Gå til innhold

Treningsprogram fotballspiller

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til treningsprogram for fotballspillere?

Har noen mål med styrke- og utholdenhetstreningen

1) klare 40 eller flere reps. med 20 kg biceps-curl

2) klare 40 eller flere reps. med 40 kg benk

3) klare 15 eller flere reps. i pull-ups

4) bedre spenst

5) bedre akselerasjonshurtighet, makshurtighet og utholdende hurtighet

6) styrke kjernemuskulaturen

7) Ikke bli for "stor og tung", men heller litt passe tung og atletisk. Dette punktet var litt utydelig, men håper dere skjønner

8) løpe 3 km på 10.30 eller lavere

9) ro 12 minutter på 3,3 km eller mer

10) at styrketreningen og utholdenheten påvirker fotballspilleren i meg positivt

Kan si litt om meg selv: har trent styrke i et år, men fokusert en del på 5x5 med tung belastning. Har fokusert mye på å bli svær, fordi jeg hadde vært skadet og vekke fra fotballen i 1-1,5 år og trodde ikke at det ville lege seg. Det gjorde skaden, og nå må jeg tilpasse treningsprogrammet med idretten. Har listet opp et par mål over, noen p.g.a gym-målene vi har på skolen (punkt 1,2,3,4,8,9)

Har ikke så mye tid til å trene utenom fotballen ettersom jeg har begrenset fritid (jobb og skole).

Mandager og fredager har jeg tid fra 15.15-16.45 (jobber fra 17.00-20.00)

Onsdager har jeg ikke tid, da går det i jobb og skole hele dagen

Tirsdager og torsdager slutter jeg 14.05 på skolen og har fotballtreninger 18.30-20.00

Lørdager jobber jeg og har ikke tid

Annenhver søndag har jeg fri ( som i dag :D )

Noen som kan hjelpe meg litt? Har målene mine klart men ikke metoden for å trene desverre...

NB: tenkte jeg kunne sette noen utholdenhetsøkter til etter fotballtreningene, da det ligger en fin løype rett ved siden av fotballbana, og kanskje trene styrke før jobben på mandag og fredag. Må da ha "kjappe" økter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Å ta så og så mykje i biceps curl ser eg ingen grunn til, det er ingen spesielt viktig muskel som fotballspelar, og ikkje noko du skal basere din trening på. Sats heller på å ta flest mulig chins, med vekter viss det blir for lett.

2) Målet om å ta 40+reps i benk...eg ville heller satsa på rundt 10-15 på 60kg.

3) Fin den, men sett på vekter når du begynner å nærme deg 15stk.

4) Knebøy.

5,6) Vanskeleg å bli beire i alt samtidig, men mest sannsynleg har du ikkje eit ekstremt godt utgangspunkt så all trening vil nok hjelpe, så sats mykje på styrke i bein, ved knebøy, markløft og militærpress. Samt kondisjonstrening, best med intervaller for kondisjon.

7) Usikker, men høyrest logisk ut med fleire reps+færre set.

8)

9)

10) Det vil det nesten uansett kva du gjer, i kor stor grad avhenger av kor dedikert du er til trening og kosthold.

Kan eg spørre, kor stor er du? (Bilder helst..) Og kva posisjon speler du?

Endret av iverha2
Lenke til kommentar

1) Å ta så og så mykje i biceps curl ser eg ingen grunn til, det er ingen spesielt viktig muskel som fotballspelar, og ikkje noko du skal basere din trening på. Sats heller på å ta flest mulig chins, med vekter viss det blir for lett.

4) Knebøy.

5,6) Vanskeleg å bli beire i alt samtidig, men mest sannsynleg har du ikkje eit ekstremt godt utgangspunkt så all trening vil nok hjelpe, så sats mykje på styrke i bein, ved knebøy, markløft og militærpress. Samt kondisjonstrening, best med intervaller for kondisjon.

8)

9)

10) Det vil det nesten uansett kva du gjer, i kor stor grad avhenger av kor dedikert du er til trening og kosthold.

grunnen til at jeg tar med 40 reps bicepscurl e fordi det står på testprogrammet til skolen, samme med benk og 3km løp.

på spm om størrelse har jeg ikke bilder men er 185 cm og 80-82 kg (ikke mye kroppsfett), vil si jeg er litt større enn middels kanskje, ikke noe utpreget..

Lenke til kommentar

4) Knebøy.

8)

9)

grunnen til at jeg tar med 40 reps bicepscurl e fordi det står på testprogrammet til skolen, samme med benk og 3km løp.

på spm om størrelse har jeg ikke bilder men er 185 cm og 80-82 kg (ikke mye kroppsfett), vil si jeg er litt større enn middels kanskje, ikke noe utpreget.. spiller spiss

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...