godingen00 Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Hei. Jeg tar 17 pull ups (helt ned mellom hver rep.) Hva er den beste måten å øke 1 sett maksimum rep på? Har trent en stund høy rep; 3x11, 3x12 osv. Hvis jeg skal øke antall repitisjoner, er det bedre å henge på vekter og ta færre reps? Hang på 12,5 kg forrige gang og tok 3 sett x 7 reps. Hva er den beste måten å øke reps på? 5x5? Takk for svar. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Beste måten å øke på er å ta flere sett med mange rep, uten ekstra vekter. Da vil man ikke gjøre muskelen noe særlig større, men øke utholdenheten, slik at man kan ta flere reps. Lenke til kommentar
godingen00 Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Beste måten å øke på er å ta flere sett med mange rep, uten ekstra vekter. Da vil man ikke gjøre muskelen noe særlig større, men øke utholdenheten, slik at man kan ta flere reps. Er du sikker? Jeg har hørt noe annet. Noen flere som kan bekrefte dette? Uansett, takk for svar. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Mer vekt gir ihvertfall større styrke. Det fins jo mange forskjellige opplegg, men jeg vil anbefale å variere det litt. Ta mange reps og sets uten vekter, og færre med vekter f. eks. 17 pull-ups er forøvrig veldig, veldig bra. Men forskjellen mellom utholdende og "råere" styrke, er vekten fordelt på antall reps og sets. Men som sagt, så vil jeg anbefale å variere mellom disse to treningsformene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Hvis du har mulighet til å kunne ta pullups med ekstravekt (enten i et belte eller f.eks. holde en hantel mellom beina) vil du kunne øke belastningen. Kjør da tyngre, med færre reps (for eksempel 5x5 som du nevner) Andre varianter er for eksempel å ta pullups der man holder igjen i toppen (så lenge du orker, få reps) eller med veldig trege negativer (nedsenkingsfase) Lenke til kommentar
AndW Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Du kan teste ut hele eller plukke enkeltøvelser fra dette programmet: http://www.texasmarineofficer.com/armstrong.html Tror det skal være ganske bra. Endret 23. februar 2010 av Mumba Lenke til kommentar
godingen00 Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 Takk for svar alle sammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå