Asaf_p Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Jeg satte denne brikken i pcen. Fikk da beskjed om at det var feil med disken. tok denne ut og satte den i kameraet igjen. Så fikk jeg beskjed om at det var noen filer som var korrupte, og kameraet ville gjennopprette disse. Etter dette var de 3 siste dagene med film forsvunnet. ca 10-15 filmsnutter. Er disse tapt for alltid? Jeg prøvde å kjøre et recovery program. Jeg finner 5 filer som er opprettet idag, så muligens de som er forsvunnet er lagt inn i dette. Problemet er bare at hver fil er enten 32 kb stor ca. Mye mindre enn en vanlig film altså. Andre som har vært borti dette med JVC kamera? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Jeg vil heller tippe at minnekortet er synderen. Etter du har reddet det som reddes kan (forsøk med disk recovery programvare), så kaster du minnekortet og kjøper et nytt. Og husk... IKKE kjøp det billigste du finner. Holder du deg til Sandisk eller Lexar, så er det størst sannsynlighet for at det ikke skjer igjen. Og er det HD kamera du har, må du ha et kort på minst class 4. Hvilket merke var minnekortet du hadde nå? Lenke til kommentar
Asaf_p Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 Det er sandisk. Fant ut at kortleseren i pcen ødelegger filene og kortet når jeg setter det inni. Det skjedde også med et annet kort. Men satte kortet inni en annen pc med file restore program og fant filene! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Ja, enkelte kortlesere har det med å drepe minnekort. Fint at du fant igjen filene Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Det er 2 stanadrder for SD-kort. Vanlige SD og SDHC. Ikke alle lesere takler SDHC. Hvis ditt kort er SDHC og PCens kortleser bare takler SD kan du oppleve rar ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå