Minsc Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Hei. Jeg skal formatere pcen min nå, siden jeg fortsatt har Windows 7 RC versjon. Skal installere Windows 7 igjen. Men jeg er litt usikker på noe med Raid å gjøre. Jeg kjøpte denne pcen med Windwos installert. Det er to stk. 150Gb raptordisker i den, som kjører i Raid 0, såvidt jeg vet. Hva må jeg gjøre for å få harddiskene i raid igjen når jeg har installert OS på nytt? Jeg ser at det er noe som heter Intel Matrix Storage Manager som er installert. Skal jeg bare laste ned og installere, så fikser alt seg selv? Jeg har aldri vært borti dette før, så jeg vil ikke at noe skal bli feil. Regner med at jeg må fikse på instillinger inni programmet eller under installasjon? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 RAID skal settes opp i BIOS. Du har da allerede et RAID array når du begynner installasjonen. Spørsmålet er om du trenger ekstra driver for RAID kontrolleren eller ikke. Godt mulig Win7 DVDen allerede inneholder driver. Intel Matrix Storage Manager installerer du etterpå. Det er et kontrollprogram som lar deg se status. Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Okey. Er det vanskelig å gjøre alt dette? Jeg har ikke noe peiling på det her Endret 21. februar 2010 av Minsc Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 RAID er jo allerede satt opp. Det er bare å forsøke å starte installering, hvis drivere mangler så får du ikke gjort noe. Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Åja, skjønner. Jeg får unnskylde på vegne av mitt dumme hode ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå