Gå til innhold

CPU død???? hjelp!!!


Feanor

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte nettopp en AMD 900 Duron på qxl.. brukt..

Fikk den i posten i dag, ivrig som en liten unge sprang jeg til PC'n satte inn CPU'en og startet opp....

Ingenting kom opp på skjermen... den sto der bare og blinket, som om skjermkabelen ikke var i.

 

- til vanlig piper maskinen en gang ved oppstart, men nå var det ingenting å høre..

 

- Jeg trodde jeg hadde kjøpt en Duron 900, men det viste seg at det var en Athlon, dette skal jo ikke ha noe å si ( har KT133).

- Det som gjør at jeg tror den er død er at den kom innpakket i to stykker med isopor...!!!! Å FAA..... tenkte jeg..

 

Har dere noen forslag? hovedkortet er greit.. da jeg satte inn den gamle duron 700 var alt greit igjen..

 

PS ( ja jeg resatte CMOS før jeg prøvde CPU'en, og ja jeg har den nyeste BIOSen..)

 

Hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere er altså enig i at det er sannsynlig at den er død?

- en annen ting er det at jeg bare har 230W PSU... Jeg koblet fra CD-rom og brenner pluss en kabinettvifte, men det hjalp ikke.

 

- CPU'en ble varm.... blir den det når den er død, eller holder den seg kald da??

 

- Komplett har butikk nede i byen...kanskje de kan teste den..( det kan jo hende de er i godt humør eller noe :grin: )

 

Flere forslag....1

Lenke til kommentar

Betalte jo som for en billig Duron.. 420 kr inkl porto og to isoporbiter...

 

Var jo sjeleglad da jeg så at det var en Athlon (200 MHz FSB..). Tydelig at han jeg kjøpte av ikke var så erfaren.. ( det kan man jo gjette seg til bare ved å se på innpakningen.. :grin: )

 

Jeg har et Chaintech AJA/100 med VIA KT133 Chipset.. skal minst ta en 1.1 GHz Athlon med den nyeste BIOSen (som jeg har..)

 

- Er det sånn at det å pakke den inn i isopor var jævlig dumt ( statisk elektrisitet..), eller er det bare noe jeg tror?

Lenke til kommentar

mmmmmmm.. tror ikke det.. Alle hjørnene er fine og spisse, og overflaten er hel og fin...

 

- men er det sånn at ingenting skjer når CPU'en er død og du slar på strømmen? Ikke noe signal kommer skjermen.. Diodene ved CPU sokkelen lyser som de skal og.....

 

Dør den av statisk elektrisitet?. (for eks postgang innpakket i isopor..)?

Lenke til kommentar

jaja det var det.

 

Var nede hos Komplett i dag. CPU'en er offisielt død.

 

Har fått svar fra selgeren, og det var bare å sende den tilbake og få igjen pengene.

 

Men det er jævli surt likevel. Hadde han bare pakket den inn på en orntli' måte så hadde jeg fått en Athlon 900 til 420 kr...

 

jaja

 

Takk for all hjelp :smile: :smile:

 

Snakkes igjen når jeg har kjøpt neste brukte CPU på QXL :grin: :grin: :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...