Gå til innhold

Bytte ut GeForce 8800 GTX

Weakener

Anbefalte innlegg

Jeg har idag et GeForce 8800 GTX kort i maskinen som jeg har hatt i noen år, og som hele tiden har vært ekstremt varmt. Det idler på mellom 65 og 70 grader.

Jeg har derfor lyst å kjøpe meg et nytt skjermkort som er like bra som, eller bedre enn GeForce 8800 GTX, og som ikke er så vanskelig å holde kjølig. Det bør selvfølgelig heller ikke koste så altfor mye. Maks 1500,-.

Jeg har sjekket litt på 3dcompare.com og ser at f.eks. Ati Radeon HD 5750 kanskje hadde vært greit, men vil veldig gjerne høre med noen som vet mer om dette enn jeg, så derfor er jeg her :-)

Alle kommentarer er velkomne.

Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg har idag et GeForce 8800 GTX kort i maskinen som jeg har hatt i noen år, og som hele tiden har vært ekstremt varmt. Det idler på mellom 65 og 70 grader.

Jeg har derfor lyst å kjøpe meg et nytt skjermkort som er like bra som, eller bedre enn GeForce 8800 GTX, og som ikke er så vanskelig å holde kjølig. Det bør selvfølgelig heller ikke koste så altfor mye. Maks 1500,-.

Jeg har sjekket litt på 3dcompare.com og ser at f.eks. Ati Radeon HD 5750 kanskje hadde vært greit, men vil veldig gjerne høre med noen som vet mer om dette enn jeg, så derfor er jeg her :-)

Alle kommentarer er velkomne.

Anders

Hvilken OS har du?

Lenke til kommentar

Hva slags temperaturer kan jeg regne med på f.eks. HD5770 og HD5850?

Hm vet ikke. Iallefall ikke så mye som på ditt geforce kort :p

På mitt 5970 har jeg 41 grader idle (30% fan speed) og rundt 60-70 i load. Vil si det utvikler mye mere varme enn 5850 kortet iallefall.

Lenke til kommentar

65-70C er langt fra ille for et grafikkort. Kun når load begynner å passere 110C bør du bekymre deg for varmen i seg selv. Men er det på grunn av at trådstarter vil ha et kjøling kort som bråker lite så skjønner jeg det.

Men ingen av dere svarer med det trådstarter er ute etter - konkrete tall på varmeutvikling. Å foreslå HD5850 er idioti. Bare se på tallene for varmeutvikling på gpureview.com. 8800GTX drar 176W, HD5850 drar 158W - altså minimalt med forskjell. Selvfølgelig er HD5850 kaldere på tomgang - men tvert trådstarter faktisk bruker kortet til noe så er varmeproblemene der igjen.

Lenke til kommentar

Idag tok 8800GTX kortet mitt kvelden. Trodde først det kunne være hovedkortet som var gåent, men alt funker bra med et annet skjermkort.

Sa da ble dette HD5770 kortet bestilt fra Komplett. Satser på det blir bra greier.

http://www.komplett....aspx?sku=579053

Det blir nok gode greier ja, og det yter ihvertfall bedre enn 8800GTX. Men du skal ikke være bekymret om skjermkortet ligger på en høy temperatur, de er laget for å tåle det.

Mitt HD4870 ligger med original viftestyring på 80 grader idle, og 85-90 max load. Ikke noen problemer i hele tatt, og dette ble kjøpt sommeren 2008.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...