Gå til innhold

Oppdateringer av diverse ting på HK. Trenger litt forklaring her

Footy

Anbefalte innlegg

Skal i nærmere fremtid formatere PC og installere win 7 64-bit..

gikk da inn på Asus sine sider for å finne oppgraderinger til HK som jeg kan legge på en USB pinne og kjøre alle disse oppgraderingene med en gang win 7 er ferdig installert. Problemet ligger i at jeg ikke forstår hvilke oppdateringer jeg trenger

http://support.asus.com/download/download.aspx

jobb dere frem til oppdateringer for "Asus P5B-E Plus".

F.eks når man ser under BIOS så har jo den i seg selv 14 oppdateringer, hvor i beskrivelsen forteller at alle gjør forskjellige ting. kan da umulig være noe vits å oppdatere 14 ganger.

Og hvordan oppdaterer jeg egentlig BIOS. Laste ned, trykke på fila og la den kjøre av seg selv eller må jeg gjøre noe ute i BIOS? Samme gjelder egentlig chipset

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo alltid slik med software at det skjer flere oppdateringer over tid. Men man trenger bare å legge inn den nyeste.

Det er forskjellige metoder for oppdatering av BIOS, avhengig av modell. De nye kortene har innebygd funksjon i BIOS som leser fra en USB pinne.

Chipset oppdateringer gjøres fra Windows. Men siden Win7 er så ny kan det være at DVDen allerede inneholder siste versjon av drivere.

Lenke til kommentar

Det er jo alltid slik med software at det skjer flere oppdateringer over tid. Men man trenger bare å legge inn den nyeste.

Jo jeg vet, men ble bare litt usikker når de hadde alle liggende ute. det mest naturlige for meg hadde jo vært at de fjernet de eldre

Det er forskjellige metoder for oppdatering av BIOS, avhengig av modell. De nye kortene har innebygd funksjon i BIOS som leser fra en USB pinne.

så... peiling på hva jeg må gjøre på mitt? :p

Lenke til kommentar

Ja, når du installerer Windows på nytt så spiller det jo ingen rolle hva du har holdt på med før.

En annen ting er at Win7 er såpass nytt at den inneholder de nyeste driverne. Det er da ingen vits i å dra fram CD til hovedkortet, den er antagelig eldre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...