Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UIO sitt nett/UNINETT og Spill

Anbefalte innlegg

Har siden COD: MW2 kom ut hatt problemer med at jeg nesten ikke finner noen igjennom det som skal være nettverket for å finne folk.

Finner kun på Team Deathmatch som det er flest spillere på, ellers kan jeg bare glemme det.

Jeg kjøpte etter jul Battlefield 2, og der får jeg ikke koblet meg til servere i det hele tatt.

Nå har jeg Bad Company 2 Beta, og ikke her heller får jeg koblet meg til en eneste server.

Er det pga nettet mitt, UiO sitt nett igjennom studenthybel på Kringsjå, eller er det noe annet?

Kan det være at porter som trenger å være åpne er lukket igjennom UiO nettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Studentbynett blokkerer (all eller mesteparten?) UDP-trafikk, noe veldig mange flerspillermoduser trenger for å fungere. Hvis et spill ikke gjør bruk at UDP, dvs. at flerspillerdelen går over "vanlig" TCP/IP, så vil det med høy sannsynlighet fungere.

Er du veldig opptatt av flerspiller, så er det nok enklest å skaffe deg egen privat internettkobling.

Edit: sett sånn, den linken over gav god informasjon. Virker som om de slakker litt opp om restriksjonene iforhold til tidligere :).

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Hei, så over portene til UiO, men fant ikke noe om hva Bad Company krever.

Har en privat nettlinje også, men av en eller annen merkelig grunn vil ikke pcen min koble seg til den etter at jeg la inn UiO sitt kablet nett sine innstillinger i Windows.

Lenke til kommentar

Har en privat nettlinje også, men av en eller annen merkelig grunn vil ikke pcen min koble seg til den etter at jeg la inn UiO sitt kablet nett sine innstillinger i Windows.

Kan se for meg at den tilkoblingen til din private ruter ikke vil fungere så lenge du har haket av for IEEE 802.1x-autentisering i instillingene for nettverkskoblingen. Har du prøvd å deaktivere denne når du prøver å bruke ditt private nett?

Lenke til kommentar

Kan se for meg at den tilkoblingen til din private ruter ikke vil fungere så lenge du har haket av for IEEE 802.1x-autentisering i instillingene for nettverkskoblingen. Har du prøvd å deaktivere denne når du prøver å bruke ditt private nett?

Det funket, takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...