Zarfax Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Maksimal muskelvekst er 8-12 reps, men 5x5 er mer egnet for nybegynnere både med tanke på styrke og muskelvekst. Du vil også bli mye sterkere med ett 5x5 program. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 29. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2010 Ok, takk for svar! Jeg har bestemt meg for å begynne med Stronglifts 5x5 nå, men jeg syntes det har litt få øvelser. Det kan vel ikke skade å legge på litt curls og nedtrekk, f. eks.? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Jo, programmet skal kjøres slik det er. Ikke legg til flere øvelser, det viktige i starten er å bygge grunnstyrke, ikke få store biceps. Edit: Når det kommer til sett og reps er det mange meninger. Jeg føler jeg får best utnytte av 5 sett med 6-8 reps. I tillegg kjører jeg en drop-økt (starter med tunge vekter og dropper raskt nedover uten for mye pauser) hver 2. uke for å få litt variasjon. Endret 30. mai 2010 av Eksentron Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Ok, takk for svaret. Hvordan er det best å varme opp? Det er en slik en på treningssenteret: Egner den seg for oppvarming? Endret 30. mai 2010 av Le Professeur Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Jeg har nå gjennomført første økt med Stronglifts 5x5. Hvor lenge burde jeg fortsette med dette programmet før jeg går over til noe nytt? Jeg er 1,86 høy og veier 75 kg. Burde jeg holde på til jeg for eksempel klarer min egen kroppsvekt i knebøy og benkpress? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Jeg har nå gjennomført første økt med Stronglifts 5x5. Hvor lenge burde jeg fortsette med dette programmet før jeg går over til noe nytt? Jeg er 1,86 høy og veier 75 kg. Burde jeg holde på til jeg for eksempel klarer min egen kroppsvekt i knebøy og benkpress? du kan vel fortsette til du ikke øker mer? så lenge du får bra ressultater er det ingen vits i og bytte Endret 31. mai 2010 av joakimz Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Joda, det er et poeng. Jeg får vel bare holde på en stund og se det an. Men jeg lurer fortsatt litt på hva jeg skal gjøre når jeg varmer opp. Noen forslag? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) det jeg pleier og gjøre er og jogge i 5 min, så starte lett på de øvelsene du skal ta. finnes sikkert bedre oppvarming men jeg suns det funker bra men ikke start så du blir sliten på oppvarminga da det skal være irreterenes lett. Endret 31. mai 2010 av joakimz Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Forrige gang brukte jeg en slik romaskin som jeg postet bilde av litt over i et par minutt, så tok jeg noen pushups før jeg tok tre serier med fem repetisjoner knebøy med 30 kg. Da var jeg ganske varm. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 så lenge du er varm så skal det nok funke og ikke sliten, men litt sliten gjør vel ikke noe ^^ Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Markløft er en øvelse du MÅ ha. Tull av han instruktøren din å si at øvelsen ikke er for deg. Se på andre som tar markløft å se hva de gjør. Når du trener så er det en viktig ting å passe på med tanke på sikkerhet: å være rett i ryggen. Prøv først uttallige ganger med lette vekter for å få inn teknikken, og når du har fått inn teknikken, så legger du på vekter. Lenke til kommentar
Awkins Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Kan sjekke denne for oppvarming. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Markløft er en øvelse du MÅ ha. Tull av han instruktøren din å si at øvelsen ikke er for deg. Se på andre som tar markløft å se hva de gjør. Når du trener så er det en viktig ting å passe på med tanke på sikkerhet: å være rett i ryggen. Prøv først uttallige ganger med lette vekter for å få inn teknikken, og når du har fått inn teknikken, så legger du på vekter. Ja, han virket egentlig ganske uinteressert gjennom hele instruksjonstimen, og det virket som om han bare ville bli fortest mulig ferdig. Nå som jeg ha begynt på Stronglifts 5x5 er markløft uunngåelig, så nå er jeg rett og slett nødt til å lære det. Jeg får se gjennom noen instruksjonsvideoer osv, så går det sikkert greit. Edit: Takk for link, Awkins! Endret 31. mai 2010 av Le Professeur Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Fyr opp en treningslogg, Le Professeur? Hadde vært morro å følge med på loggen til noen jeg kjenner Endret 31. mai 2010 av Jonas2k Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Har vurdert det, men jeg tror jeg er for giddalaus til å oppdatere den tre ganger i uken Dessuten tar jeg så lite nå at det er småflaut. Kanskje jeg mekker en logg når jeg er ferdig med Stronglifts og begynner på et nytt program Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Alle må starte en plass, er ikke flaut med lave vekter dersom teknikken er brukbar. Det værste er folk som tar beveger stanga 5 cm i benkpress osv. og har på 160 kg, tror de er syykt sterke. Teknikken går spesielt igjen hos nye 15-16 åringer som akkurat har begynt å trene på senteret (som også ikke blir sett igjen etter ca. en måned). Dårlig eksempel, skylder på at jeg er trøtt! Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Enig med eksentron, alle må starte en plass Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Kanskje jeg mekker en logg når jeg er ferdig med Stronglifts og begynner på et nytt program Du ba om tips for å øke motivasjonen. Dette er et tips for å øke motivasjonen: Skriv treningslogg! Ikke bare får du noen "å stå til ansvar for" (oss), du får også noen å be om hjelp om det er noe du lurer på. Skriv treningslogg. Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Jeg liker å tøye brystet (type bunnposisjon i flyes med moderate vekter) som oppvarming før benkpress. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå