redneckbandit88 Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Beklager. Eg har litt trøbbel med diskusjonsforumet, siden låser seg litt hos meg her. Så du anbefaler heller bedre skjermkort ala 5870 og 5790 men selve plattformen av CPU og annet er ikke så viktig? 5790 virker overkant dyr, men 5870 virker da som et mer rimeligere alternativ. Har du forslag da til 1556 HK? EDIT: Mener 1156 HK Endret 21. februar 2010 av redneckbandit88 Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Vel, hvis bruksområdet ditt er gaming, med ett budsjett på 15-20k så SKAL du ha 5870 eller 5970, hvis du faktisk skal bruke 20k, og er villig til å gå over til AMD, vil jeg virkelig anbefale Eyefinity! Det er en helt fantastisk opplevelse kan sette opp ett Eyefinity oppsett til deg Kraftig CPU til gaming er bare viktig når det er snakk om små oppløsninger Oppsett kommer snart Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Der var komponentene 3 x denne eller denne tro meg, eyefinity er så utrolig elsk at du vil ikke tro det, Skal du ha eyefinity går du ikke for noen dårligere skjermer enn disse, disse kan både settes i portrett og landscape, de har også displayport slik at du slipper adapter tull. Vet at de overstiger 20k men bare gå for ett billigere kabinett hvis du ikke vil overstige, bare pass på at 5970 passer inn i det Dette er Top of the line utstyr, du vil dra alt av spill på markedet uten problemer, drar crysis på max på en skjerm uten problemer, skal du spille eyefinity må du ner på gamer, Merk: dette er med stock speeds, 5970 og 965 er utrolig clockbare, og det gigabytekortet er kvalitet Vil du absolutt ha ett intel oppsett kan det også fikses, men det går ut over ytelse. Men jeg tok en tur i boblebadet, tilbake litt senere. Tata Igjen fyr på med spørsmål Lenke til kommentar
areah Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 du er ikke den eneste som har problemer med diskusjon.no for tiden. les litt i denne tråden anbefaler fortsatt AMD Lenke til kommentar
redneckbandit88 Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 OI OI OI Dette temaet har gått over stokk og stein. Takker for det oppsettet, hadde eg villet, hadde eg kjøpt noe sånt, men det har eg desverre ikke lyst til. ER INGEN EXTREM GAMER. Takker for tanken, men om vi kunne backtracket litt her. Eg vil ha kvalitet, er lei AMD, er sikkert kanon CPU nå om dagen, men er ikkje overbevist. og skjermkortet er ikkje all verden, den skal byttes ut om et år, når neste gode kort kommer på banen. så 1500 - 2000 på skjermkort er nok maks. er eg sær som sier alt dette her? et godt hovedkort plus CPU og RAM er det eg lurer mest på, det skal helst vare i 2-3 år uten utbytting (overklokking er en annen sak) Da er saken i5 eller i7? Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Ikek for å virke stygg, men hva vil/skal du bruke pc'en din på? vil du ha HK som varer 2-3 år anbefaler jeg ivertfall AMD, grunnet at man sannsynligvis kan bruke neste generasjons CPU'er på eldre HK'er. Eksempelvis finnes det AM2 HK'er som støtter både AM2+ og AM3. Men skal du absolutt ha Intel, til spilling, og er ikke en extrem gamer, går du for i5. Driver du dog med mye komprimering av filer, redigering og lignende går du for i7 grunnet multi threadingen til I7 (4 fysiske kjerner + 4 virtuelle kjerner). I7 yter også mye mer enn eksempelvis i5 med samme frekvens pga mikroarkitektur M.F. (rett meg hvis jeg har feil). Men, det hadde virkelig hjulpet hvis du kunne oppgitt bruksområder, prisklasse (skal du bruke 15000-20000 og er gamer, så kjøper du minst ett 5870 og ett HK som støtter crossfire x16 + x16. Hvis du skal drive og oppgradere GPU hvert år for ca 1500-2000 hver 10-12 mnd tjener du mer på å kjøpe ett 5970 og senere kjøpe ett 5870 og sette i Trifire. Grunnen til dette er at hvis man skal oppgradere slik ofte, blir det fort dyrere enn du hadde tenkt. + nye kort har hele tiden driverproblemer OSV. Se på Nvidia sine Fermi kort, mange personer har funnet ut at de skal vente på disse kortene, fordi de yter best (ubekreftet, jeg gratulerer ivertfall Nvidia hvis de klarer å ta igjen 5xxx serien). Men Fermi kortene har tatt utrolig lang tid, og de blir dyre. Info: ett 5970 kort er i realiteten 2x5870 på ett og samme kort, men kjernene er klokket ned til ca 5850 nivå for å komme under 300w. DVS 5970 har virkelig mye å gå på når det gjelder klokking. Ett 5970 vil dra det meste på maks i 1 1/5 - 2 år framover. Men igjen, gi oss bruksområder (programmer) og budsjett. Vi kan gi deg mye muligheter med oppsett, anbefalinger OSV, men du må være åpen for det vi sier, hva som lønner seg, og hva som er kvalitet og hva som ikke er kvalitet så, bare å bestemme seg, bruke mye penger nå, eller kontinuerlig oppgradere pc'en . Jeg oppgraderer (hvis det i det hele tatt kan kalles det, heller bytte ut hele) pc'en nå, Kjøpte ett 5970 kort blandt annet, og når fermi kommer kjøper jeg meg ett billig XFX 5850/5870/5970 kort grunnet folk som bytter til Fermi. Men jeg spiller jo med eyefinity og er grafikkhore... ^^ + har en annen pc jeg bruker til redigering (laptop, vet det høres rart ut, men greit å ha en laptop til det. Quadro og C2D quad extreme CPU) Beklager hvis denne posten virker litt stygg Endret 21. februar 2010 av Diabolicelf Lenke til kommentar
redneckbandit88 Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Du har nok helt rett. 15000-20000 var nok en maksgrense. Bruksområde: Film, er filmfreak. Musikk, anlegget står på fra når eg kommer hjem til eg går og legger meg, så det er nok viktigere enn spilling. Spill, er nok en middels gamer, noen spill er et must for meg. derfor ønsker eg å investere nå i et godt produkt som holder i 2-3 år. grunn til skepsis mot AMD er flerårig frustrasjon. så hvis du kunne forklart nærmere fordeler/bakdeler med intel vs AMD hadde det hjulpet veldig. Er ikkje så ekstrem at eg vil ha 5970, et nytt og bedre kort er alltid rundt hjørnet, ergo prisen er litt stiv. kan nok ha et 5870. HDD er nok viktig Film,musikk,spill ol. hvis du kunne forklart er det kanon Lenke til kommentar
foxtrott Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Slenger meg på med mine erfaringer : Jeg kjøpte Corsair 800 D kabinettet og jeg er STORFORNØYD. Veldig stor plass, genialt med hotswap harddisk rammer. Eneste som jeg har merket med MITT kabinett er når jeg har hodetelefonene koblet i front, så får jeg litt skurring i hodetelefonene. Men det er ikke verre enn at jeg bruker inngangen på hovedkortet. Kunne ikke ha vært foruten det kabinettet Ang skjermkortet så burde du nok gå for Radeon 5850 eller Radeon 5870 hvis du skal spille med oppløsning på over 1680 * 1050. Testet ut et 5770 og jeg var ikke fornøyd, så jeg gikk over til 5870, og har ikke angret Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Jeg anbefaler AMD; de gir mer ytelse for pengene, og skal du ha en maskin som holder 2-3 år så TVINGER jeg deg til å skaffe 5870 eller 5970 grunn til skepsis mot AMD er flerårig frustrasjon. Kan du si meg hvilke frustrasjoner? Jeg har hatt både AMD og Intel, ingen av dem har frustrert meg i det hele tatt. Oppsett, kan finne billigere hvis du vil. Endret 22. februar 2010 av Wolfie276 Lenke til kommentar
redneckbandit88 Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Ja Obsidian er veldig tøff og fristende, opplegg til vannkjøling og greier, vifter overalt, det er nok et vinnerkjøp. plass til x antall harddisker 5870 er nok nå er reelt alternativ. grei pris, bra til mitt bruk, overklokkingspotensialet er nok høynet når man har en obsidian med mange kjølemuligheter. Lenke til kommentar
redneckbandit88 Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) AMD Frustrasjon: Har eid: -1200+ Duron boss -2000+ duron boss -2000+ athlon boss -3200+ athlon boss -3800+ x2 athlon -4400+ x2 athlon boss ser bort ifra 3800+ x2 som eg har idag, så har de som eg har hatt tidligere sviktet fort. UTEN overklokking! ERGO mine erfaringer med AMD er svært dårlig, de har vært valgt grunnet økonomi. Jo den 3200+ overklokket eg, den fungerer den dag idag, men er ubrukelig Endret 22. februar 2010 av redneckbandit88 Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 MEN FOR FAEN DA! kom borti tilbake knappen etter en laaaang post. gjør det kort: Intel: Dyrere mindre strømforbruk bedre til redigering bedre mikroarkitektur dårligere frekvens klokkbare AMD: helt grei strømforbruk høyere frekvens bedre til spilling (ca likt, men amd vinner såvidt) helt greit til redigering billigere oppgraderingsvennlig klokkbare men er budsjettet fortsatt 20k? eller 15k? hvis det er 15k klarer jeg fortsatt Eyefinity for deg! (okey 500kr over, men hvem bryr seg , men det er fortsatt et VELDIG bra oppsett, kan gjøre det billigere men da går det ut over ytelse ) + 3 av en av de tidligere skjermene jeg linket (AMD setup) Kan også lage i5 oppsett hvis du virkelig vil ha det Lenke til kommentar
