Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST] Sort skjerm ved oppstart, ingen bilde kommer! (indikator lampe på skjerm blinker) skjermkort, hovedkort?

Anbefalte innlegg

Pc`n skrudde seg plutselig av når jeg satt med den, og skulle starte den på nytt da kommer det ikke noe bilde og ikke noe skjerm, indikator lampa på skjermen står bare og blinker grønt hvert sekund! er det skjermkortet som har tatt kvelden eller er det en annen bagatell?

er denne maskinen http://www.dinside.no/115975/heftig-pc-til...-coop-butikkene

Endret av Rex_Rodney
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som vet hva det kan være? har lyst og bestille nytt skjermkort for og få igang pc`n igjen, men litt unødvendig hvis det ikke er det som er feilen?!

prøvde forresten uten skjermkortet i hovedkortet nå, og da virker det som den starter opp, man hører ihvertfall at den jobber i motsetning til med skjermkortet i !

Endret av Rex_Rodney
Lenke til kommentar

Heisann, hadde akuratt samme problemet med min som din. Det viste seg at hovedkortet trengte to strømkabler fra den strømforsyningen. En kabel gir strøm til en del av pc'en, en annen til en annen del. Hadde samme på min, slo seg på, ingen bilde eller på knappen funka ikke.

Lenke til kommentar

Heisann, hadde akuratt samme problemet med min som din. Det viste seg at hovedkortet trengte to strømkabler fra den strømforsyningen. En kabel gir strøm til en del av pc'en, en annen til en annen del. Hadde samme på min, slo seg på, ingen bilde eller på knappen funka ikke.

hei hei.. løste du dette på noen måte?

Lenke til kommentar

hei hei.. løste du dette på noen måte?

Jepp, satt inn den andre strøm kabelen :p Den skal så til venstre for prossessoren. Sånn 4 store pin greier. Så må du bare finne den kabelen på strømforsyningen din. Kan være vrien og finne, siden min var litt limt inn iv hverandre med en annen.

Lenke til kommentar

sjekket dette nå, var 1 kontakt som gikk fra strømforsyningen til hovedkortet og satt som den skal, tok den ut og inn for sikkerthets skyld. og de andre kontaktene som er løse har aldri vært i bruk før, så må være en annen feil hos meg tror jeg!? fortsatt sort skjerm og blinkende indikator lampe.. :(

Lenke til kommentar

sjekket dette nå, var 1 kontakt som gikk fra strømforsyningen til hovedkortet og satt som den skal, tok den ut og inn for sikkerthets skyld. og de andre kontaktene som er løse har aldri vært i bruk før, så må være en annen feil hos meg tror jeg!? fortsatt sort skjerm og blinkende indikator lampe.. :(

Hmm..åssen hovedkort har du? står fortsatt med mitt :p

Lenke til kommentar

leste også på engelsk forum om samme problem, hvis skjermkort var defekt ville det komme et pip i bios mente dem ved oppstart, det gjør det jo ikke hos meg, det gjør det kun når jeg tar skjermkortet ut av hovedkortet! så kanskje du har rett angående strømforsyningen som dem også antyder, eller cpu..

Lenke til kommentar

ja det er mulig, men så ikke helt likt på bilde med diverse plasseringen av slots.. men men, prøvde nå en annen strømforsyning som jeg vet virker, men problemet er samme så kan avskrive psu nå tenker jeg.. hmmm :hmm:

Du satte i begge kontaktene fra PSU?

post-203373-1266928458,3473_thumb.jpg

Lenke til kommentar

nei er eakkurat det jeg sliter med, alle som har et liggenes er agp kort, så jeg er fremdeles på jakt, får dra på jobben og sjekke noen maskiner der, men frykter det ikke passer siden er gamle maskiner og de nye har intergrert vet jeg. så blir vel og sjangse på at det er skjermkort som er feil og bestille et, men kjipt hvis det viser seg når jeg prøver det og det ikke er feilen :whistle:

Lenke til kommentar

nei er eakkurat det jeg sliter med, alle som har et liggenes er agp kort, så jeg er fremdeles på jakt, får dra på jobben og sjekke noen maskiner der, men frykter det ikke passer siden er gamle maskiner og de nye har intergrert vet jeg. så blir vel og sjangse på at det er skjermkort som er feil og bestille et, men kjipt hvis det viser seg når jeg prøver det og det ikke er feilen :whistle:

http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/13247 :)

Lenke til kommentar

[quote name='Rex_Rodney' date='23. februar 2010 - 14:04'

http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/13247 :)

Takk takk :thumbup: sendte han mld nå :) det kortet fungerer greit til øitt spilling osv? hvis det skulle vise seg at det er kortet som er feilen?

ser også komplett, netshop, osv har mange kort ifra 400 til 700 kr, de billigste der er dem like bra som det han selger? er ikke helt expert på hva jeg trenge, hehe.. har lagt ut tråd her men ikke mye hjelp og få :)https://www.diskusjon.no/?showtopic=1206731

Endret av Rex_Rodney
Lenke til kommentar

Takk takk :thumbup: sendte han mld nå :) det kortet fungerer greit til øitt spilling osv? hvis det skulle vise seg at det er kortet som er feilen?

ser også komplett, netshop, osv har mange kort ifra 400 til 700 kr, de billigste der er dem like bra som det han selger? er ikke helt expert på hva jeg trenge, hehe.. har lagt ut tråd her men ikke mye hjelp og få :)https://www.diskusjon.no/?showtopic=1206731

Tenkte det var et billig testkort. Yter så og si likt med det du har i dag.

Skal du spille nyere spill bør du nok legge 6-700kr i et kort iallefall.

(Resten av maskinen er flaskehals hvis du kjøper noe dyrere.)

5670 kortet som Nudimon refererer til i den andre posten, er nok et godt valg.

(Hvis det faktiske er kortet ditt som er feilen vel og merke)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...