Fiske Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Hallo der! Prosessoren min har begynt å bli litt sliten merker jeg.. En e8500 fra ett år siden. Den har vært overklokket på 4.2ghz en god stund og for noen dager siden begynte pc'en å skru seg av helt plutselig. Når jeg klokket ned prosessoren til stock igjen slutta den å skru seg av. Men å ha prosessoren på stock gir meg ikke nok ytelse i de spillene jeg spiller - age of conan, crysis og gta iv. Så jeg fant denne og syntes det virka som et greit oppgraderingsett. Men problemet mitt er at jeg ikke har så mye penger om dagen (russetid snart må ordne med bil ;D) så er det noen alternativ firekjerners prosessor som kanskje kunne gjort jobben like bra som i5-750? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Gå for i5 du. Kanskje den beste prosessoren i den prisklassen. Mye ytelse og lett å overklokke. Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Hvor mye kan en overklokke i5-en på stock vifta sånnca? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Jeg hadde vel min kjørende på 3.2 3.4 ghz. Kunne nok presset den en del til. Jeg kjøpte meg en Noctua 140mm vifte. Har klokket den ned fra 3.9 ghz til 3.0 Har liksom ikke behov for klokken. Prosessoren er ikke noen flaskehals for meg. Enten når det gjelder dagligdagse ting eller spilling. Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Jeg er ganske sikker på at cpu'en er flaskehalsen for min del. Crysis er jo helt uspillbart på enthusiast og såvidt brukbart på gamer. Og etter jeg måtte klokke ned cpu-en min så har GTA-IV blitt helt ubrukelig Har GTX 295 single pcb skjermkort så det er vel mest sannsynlig cpu-en som er flaskehalsen? ;P Lenke til kommentar
Teac Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Det høtes litt rart ut. Din 8500 overklokket til 4.2 ghz og GTX 295 ikke klarer wow og GTA IV. Dette høres ut som om klokken ikke er stabil. Har du spesielle krav til hvor høy FPS du skal ha i de ulike spillene eller lagger det? Har du fulgt med på temperaturen når du klokket cpuen? Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 og din psu er helt okej og ikke boven i dramat? Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Har litt samme situasjon som TS, bare at jeg har en E6300 CPU som ikke har gått i dass, men begynner å merke alderen. Jeg er usikker på om jeg skal kjøpe meg en Q9400, eller om det er bedre å bruke penger på nytt HK og minne samt Intel i5 750. Hvor stor ytelsesforskjell vil det være? Endret 7. mars 2010 av hardkjerne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå