MrAvionics Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Hei. Har en gammel DELL pc. Her under skal jeg prøve å forklare problemet så godt jeg kan. Det første som skjedde var at jeg ikke fant noen cdrom i "Min datamaskin" Så da om det kunne være noe feil i BIOS.Det jeg fant ut der var at inne i "Drive Configuration" finner den kun Hard Drive. Gikk da inn i "Boot Sequence". Der står det CD-ROM device [Not installed] Har prøvd litt av vært: Tatt backup av Harddisken, formatert å sett om den fant CD-RO som jeg kunne boote med men nei det virket ikke. Endret litt i registeret som jeg fikk tips av en på forumet men det gikk heller ikke. Nå vises ikke minnepennen heller. Inne i "Hard-Disk Drive Sequence" Står det USB device [not installed] Nå vet ikke hva jeg skal gjøre. Har noen ett par tips er det bare å ROPE UT! Takker for all hjelp som måtte komme. Edit: Vet ikke om det har noe å si men jeg har Windows XP pro 32-bit Servicepack 3! Endret 21. februar 2010 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Er det stasjonær? Jeg ahr hatt samme helvette med den forrige PCen min. Jeg formaterte så funket alt som før... Har du prøvd det? HVis det er stasjonær kan det være at noen kabler ikke sitter odentlig fast. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Så da om det kunne være noe feil i BIOS.Det jeg fant ut der var at inne i "Drive Configuration" finner den kun Hard Drive. Problemet her må ligge i hardware (operativsystemet er ihvertfall ikke årsaken). Sjekk kabler etc mot CD-rommen. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 Kablene sitter godt fast. har testet cd-rommen i annen pc med samme kabel og det funket. Får ikke formatert siden jeg ikke får til cd eller minne penn. Men USB musen virker så tror ikke usb portene er gående. I BIOS står det cd rom ikke installert og USB device ikke installert Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Kablene sitter godt fast. har testet cd-rommen i annen pc med samme kabel og det funket. Får ikke formatert siden jeg ikke får til cd eller minne penn. Men USB musen virker så tror ikke usb portene er gående. I BIOS står det cd rom ikke installert og USB device ikke installert Hei! Klarer du å komme deg inn i sikker modus? Har du virusprogram installert? Kjørt virusscan? Du kan også forsøke å tilbakestille maskinen, og se om det hjelper. Siden du har mistet cd rom, så er det bare å forsøke. BmOnline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå