Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Stort inntak av red bull, farlig?

Sindrato

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du eller noen i familien din hjertefeil / hjerteproblemer så kan det være farlig ja. Men er ikke altid like lett å finne ut om du har det uten å sjekke med lege:)

Lenke til kommentar

Jeg regner med at det er redbull fra Norge du skal drikke? Da er ikke dette noe farlig. Oppskrytt tull. Det du heller burde passe på når du drikker redbull er sukkerintak og helst ikke drikke det så mye. Men selfølgelig, om du skal holde deg våken en natt på LAN eller lignende er det bare å peise på mener nå jeg ;)

Lenke til kommentar

Jeg regner med at det er redbull fra Norge du skal drikke? Da er ikke dette noe farlig. Oppskrytt tull. Det du heller burde passe på når du drikker redbull er sukkerintak og helst ikke drikke det så mye. Men selfølgelig, om du skal holde deg våken en natt på LAN eller lignende er det bare å peise på mener nå jeg ;)

Hvor har du det fra at det er forskjell på RedBull fra Norge eller Sverige ?

Om det skulle vært noen som helst forskjell hadde det jo stått på boksen, noe det ikke gjør.

RedBull i Norge er akkurat den samme RedBull som i resten av verden.

OnTopic:

Jeg tror ikke det er farlig, med mindre det ligger noe i familien din som f.eks hjerteproblemer el.l.

Lenke til kommentar

Hvorfor ha redbull fest uansett egentlig :p?

Det er både billigere og gøyere med alkohol :)

Om det skulle vært noen som helst forskjell hadde det jo stått på boksen, noe det ikke gjør.

OnTopic:

Jeg tror ikke det er farlig, med mindre det ligger noe i familien din som f.eks hjerteproblemer el.l.

Samme i hele verden? Der tar du grundig feil. Norge har redusert koffeinen betraktelig.

Lenke til kommentar

Hvorfor ha redbull fest uansett egentlig :p?

Det er både billigere og gøyere med alkohol :)

OnTopic:

Samme i hele verden? Der tar du grundig feil. Norge har redusert koffeinen betraktelig.

Fra wiki:

"Frem til 2009 var Red Bull ulovlig i Norge pga koffeininnholdet, og var klassifisert som legemiddel. I 2009, endret EU reglene om koffein, slik at det ikke lenger ansees for å være et legemiddel, og Red Bull styres derfor av andre regler, og kan selges i Norge som enhver annen leskedrikk.[1] Den opprinnelige Red Bull inneholder blant annet sukker, B-vitaminer, taurin og koffein, men i Norge vil drikken ha en redusert mengde vitamin B6."

Når ble vitamin B6 det samme som koffein ?

Noe mer du lurer på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...