Aiven Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) -Denne tråden omhandler Michael Moores film Capitalism - A Love Story. Den omhandler ikke Michael Moore som person. -Om dere kommer med påstander, så skal de begrunnes. Hvis ikke regnes det som off-topic. Jeg ønsker å høre folkets kommentarer til filmen, da særlig om dere likte den og om innholdet i den holder vann. Min mening: Ikke den filmen som går dypest og endel humor som ikke slo an, men alt i alt en severdig opplevelse. Jeg gir filmen 9/10, 2 av poengene, fordi jeg synes det er en viktig film. Det er viktig å fortelle om hendelsene på en måte som alle kan forstå og her gjør filmen en god jobb. Endret 21. februar 2010 av de la Mancha Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Gi meg to timer, så skal jeg gi deg en ærlig mening av hva jeg mener om filmen (må se den først) Men før jeg starter, Moore bruker mange virkemidler for å framstille sine poeng på en ekstremt billig måte. Så jeg er veldig skeptisk. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Dette er klassisk Moore. Angriper en situasjon fra et makroperspektiv, tar rørende enkeltsammenhenger for å få seeren til å "forstå" budskapet. Dette blir rett og slett for enkelt. Moore forteller et eventyr, sprer usammenhengende påstander ut i hytt og pine. Avviser ikke hele filmen som vås. Mer heller metodene til Moore. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Dette er klassisk Moore. Angriper en situasjon fra et makroperspektiv, tar rørende enkeltsammenhenger for å få seeren til å "forstå" budskapet. Dette blir rett og slett for enkelt. Moore forteller et eventyr, sprer usammenhengende påstander ut i hytt og pine. Avviser ikke hele filmen som vås. Mer heller metodene til Moore. Jeg er antar det er slik mr. Moore og hans medarbeidere tenker man må presentere budskapet for å nå fram til amerikas fordummede befolkning. Det tror jeg han har rett i. For de lesekyndige, så finnes det tidsskrifter som går mer i dybden. Endret 21. februar 2010 av de la Mancha Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Hva er det du likte ved denne filmen, som er full av løgner og sosialistisk propaganda? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Marxisten, jeg aner ikke hva du gjør i denne tråden, men hadde vært kjekt å høre hva du synes om filmen. Dersom du kan ta deg fri 2 timer fra forumet da Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) syntes han klarte og og forklare problemene i ett kapitalistisk systemet. det som trakk noe ned for min del var at han begynte med sitt vanlige, springe rundt og skulle arrestere og hente pengene fra institusjonene. Dette gjør filmen(e) noe flåsete i mine øyne. Endret 21. februar 2010 av Lugmeister Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 syntes han klarte og og forklare problemene i ett kapitalistisk systemet. Det finnes ingen problemer i et ekte kapitalistisk system. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 finnes ikke problemer i ett ekte marxsisitisk system heller, problemet med kapitalisme som med alle ting er at det finnes korrupte personer som bruker det til sin egen fordel. Og det er dette som michael morre setter søkelyset på. Lenke til kommentar
Marxisten Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 finnes ikke problemer i ett ekte marxsisitisk system heller Jo: individet har ingen rettigheter. problemet med kapitalisme som med alle ting er at det finnes korrupte personer som bruker det til sin egen fordel. I et kapitalistisk system er det positivt at folk gjør ting til sin egen fordel, fordi det eneste som er ulovlig er vold. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Jo: individet har ingen rettigheter. Jo, du har like rettigheter som alle andre. I et kapitalistisk system er det positivt at folk gjør ting til sin egen fordel, fordi det eneste som er ulovlig er vold. "Får jeg lov til å kjøpe barna dine?" "Hvorfor ikke?" "Ok, på tide å start den nye slavealdern!" Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Jeg har slettet noen poster som bar preg av metadiskusjon. Merk at topic for denne tråden er Michael Moores film, ikke kapitalismen generelt. Det betyr at innlegg er relevante bare i den grad de diskuterer påstander eller problemstillinger som faktisk tas opp i filmen. Geir Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Latterlig! Nei, det er svaret ditt. Du erklerer det latterlig uten logik til å bakke det. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) nevermind Endret 22. februar 2010 av monzilla Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Er for meg forunderlig at moderatorer lukker øynene for trolling. Det kan du sende meg en PM om. Henvis til hvem du mener troller her, og hvorfor. Geir Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Jeg har aldri vært noen særlig stor fan av Michael Moore. Ikke pga. hans politiske syn, men fordi filmene til dels inneholder så billige og latterlige argumenter, at det går over fra å være en relativt subjektiv dokumentar, til et menighetsdiktatur. Har aldri likt filmene hans, kommer aldri til å gjøre det. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Liker propaganda, så denne falt i smak. Gir den en 4-er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå