Gå til innhold

starte opp et band

furiousanimal

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er svært interessert i å starte opp et band i Bergen/Hordaland. Lurer på, er dette enkelt å få til? hører det er mange som sier at det er lett å finne seg band i bergen siden det er en så stor by, men jeg kunne tenke meg å starte opp et helt nytt et. Noen som kan gi meg noen tips om hvordan jeg kan få til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke bare og bare til å starte et band. Det finnes mange svar på å starte opp et band. Det kan jeg si av egen erfaring. Men vis du har lyst til å finne nye folk, så burde du henge opp plakater rundt osv. Treffe nye folk og få kjennskap til dem. Blir ikke band uten! Det kan ta litt tid å starte opp et band.. Jeg brukte ca. 1 år på å samle bandet opp til de personene jeg likte best og stolte mest på. LYKKE TIL!

Lenke til kommentar

Det er ikke bare og bare til å starte et band. Det finnes mange svar på å starte opp et band. Det kan jeg si av egen erfaring. Men vis du har lyst til å finne nye folk, så burde du henge opp plakater rundt osv. Treffe nye folk og få kjennskap til dem. Blir ikke band uten! Det kan ta litt tid å starte opp et band.. Jeg brukte ca. 1 år på å samle bandet opp til de personene jeg likte best og stolte mest på. LYKKE TIL!

Takk for tipset. Har fått forespørsler fra to band allerede, men begge er noe i heavy metal band sjangeren, men jeg kunne tenke meg mer i en litt annen sjanger enn den. så jeg har vel egentlig ikke takket ja til noen av dem, selvom jeg har satt akkurat de litt på vent. Å musikken må jo være noe vi har til felles også, så skjønner at det ikke er bare og bare til å starte et band. Jeg har jo noen ønsker om hvilken sjanger jeg vil at vokalisten skal synge. så må jo nesten finne noen med den rette stemmen til det, å det er nok veldig vanskelig å finne, men du mener det er en god ide å henge opp plakater rundt osv.? men hvordan fungerer greien egentlig? da ringer de og vi prøver å sitte i sammen et band sammen? plakaten må inneholde hva jeg søker osv regner jeg med?

Lenke til kommentar

Takk for tipset. Har fått forespørsler fra to band allerede, men begge er noe i heavy metal band sjangeren, men jeg kunne tenke meg mer i en litt annen sjanger enn den. så jeg har vel egentlig ikke takket ja til noen av dem, selvom jeg har satt akkurat de litt på vent. Å musikken må jo være noe vi har til felles også, så skjønner at det ikke er bare og bare til å starte et band. Jeg har jo noen ønsker om hvilken sjanger jeg vil at vokalisten skal synge. så må jo nesten finne noen med den rette stemmen til det, å det er nok veldig vanskelig å finne, men du mener det er en god ide å henge opp plakater rundt osv.? men hvordan fungerer greien egentlig? da ringer de og vi prøver å sitte i sammen et band sammen? plakaten må inneholde hva jeg søker osv regner jeg med?

Plakater, andre folk du vet om som spiller instrument/vokalist, bli kjent med folk som driver med musikk. Alt er bra! Bli kjent med hverandre vis dere ikke kjenner hverandre. Finn på noe sosialt. Jam litt sammen, men ikke begynn rett på sak og start opp et band. Alle må være sikre på att dette går bra. Et band skal funke som en familie. Dere kan ha helt forskjellige musikksmaker. Vis du skal spille metal, trenger du ikke ha "metal-stemme" test ut ting ;) Som jeg sa: "Det tar ganske lang tid før bandet blir formet". Masse tilfeldigheter, nye folk osv osv.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...