvakten så er ikke det noe problem. Jeg ville likt det også, selv om 330skv ville vært målet:) Finnes ikke grenser for de mulighetene man får som sykepleier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå