pakprincess13 Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Hei jeg har fått et eller annent msn virus det begynte med at , jeg fikk en link fra en venn på msn, jeg trykket på dn og plutselig ble den sendt til alle som var pålogget, når den gjør dt må jg logge av og på for å snakke med noen , det er veldig irriterende fins det noen måte jg kan få dt bort på? linken er : hahaha foto -link fjernet- det siste er kontakten den ble sendt til sist det pleier å skje med noen min mellomrom, forkesempel :logger jg på , noen min senere komemr viruset og kontaktene kommer opp en etter en og blir borte, alså direktemedlings vidnuet til kontaktene som er påloggget kommer opp og blir borte etter det kan jg ikke snakke med de som er pålogget fordi at ingen ting skjer når jeg trykker på kontakten, så jeg må logge av og på , og når jg logger på igjen ser jeg at , de kontaktene som var pålogget da har fått linken, hva skal jeg gjøre? da jeg trykket på linken for første gang kom en nedlastningsvindu opp filen ble lastet ned også kom en myspace side opp, jeg har ikke myspace en gang, men i nedlastnignsfilen sto det noe med facebook på slutten Endret 21. februar 2010 av Alastor fjernet viruslink og mail. Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Har du XP eller Vista/Win7? NB!! Du bør ikke legge ut linken til viruset her. (XP) Slå av Systemgjenoppretting ved mistanke om virus Antivirusprogrammer kan ikke fjerne eventuelle infiserte filer som er lagret i gjenopprettingspunkter. Slå derfor av systemgjenopprettingsverktøyet hvis du har mistanke om virus på din PC. Når du slår av verktøyet, slettes alle gjenopprettingspunkter. (Husk å aktivere Systemgjenoppretting igjen når du har fjernet eventuelle virus.) Slik kan du slå av Systemgjenoppretting: 1.Åpne Systemegenskaper (Start → Kjør → skriv inn sysdm.cpl → klikk OK). 2.Gå til kategorien Systemgjenoppretting og merk av for Slå av systemgjenoppretting på alle stasjoner. 3.Klikk OK. 4.Klikk Ja når du får opp et vindu som spør om du vil deaktivere Systemgjenoppretting, og klikk deretter OK. Start på nytt i sikkermodus, og kjør full virus scan. Restart etter full scan, og slå på Systemgjenopretting igjen. Aktivere Systemgjenoppretting Systemgjenoppretting er som standard aktivert i Windows XP. Slik kan du kontrollere at Systemgjenoppretting er aktivert: 1.Åpne Systemegenskaper (Start → Kjør → skriv inn sysdm.cpl → klikk OK). 2.Gå til kategorien Systemgjenoppretting og fjern merket for Slå av systemgjenoppretting på alle stasjoner. 3.Klikk OK. Lenke til kommentar
DiNozzo Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Hvorfor trykker du i det hele tatt på en link som heter: (viruset) Skjønner jo selv at det er noe muffins + at når den som oftest slutter på msn din er det jo virus som oftest. Så i dette tilfellet har du ikke så mye å klage på. OT: Du får ta å slette alt som har med msn og gjøre. Endret 21. februar 2010 av Alastor linker og mail fjernet Lenke til kommentar
pakprincess13 Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Det sto ikke den adressen der, det sto noe helt annent ,da jeg trykket på den, ble den sikkert lastet ned og sendt til kontaktene, jeg hadde ingen anelse om at det kunne være et virus , fordi at linken så helt normal , ut ikke noe haha , bare en link ¨, litt annerledes enn den der, jg vet jg ikke burde lagt den ut her,jg skal ta den bort , men fant ikke noen annen måte, Takk , skal prøve hilsen en 14 år gammel jente Lenke til kommentar
wiak Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Kjør Malwarebytes anti-malware og eset antivirus http://www.eset.com/ http://www.malwarebytes.org/mbam.php Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Vær vennlig å ikke legge ut viruslinker i klartekst her. Folk kan trykke på de. Tråden flyttes til forumet for datasikkerhet og antivirus. I tillegg endres emnefeltet til noe mer forståelig . Lenke til kommentar
norbat Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Fila som blir lastet ned heter: IM88532.JPG-www.facebook.com.exe Av-programmer detekterer dette som: Avira: TR/Buzus.dhbv Avast: Win32:Malware-gen AVG: I-Worm/Stration.IOQ F-Secure: Trojan.Win32.Buzus.dhbv Kaspersky: Trojan.Win32.Buzus.dhbv Ved å klikke på fila skjer følgende: IE åpner hxxp://browserusers.myspace.com/Browser/Browser.asp Oppretter filen: c:\windows\infocard.exe Registerfiler: HKCU\...\Run: [Firewall Administrating] c:\windows\infocard.exe HKCM\...\Run: [Firewall Administrating] c:\windows\infocard.exe Det vil også skje en kontakt opp mot en irc-kanal. Hvordan fjerne problemet: Installer, oppdater og kjør en rask skann med Malwarebytes Anti-Malware Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå