-FrittMenneske Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Hei. Har en eldre router fra D-link , 624+ og har nå fått et stort problem. (Bruker nå naboens nettverk med veldig dårlig signal) Da jeg var inni webgrensesnittet til D-link klarte jeg å krysse av på "Disable" local area network og gjorde nettverket mitt utilgjengelig for alle. Etter dette kan jeg ikke se "default" nettverk på noen av pc'ene i huset mitt. Da kommer jeg jo heller ikke inn på webgreia til D-link heller. Spørsmålet mitt er: Hvordan skal jeg få gjort mitt hjemmenettverk tilgjengelig igjen? (Dette har ingenting med nettverkskort som er innstalert, de fungerer som de skal) Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 er ikke kjent med denne routeren men som på alle kan du sikkert sette den tilbake til factory default. Blir kanskje noe arbeid og sette den opp igjen. Kan være en del andre løsninger om ikke jeg kjenner til. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Vanligvis er det en reset-knapp på selve routeren. Er det ikke det, må du nok koble deg direkte til routeren med en nettverkskabel, slik du gjorde når du satte den opp for første gang. Fiks instillingene, apply, og kos deg med wifi! Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Du må nok resette den. Bruk en pennespiss og hold inn resett-knappen på baksiden av routeren i ca 10 sekunder til lysene foran slukkes. Slipp den så fort lysene slukkes. Da skal ruteren være satt opp med fabrikkinnstillinger. Du må huske å kryptere nettet ditt med en gang du har resatt den. Lenke til kommentar
-FrittMenneske Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Jeg tror kanskje reset knappen inni ruteren er ødelagt (ser ut som den er trykket altfor langt inn). Har prøvd med pennespiss osv. Modemet har jeg restarta og den knappen funka.. Men hva med å koble til lokalt nettverk? Da kan jeg jo komme inn på webgreia til D-link og forandre på de trådløse innstillingene. Går dette ann? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 er det dhcp serveren i routeren du slo av? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Jeg tror kanskje reset knappen inni ruteren er ødelagt (ser ut som den er trykket altfor langt inn). Har prøvd med pennespiss osv. Modemet har jeg restarta og den knappen funka.. Men hva med å koble til lokalt nettverk? Da kan jeg jo komme inn på webgreia til D-link og forandre på de trådløse innstillingene. Går dette ann? Du sier du har disablet LAN, og det vil kanskje ikke fungere? Prøv å koble deg opp med kabel ja. Får du ikke IP-adresse, kan du prøve å sette IP-adresse manuelt. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Kan du ikke bare skrive inn Ip en din i nettleseren der du skriver diskusjon.no og logge inn med Admin som brukernavn og passor hvis du ikek har bytaa noe og stille alt slik som du vil? Lenke til kommentar
-FrittMenneske Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 er det dhcp serveren i routeren du slo av? Trykka inn der hvor det sto "Reset", men lysene på routeren skrudde seg ikke av , så vet ikke om det funka. Vet ikke hva dhcp er Jeg tror kanskje reset knappen inni ruteren er ødelagt (ser ut som den er trykket altfor langt inn). Har prøvd med pennespiss osv. Modemet har jeg restarta og den knappen funka.. Men hva med å koble til lokalt nettverk? Da kan jeg jo komme inn på webgreia til D-link og forandre på de trådløse innstillingene. Går dette ann? Du sier du har disablet LAN, og det vil kanskje ikke fungere? Prøv å koble deg opp med kabel ja. Får du ikke IP-adresse, kan du prøve å sette IP-adresse manuelt. Jeg sliter å finne ut hvordan jeg skal koble kablene riktig. Har ett modem og en router. En blå ledning som er knyttet mellom disse to og en hvit kabel som går inn til modemet fra en boks i veggen. Brukte denne guiden her http://www.ehow.com/how_2091714_set-up-dlink-wireless-router.html Men ble ganske forvirra. Lenke til kommentar
-FrittMenneske Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Kan du ikke bare skrive inn Ip en din i nettleseren der du skriver diskusjon.no og logge inn med Admin som brukernavn og passor hvis du ikek har bytaa noe og stille alt slik som du vil? Det funka å skrive inn ip adressen til Dlink når jeg hadde tilgang til nettverk mitt (default) Nå er jeg inne på et annet nettverk (3com) og her inne får jeg ikke skifta innstillingene til mitt eget nettverk. Eller? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) modemet skal inn på den porten på routeren hvor detdet står wan. pc skal inn på en av de portene det står 1-4 på. Slå av det trådløse nettverkskortet du har i pc da du nå får en ipadresse fra naboen, kobl deg på routeren med kabel så du får ipadresse fra din router og prøv og kom deg inn på den måten. Endret 21. februar 2010 av Lugmeister Lenke til kommentar
-FrittMenneske Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 modemet skal inn på den porten på routeren hvor detdet står wan. pc skal inn på en av de portene det står 1-4 på Ok. Den ene porten på modemet står det "DSL" og den andre er det noe sånt "LAN". Da skal DSL kobles til WAN på routeren. men det jeg lurer på nå er hvordan jeg skal koble det hele for å få lokalt nettverk (ikke trådløst). Skal den ledningen som går fra boksen i veggen kobles direkte til pc'n? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 nei du må ha en egen nettverkskabel som kobles mellom pc og en ledig port 1-4 på routeren. Lenke til kommentar
-FrittMenneske Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Har fiksa det hele nå. Var ikke noe stress, nå har jeg kryptert nettet Så var det ett hinder igjen. Nå når jeg først kan se nettverket mitt, så står følgende melding på alle pc'ene i huset: "Nettverksinnstillingene som er lagret på denne datamaskinen samsvarer ikke med kravene for nettverket" Hva betyr dette? Må jeg gjøre noen innstillinger inne på ip adressen på nytt? Får jeg dette til å funke blir jeg utrolig glad, skal ikke mase mer. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Du må enten endre tilkoblingsegenskapene i hver maskin (fordi du har slått på krypteringen), alternativt kan du logge deg inn på routeren og endre navn på SSID. Da vil du få spørsmål om kryptering ved pålogging av hver PC. Lenke til kommentar
jonol Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Du må gå inn på alle maskinene. antar at du bruker en form for windows. Start > Kontrollpanel > Nettverksinstillinger > trykk på Trådløs nettverkstilkobling > Egenskaper > Trådløse nettverk i tabben øverst, og så sletter du nettverket ditt ifra listen. Dette er for XP, er sikkert lignende på vista / win 7 Lenke til kommentar
-FrittMenneske Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Fant ut at feilen var at jeg måtte stille inn til et PPPOE nettverk, jeg hadde på statisk IP-adresse. Ringte telenor og de sa at det var alt jeg trengte å gjøre. Selvfølgelig funket det ikke selv om. "Dette webområdet kan ikke vises" osv. Ettersom de har kontakt med modemet mitt og alle pc'ene finner nettverket og det står "Utmerket" signal, lurer jeg på om det kanskje er noe feil med routeren. Kan det være tilfelle? Lenke til kommentar
jonol Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Fant ut at feilen var at jeg måtte stille inn til et PPPOE nettverk, jeg hadde på statisk IP-adresse. Ringte telenor og de sa at det var alt jeg trengte å gjøre. Selvfølgelig funket det ikke selv om. "Dette webområdet kan ikke vises" osv. Ettersom de har kontakt med modemet mitt og alle pc'ene finner nettverket og det står "Utmerket" signal, lurer jeg på om det kanskje er noe feil med routeren. Kan det være tilfelle? har du prøvd det jeg skrev? vis ikke, prøv det! vis du har gjort det kan jeg desverre ikke hjelpe deg. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) modemet skal inn på den porten på routeren hvor detdet står wan. pc skal inn på en av de portene det står 1-4 på Ok. Den ene porten på modemet står det "DSL" og den andre er det noe sånt "LAN". Da skal DSL kobles til WAN på routeren. på modemet skal dsl kobles til telefonsplitteren og lan kobles til wan på routeren. edit. ser at telenor finner modemet ditt så om du ikke får ipadresse fra routeren og det heller ikke hjelper med statisk ip på PC slik at du får koblet deg til webgrenssnittet så er factory reset eneste muligheten. Endret 22. februar 2010 av Lugmeister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå