Gå til innhold

Hjelp til å søknad

ara92

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til å forsette søknaden, kommer ikke på noe mer. Kunne ha vært fint om dere kom med kommentar "skrivefeil" osv.. Har tidligere erfaring med avisbud og det er det eneste jeg har som jobbserfaring.

Viser til samtalen mellom deg og ******** den 18.02.10.

Jeg er en hyggelig ung gutt med interesse for telefonsalg. Jeg lærer lett fra andre medmennesker, og kan ordne oppi de situasjonene jeg kommer opp i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær kort og konsis. Selv hadde jeg denne søknaden da jeg søkte til der jeg jobber nå (er kundebehandler, men driver en del også med salg);

Kundebehandler deltid, [Navn på bedrift]

v/ kontaktperson Xxxx Xxxx

Søker med dette på stilling som kundebehandler hos XXXX, som annonsert på finn.nos sider.

Jeg er en jente som fyller 23 år nå til høsten. Har nettopp avsluttet lærerstudiet ved Høgskolen i Oslo, og starter med engelsk bachelor ved Universitet i Agder i august måned.

Jeg er positiv, omgjengelig, ryddig, systematisk og liker nye utfordringer. Jeg har erfaring med kunderelasjoner og kommunikasjon gjennom min tidligere jobb i Xxxxxx (avd. xxxxx), samt gjennom praksis i lærerutdanningen, som trener, dommer og politisk aktiv. Er fleksibel, men målbevisst og flink til å takle stressende og hektiske perioder. Er til å stole på, serviceinnstilt, engasjert, kreativ og ikke redd for å ta iniativ. Har forøvrig gode kunnskaper innen data og IT, samt snakker og skriver engelsk flytende.

Arbeidet som kundebehandler hos xxxxx virker spennende og interessant.

Med vennlig hilsen Yvonne Xxxx.

Vedlegg: CV

På jobbintervjuet fikk jeg faktisk skryt for kort og konsis søknad.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Noe flere forslag??

Hei Ara92.

Jeg har bakgrunn fra vikarbyrå der jeg intervjuet og leste søknader for våre kunder. Du er allerede foran resten i løypen ved at du faktisk tar turen innom forumer og spør om hjelp. Fortsett slik og du vil ende opp med en super søknad.

Du bør tenke på følgende punkter når du skriver søknad:

1. Hvem er du, hvor fant annonsen og hva er ditt mål med livet/karrieren for tiden.

2. Litt om din bakgrunn og hva som er grunnen til at du søker nettopp denne jobben

3. Hva er dine egenskaper.

4. Hva får de (arbeidsgiver) om de ansetter deg.

Denne søknaden ga meg inkalling til massevis av jobber, til og med jobber som jeg langt fra var kvalifisert for å utføre (den er forkortet siden jeg er mye eldre enn deg og derfor har lengre erfaring tatt med på min søknad)- Ikke gjør søknaden lang bare for å gjøre den lang, da gidder ikke arb. giver lese den ferdig :):

Eksempel på søknad:

Søknad på stilling som......

1

Jeg leste med interesse annonsen deres på finn.no der dere søker etter...... Jeg er for tiden på jakt etter jobb som ..... og deres annonse virker å være nettopp det jeg ser etter.

2

Tidligere har jeg jobbet med..... og gått på .... skole. Skriv så litt om dine interesser som er relevant til stillingen du søker (For eksempel noe som: jeg liker å prate med mennesker, er lærevilig og ønsker å utvikle meg selv.)

3

Jeg samarbeider og kommuniserer godt med andre mennesker og har fått tilbakemeldinger på at jeg er ryddig, tålmodig og beholder fokus selv i stressede situasjoner. Jeg er veldig motivert og anser meg selv som en ..... person som er veldig lærevillig.

4

Ansetter dere meg får dere en tålmodig,motivert og lærevillig ansatt med godt humør og gode samarbeidsevner. Håper på positiv tilbakemelding.

Mvh

Helle

Håper det hjelper. Ta gjerne kontakt om du ønsker hjelp. Sjekk også ut min blogg om du ønsker å tjene penger hjemmefra :)

Endret av Helle1
Lenke til kommentar

Jeg trenger hjelp til å forsette søknaden, kommer ikke på noe mer. Kunne ha vært fint om dere kom med kommentar "skrivefeil" osv.. Har tidligere erfaring med avisbud og det er det eneste jeg har som jobbserfaring.

Viser til samtalen mellom deg og ******** den 18.02.10.

Jeg er en hyggelig ung gutt med interesse for telefonsalg. Jeg lærer lett fra andre medmennesker, og kan ordne oppi de situasjonene jeg kommer opp i.

Du MÅ legge til CV!! :new_woot: og husk høflig avsluttning! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...