ivatyr Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Jeg har kjøpt meg et Panasonic Lumix DMC-gf1 som tar opp video i AVCHD/lite eller MPEG4. Jeg forstår at det kreves en bra PC for å redigere video i AVCHD. Vil min Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 Ghz og 6 gb ram og 1 Tb harddisk klare det? Og hva er beste redigeringsprogram? Og, siden min Samsung DVD-spiller ikke kan vise AVCHD, er det kanskje like godt å konvertere AVCHD filene til annet format før redigering? Har før redigert digital video med Pinnacle 9, men må nok investere i nyere. Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Prossessor superbra. Du har flere alternativ for visning, bl.a. brenne til "Blue-ray" til DVD med vanlig DVD-brenner, og vise fra PS3. Du kan oxo vise direkte fra PC. Til DVD-spiller er det kun MPEG2 som gjelder. Lenke til kommentar
ivatyr Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Prossessor superbra. Du har flere alternativ for visning, bl.a. brenne til "Blue-ray" til DVD med vanlig DVD-brenner, og vise fra PS3. Du kan oxo vise direkte fra PC. Til DVD-spiller er det kun MPEG2 som gjelder. Takk for svar! Lenke til kommentar
ivatyr Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Skal til USA på en 5 ukers tur, og det blir en god del fotografering og noe filming med mitt Lumix GF1. Har kjøpt minnnekort, 2 stk Sandisk 16 GB SDHC, ett klasse 4 og ett klasse 6, og ett Sandisk 32 gb klasse 6. Likevel, hvis det blir mye video, så må jeg tømme disse. Er det da lurt å brenne det på DVD eller på CD, eller kjøpe enda fler minnekort? Eller en liten harddisk. Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Skal til USA på en 5 ukers tur, og det blir en god del fotografering og noe filming med mitt Lumix GF1. Har kjøpt minnnekort, 2 stk Sandisk 16 GB SDHC, ett klasse 4 og ett klasse 6, og ett Sandisk 32 gb klasse 6. Likevel, hvis det blir mye video, så må jeg tømme disse. Er det da lurt å brenne det på DVD eller på CD, eller kjøpe enda fler minnekort? Eller en liten harddisk. Om du kjøper i USA sparer du mye av flybilletten. Lenke til kommentar
ivatyr Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 Om du kjøper i USA sparer du mye av flybilletten. Ja, man sparer jo ca 25-30%, og det er jo momsen mest, og litt på kursen. Så jeg har handlet disse minnekortene i USA, der de ligger å venter på meg, samt 14-140 zoomen og endel ekstra, uv-filtre, batterieliminator, ekstra batteri. Må vel passe på å ikke ta med kvitteringer på det jeg har kjøpt der. Heller sende dem i eget brev. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå