Gå til innhold

XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5


Yoda

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått den nye maskinen opp å gå med hovedkort ASUS P6T Deluxe V2, i7 920,XFX Raedon 5870 og Win 7 64 bit. Alt funker helt greit bortsett fra skjermkort. Har kjørt inn siste Catalyst driver og CCC. Med jevne mellomrom får jeg beskjed om at driveren har sluttet å fungere og er lastet inn på nytt.

 

BIOS er siste versjon 0707 på hovedkort

 

Første maskinen med ATI Raedon og jeg er litt usikker på hvilke drivere man putter inn. Skal jeg velge å legge inn:

 

ATI Catalyst™ 10.2 Suite for Windows 7 (64 bit)

 

eller som jeg har gjort

 

ATI Catalyst™ 10.2 Components for Windows 7 (64 bit)

- Display Driver Only

- CCC og velger norsk versjon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får det samme problemet av og til. Er dette et XXX version kort? Hos meg kommer det oftest etter å ha spillt Bioshock. Fryser og når jeg starter eller midt inni dette.

 

Men du kan legge inn ATI Catalyst 10.2 det er komplett pakke. Prøv å få 10.3, det er mer anbefalt etter hva jeg har hørt.

Lenke til kommentar

Catalyst 10.3 er ikke kommet enda.

 

 

Jeg har også samme problemet (XFX Radeon HD 5870, men leser at alle HD5870-kort har samme problemet. Virker som om det er noe med driverne).

Du kan fikse det midlertidig med å underklokke skjermkortet slik jeg har gjort:

70127323.jpg

 

 

Nå kan jeg FRYKTELIG lite om klokking, så aner ikke hva jeg har gjort men det var et tips jeg fant på nette. Fikset problemet ihvertfall.

Kan noen forklare kjapt hva jeg har stilt på her? :p

Burde jeg levere inn kortet igjen til Komplett.no?

 

 

Takker for alle svar :)

 

 

Mvh

Birger

Endret av gromit190
Lenke til kommentar

Dette virker jo helt logisk at man skal underklokke et ATI kort for å få det stabilt :thumbdown: . Nå har jeg i årevis lest om nvidia kontra ATI og hva som er best. Når jeg for første gang har kjøpt et ATI-kort så er løsningen for å få det stabilt å underklokke det. Skulle nok ha gått for et GeForce denne gangen også.

 

Jeg bryr meg lite om jeg får 90 FPS eller om jeg får 84 så lenge kortet er stabilt. Det å underklokke det er jo direkte latterlig, jeg nekter å tro at Raedonkort er så amatørmessig.

Lenke til kommentar

Ja jeg skjønner at det å underklokke det vil være en dum løsning, men det er allikevel en midlertidig en.

 

MEN! Igår prøvde jeg å overklokke det isteden (brukte default overklokke-settings i ATI Overdrive). Det ser ut til å ha fikset problemet :)

I tillegg har jeg slått av Cool'nQuiet (AMD), men vet ikke om dette har noe å si. Skal teste mer når jeg kommer hjem igjen ;)

Lenke til kommentar

Dette problemet har jeg hatt med mitt 5970 siden jeg kjøpte det og er der fortsatt.

 

Det har vist seg å bli noe bedre om du ordner med xml fila til catalyst på overdrive.

 

Feks:

 

<Feature name="CoreClockTarget_0">

<Property name="Want_0" value="40000" />

<Property name="Want_1" value="55000" />

<Property name="Want_2" value="73500" />

</Feature>

<Feature name="MemoryClockTarget_0">

<Property name="Want_0" value="90000" />

<Property name="Want_1" value="101000" />

<Property name="Want_2" value="101000" />

 

Standard klokken står for lavt, her er det Want-0 som er vanlig 2d bruk, dette er ferdig overklokket. Sett gjerne opp Volt også (ps for 5970 må dette gjøres på begge kjerner). Profilen lager man i Overdrive.

 

ps:Er ikke sikker på om denne 2d profilen er den riktig på alle i 5xxxx serien, men på mitt 5970 hjalp dette en hel del.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...