Gå til innhold

Problem etter å ha satt inn mer RAM

Imasol

Anbefalte innlegg

Jeg har en laptop som jeg har satt inn ekstra RAM i. Kjøpte rammen på QXL, men den var ny. Den virket helt greit i flere dager. Men nå starter maskina ikke opp, piper bare tre ganger og så er det svart skjerm. Har prøvd å ta ut og sette inn brikkene flere ganger. En gang etter at jeg satte i de gamle rambrikkene igjen, stsartet maskina opp, men så slo den seg av. Har ikke fått start på den siden . Er det noe jeg kan gjøre eller er alt håp ute for laptopen min? Operativsystemet er Windows 7.0 64 bits.

Endret av Imasol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er antagelig en lang og to korte pipelyder. er det noe å gjøre med dette da?

Om det er award BIOS på den så betyr det defekt skjermkort, da kan jeg bare håpe at du har garanti på maskinen, for det er ikke mulig å bytte skjermkort på bærbare uten å bytte hovedkort, noe som er så dyrt at det lønner seg å kjøpe ny om den er utgått på garanti.

Om du ikke da eventuelt kan få til noe med å reklamere på den.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det er award bios på den, det er en HP Pavillion. På siden http://www.pc-hjelpen.com/html/arkiv/1/0052.asp så står det at en lang pipelyd pluss to korte tyder på feil i minnet og da jeg har satt inn ny rambrikke tenkte jeg at det måtte være noe galt med den.Men jeg høre oppstartslyden til windows uten at jeg ser noe på skjermen så det kan hende at du har rett.

Lenke til kommentar

Ok, har selv hatt hp pavillion dv6000 serien, hatt samme problem 2-3 ganger med 1 lang og 2 korte pip, det var defekt skjermkort.

De gangene jeg har hatt problemer med dette så har ikke maskinen startet opp, ingen windows lyd eller noe, har bare hørt pipene rett etter oppstart og svart skjerm.

Endret av arjato
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...