Yoda Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Har akkurat fått den nye maskinen opp å gå med hovedkort ASUS P6T Deluxe V2, i7 920,XFX Raedon 5870 og Win 7 64 bit. Alt funker helt greit bortsett fra skjermkort. Har kjørt inn siste Catalyst driver og CCC. Med jevne mellomrom får jeg beskjed om at driveren har sluttet å fungere og er lastet inn på nytt. BIOS er siste versjon 0707 på hovedkort Første maskinen med ATI Raedon og jeg er litt usikker på hvilke drivere man putter inn. Skal jeg velge å legge inn: ATI Catalyst™ 10.2 Suite for Windows 7 (64 bit) eller som jeg har gjort ATI Catalyst™ 10.2 Components for Windows 7 (64 bit) - Display Driver Only - CCC og velger norsk versjon Lenke til kommentar
Baini Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Jeg får det samme problemet av og til. Er dette et XXX version kort? Hos meg kommer det oftest etter å ha spillt Bioshock. Fryser og når jeg starter eller midt inni dette. Men du kan legge inn ATI Catalyst 10.2 det er komplett pakke. Prøv å få 10.3, det er mer anbefalt etter hva jeg har hørt. Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Nei, ikke noe XXX markering på dette. Hvor finner jeg 10.3 pakken. Siste hos ATI er 10.2 Lenke til kommentar
Baini Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 det skal ligge link i 58XX ytelse tråden. Men klarer ikke få den installert jeg heller så. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) EDIT: Serveren er jo helt klikk :S Endret 21. februar 2010 av gromit190 Lenke til kommentar
jevli Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) EDIT: Server klikk Endret 21. februar 2010 av gromit190 Lenke til kommentar
jevli Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Catalyst 10.3 er ikke kommet enda. Jeg har også samme problemet (XFX Radeon HD 5870, men leser at alle HD5870-kort har samme problemet. Virker som om det er noe med driverne). Du kan fikse det midlertidig med å underklokke skjermkortet slik jeg har gjort: Nå kan jeg FRYKTELIG lite om klokking, så aner ikke hva jeg har gjort men det var et tips jeg fant på nette. Fikset problemet ihvertfall. Kan noen forklare kjapt hva jeg har stilt på her? Burde jeg levere inn kortet igjen til Komplett.no? Takker for alle svar Mvh Birger Endret 21. februar 2010 av gromit190 Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Dette virker jo helt logisk at man skal underklokke et ATI kort for å få det stabilt . Nå har jeg i årevis lest om nvidia kontra ATI og hva som er best. Når jeg for første gang har kjøpt et ATI-kort så er løsningen for å få det stabilt å underklokke det. Skulle nok ha gått for et GeForce denne gangen også. Jeg bryr meg lite om jeg får 90 FPS eller om jeg får 84 så lenge kortet er stabilt. Det å underklokke det er jo direkte latterlig, jeg nekter å tro at Raedonkort er så amatørmessig. Lenke til kommentar
Baini Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Jeg har ikke noe problem med kortet utenom når jeg spiller Bioshock, men det er ikke helt kompatibelt med Windows 7. Og jeg kjører det på 898 Core og 1300 Memory clock, og volta det til 1350 var det vel. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Ja jeg skjønner at det å underklokke det vil være en dum løsning, men det er allikevel en midlertidig en. MEN! Igår prøvde jeg å overklokke det isteden (brukte default overklokke-settings i ATI Overdrive). Det ser ut til å ha fikset problemet I tillegg har jeg slått av Cool'nQuiet (AMD), men vet ikke om dette har noe å si. Skal teste mer når jeg kommer hjem igjen Lenke til kommentar
Baini Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Jeg fant ut at Bioshock klikka hos meg pga det sto som directX10 eller 11 som det skulle kjøre på, putta bare -dx9 bak mål plassering så fiksa det seg Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Dette problemet har jeg hatt med mitt 5970 siden jeg kjøpte det og er der fortsatt. Det har vist seg å bli noe bedre om du ordner med xml fila til catalyst på overdrive. Feks: <Feature name="CoreClockTarget_0"> <Property name="Want_0" value="40000" /> <Property name="Want_1" value="55000" /> <Property name="Want_2" value="73500" /> </Feature> <Feature name="MemoryClockTarget_0"> <Property name="Want_0" value="90000" /> <Property name="Want_1" value="101000" /> <Property name="Want_2" value="101000" /> Standard klokken står for lavt, her er det Want-0 som er vanlig 2d bruk, dette er ferdig overklokket. Sett gjerne opp Volt også (ps for 5970 må dette gjøres på begge kjerner). Profilen lager man i Overdrive. ps:Er ikke sikker på om denne 2d profilen er den riktig på alle i 5xxxx serien, men på mitt 5970 hjalp dette en hel del. Endret 23. februar 2010 av simalarion Lenke til kommentar
jevli Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Er det ikke bare å klokke opp i ATI Overdrive da? Det fikset ihvertfall problemet for min del Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Det hjelper nada for 2d profilen, så om det har hjulpet for deg ang frys i 2d er det trolig helt tillfeldig. Om du ser på eksempelet mitt er det want=2 du øker da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå