Gå til innhold

CPU død???? hjelp!!!


Feanor

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte nettopp en AMD 900 Duron på qxl.. brukt..

Fikk den i posten i dag, ivrig som en liten unge sprang jeg til PC'n satte inn CPU'en og startet opp....

Ingenting kom opp på skjermen... den sto der bare og blinket, som om skjermkabelen ikke var i.

 

- til vanlig piper maskinen en gang ved oppstart, men nå var det ingenting å høre..

 

- Jeg trodde jeg hadde kjøpt en Duron 900, men det viste seg at det var en Athlon, dette skal jo ikke ha noe å si ( har KT133).

- Det som gjør at jeg tror den er død er at den kom innpakket i to stykker med isopor...!!!! Å FAA..... tenkte jeg..

 

Har dere noen forslag? hovedkortet er greit.. da jeg satte inn den gamle duron 700 var alt greit igjen..

 

PS ( ja jeg resatte CMOS før jeg prøvde CPU'en, og ja jeg har den nyeste BIOSen..)

 

Hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steppinga er AQFA /9

200FSB

Kjøpt på multicom.. så på klistremerket under at den er fra Mars i 2001..

 

Har ikke låst opp den.. skulle ikke være klokket heller.. (bare sånn dritt kjølepasta på coren...)

Som sagt så tviler jeg på at selgeren visste hva han holdt på med. Han solgte jo en Athlon som en Duron, og til en rimelig pris...

hmmm... Det kan jo hende at han visst akkurat hva han gjorde... FFFAAA.... :mad:

Lenke til kommentar

Nei, det lukter bare datamaskin av den.. :grin: .

 

 

Men det er festet en "prislapp" under CpU'en der det står data osv. og denne har antydning til brentmerker.. Den er litt brun sånn midt på.. hmmm

 

Det kan jo selvsagt i være brentmerker etter at coren har ligget på 50- 60 grader..... hmmmm... :mad:

 

Det lukter ingenting da..

 

Men hva med det at jeg bare har 230W psu. kan det gjøre at den bare går på tomgang..( den blir jo varm, men den gjør ingenting)

Lenke til kommentar

Da er kjernen din brent og prossesoren ubrukelig. Hvis du tenker deg om så skal det mere enn 50-60 grader for å svi et sånt klistremerke. Eller hadde det vært ulovlig å ha den der for den kan starte brann! Starter man en AMD T-Bird 1,4Mhz uten kjøling så blir kjernen over 350 grader varm, DA snakker man om temperaturer langt høyere, du kan prøve med å sette fingeren på kjernen da! Da vet du godt hva jeg snakker om. En CPU skal være stabil helt opp til 60-65 grader. Så jeg sier bare at han du kjøpte den av har brent kjernen på prossesoren og solgt den til deg. En dårlig salgsmann får å si det sånn! Det lukter nok ikke svidd lenger siden det er over 4-5 dager siden den ble brent. Dette er jeg 99.9 prosent sikker på fordi jeg har klart å ødelegge mange prossersorer på denne måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...