redneckbandit88 Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Hvis eg kunne vært jævlig frekk og be deg å lage et i5 oppsett, hadde du vært jævlig grei. Er framleis skeptisk til AMD kjapt spørsmål om HDD, stor cache, bra, dual processor ka er det for noe? Ka er forskjell mellom saphire og xfx? ka i så tilfelle er klokkingspotensialet til i5/HK/5870? Endret 22. februar 2010 av redneckbandit88 Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) haha, først av alt, budsjett på i5 oppsett? nr 2: e du fra rogaland området? forskjell mellom sapphire xfx og andre brands er hovedsakelig garanti, hvor jeg vil påstå XFX er overlegen, dobbel livstid (garanti overføres ved privat salg, kan liksom selge til en tilfeldig type på gata og han vil fortsatt ha garanti) Garantien ryker heller ikke ved å bruke tredeparts kjølere, så XFX er digg Klokkepotensiale avhenger mye på HK, kjøling og PSU ikke minst. Kjøler du på luft er det viktig med god luftstrøm. Angående luftkjøling er vel antec 900 noe av det beste du får (ivertfall til prisen) mens 800d ligger litt lenger bak når det gjelder luftstrøm, men eier 900 i vannkjøling, plass, awesomeness osv osv, hot swap etc. Gidder ikke lage noe I5 oppsett uten budjsett fortsatt samme bruksområder? Og vil du ha eyefinity? Edit: Spiller du for det meste trenger du ikke tenke så mye på HDD Endret 22. februar 2010 av Diabolicelf Lenke til kommentar
redneckbandit88 Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 for det første så har eg satt 15-20000 som maks så du har peilingen, du bestemmer, men eg må nok si neitakk til eyefinity, kjører old-school. så extreme deler til i5 er ikkje akkurat tingen, men et godt HK/CPU og ram hadde vært fint. trenger ikkje å strekke det til 20k hvis det er det du tenker. smådetaljer som HDD og CD-rom tar eg meg av. for det andre så er eg fra Bergen, men født i rogaland. Du da? er du stril eller byfis? Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 byfis... tror jeg, kan ikke bergensk så altfor godt ^^. Har satt opp noe nå, men har ikke fulgt med på prisen, laget den selvfølgelig på prisguide.no måtte se om det fungerte nå. skal sette opp på komplett. Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 vet du sa i5, men regner med du mente lga 1156 sokkel, her: Hvis du vil ha i5 tar du en i5 750 istedenfor. + en av de andre skjermene jeg linket. Får ikke så mye bedre enn det der, intel x25-m 80gb gen 2 i raid... ja, pc'en vil starte FORT! sleng på en caviar 1TB for lagring, og ett lydkort som passer anlegget ditt. Men skal du opp i denne prisen foreslår jeg i7 uansett Lenke til kommentar
redneckbandit88 Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Se der ja. kanskje dette er en god løsning, slenger på lydkort og HDD på senere. Floppy har eg, hehe. Men det var litt spesielt med de to SSD i raid altså. tøffe greier. dugelig med ram, konge god CPU, kanon modulær PSU, kan være nyttig det. god og kraftig GPU, kanskje eg skal se på xfx versjonen, se ka forskjellen e'. folk sier at 860 er bedre enn 920 og, er litt usikker på det. flotte greier du har satt opp for meg her, tusen takk skal du ha. kanskje denne pc'n takler doom 95 på fullt, hehe, begynner å bli overtrøtt her kjenner eg. Eg vil gjerne fortsette med dette imorra(senere idag) sengen skriker etter meg. Men tusen takk for hjelpen!!! Du har strevd med dette en stund. Du er jammen grei. Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 hehe, ikke noe problem, ska legga meg sjøl, men kan finpussa litt i morgen ja Lenke til kommentar
redneckbandit88 Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Ja da har eg kommet inn på forumet her ja, hadde litt problemer med innloggingen. Ser nå at komplett har tilbud på xfx HD 5870, lurer på om det kan være et mer kurant kjøp? Ser nå om de har noe snacks der. tips anyone? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå