Feanor Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Hei! Kjøpte nettopp en AMD 900 Duron på qxl.. brukt.. Fikk den i posten i dag, ivrig som en liten unge sprang jeg til PC'n satte inn CPU'en og startet opp.... Ingenting kom opp på skjermen... den sto der bare og blinket, som om skjermkabelen ikke var i. - til vanlig piper maskinen en gang ved oppstart, men nå var det ingenting å høre.. - Jeg trodde jeg hadde kjøpt en Duron 900, men det viste seg at det var en Athlon, dette skal jo ikke ha noe å si ( har KT133). - Det som gjør at jeg tror den er død er at den kom innpakket i to stykker med isopor...!!!! Å FAA..... tenkte jeg.. Har dere noen forslag? hovedkortet er greit.. da jeg satte inn den gamle duron 700 var alt greit igjen.. PS ( ja jeg resatte CMOS før jeg prøvde CPU'en, og ja jeg har den nyeste BIOSen..) Hjelp!! Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Jeg håper at du satt på kjøleren før du tilførte spenning? Gjorde du det så kan du lukte på forsiden av kjernen lukter det noen form for svidd så er det ikke rart den ikke fungerer. For det er kjernen brent ned. Ikke fysisk synlig for deg. Lenke til kommentar
Feanor Skrevet 28. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2002 Kjøleren på og et fint lag med arctic silver II påført. Og jeg tror jeg hørte Black delta vifta startet.. ... Kom igjen! forslag..... Lenke til kommentar
N*E*R*D Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 tipper en stygg luring gnir seg i henda akkurat nå he he he aldri igjen nei nei cpun virka da jeg testan hjemme det er helt sant not Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Tror ikke isoporen har skada den nei. Har du tatt en lang og grundig kikk på kjernen. Noen ganger kan den miste skade føre til at den ikke vil starte no mer. Andre ganger har ei stor rifte ingenting å si... Hva er steppinga? Lenke til kommentar
Feanor Skrevet 28. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2002 Steppinga er AQFA /9 200FSB Kjøpt på multicom.. så på klistremerket under at den er fra Mars i 2001.. Har ikke låst opp den.. skulle ikke være klokket heller.. (bare sånn dritt kjølepasta på coren...) Som sagt så tviler jeg på at selgeren visste hva han holdt på med. Han solgte jo en Athlon som en Duron, og til en rimelig pris... hmmm... Det kan jo hende at han visst akkurat hva han gjorde... FFFAAA.... Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Luktet det svidd av kjernen? Eller undersiden av den? Lenke til kommentar
Feanor Skrevet 28. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2002 Nei, det lukter bare datamaskin av den.. . Men det er festet en "prislapp" under CpU'en der det står data osv. og denne har antydning til brentmerker.. Den er litt brun sånn midt på.. hmmm Det kan jo selvsagt i være brentmerker etter at coren har ligget på 50- 60 grader..... hmmmm... Det lukter ingenting da.. Men hva med det at jeg bare har 230W psu. kan det gjøre at den bare går på tomgang..( den blir jo varm, men den gjør ingenting) Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Da er kjernen din brent og prossesoren ubrukelig. Hvis du tenker deg om så skal det mere enn 50-60 grader for å svi et sånt klistremerke. Eller hadde det vært ulovlig å ha den der for den kan starte brann! Starter man en AMD T-Bird 1,4Mhz uten kjøling så blir kjernen over 350 grader varm, DA snakker man om temperaturer langt høyere, du kan prøve med å sette fingeren på kjernen da! Da vet du godt hva jeg snakker om. En CPU skal være stabil helt opp til 60-65 grader. Så jeg sier bare at han du kjøpte den av har brent kjernen på prossesoren og solgt den til deg. En dårlig salgsmann får å si det sånn! Det lukter nok ikke svidd lenger siden det er over 4-5 dager siden den ble brent. Dette er jeg 99.9 prosent sikker på fordi jeg har klart å ødelegge mange prossersorer på denne måten. Lenke til kommentar
Feanor Skrevet 28. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2002 fffffffffffffffffffffaaaaaaaaaaa...... Det er vel bare å konfrontere ham med dette da..... Det var jo for godt til å være sant: en 900 Athlon til 420 kr. (selv om han solgte den som en Duron..) Tror dere at Komplett er villig til å teste den? Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Det er dem sikkert mot litt penger. Men dem finner ikke ut noe mer enn det jeg har sagt til deg. Når prossesoren er brent så "poster" den ikke. Og da ligger feilen inne i kjernen. Da ender den heller ned i søpla. Lenke til kommentar
Feanor Skrevet 28. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2002 Ja det virker jo sannsynlig... Har sendt meil til selgeren nå, får se hva han mener om dette..... Takk for hjelpen... :smile: Folk som selger defekte CPU'er skulle være tatt fra alt datautstyret, og jeg skulle fått det :grin: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå