Gå til innhold

5970 og temperaturer/kjølere

Ivantacus

Anbefalte innlegg

Hei,

3dclub HD 5970

i7 920 (Noctua NH-U12P kjøler) @ 3.8Ghz

6GB DDR3 1600mhz

Asus P6T Hovedkort

75oW PS

Når jeg prøvde Battlefield Bad Company 2 betaen hadde jeg selvsagt alle settings på high, og skjermkortet kom fort opp i 80 grader, skrudde opp viftene til 70% og temperaturen gikk ned til 76, men syns dette bråker noe forferdelig. For det første, hvor varmt kan et 5970 skjermkort bli før det tar skade av det, og fins det en god kjøler jeg kan kjøpe? Vil ha noe som er stillere enn det 5970 viften er når den er fra 70-100%.

Syns det er rart, fordi da jeg spillte Modern Warfare 2 online kom skjermkortet aldri over 54 grader og viften var så vidt på.

takker for svar!

edit: Prøvde Borderlands også, temperaturen gikk opp i 97 grader med viften på 40%, 92 grader på 70%... Det begynner å bli latterelig varmt.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Temperaturen er heilt normal, kortet tar ikkje skade før 100+ og da skrur det seg av automatisk.

Så vidt eg veit har det ikkje blitt lansert 3-parts kjølarar til HD 5970 enda.

Kan jeg da skru ned viften til si 35% og la kortet ligge på 84 grader mens jeg spiller, eller er det lurt å ligge under 80? Skjønner at det ikke skal over 100 grader, men til varmere det blir vil vel levetiden bli mindre? Vil ha minst mulig støy, men samtidig ikke minske levetiden, Syns over 80 grader høres så varmt ut hehe

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Tok å renset de 3 viftene som suger luften inn til skjermkortet, disse filtrene var FULLE i støv... Etter dette gikk temperaturen fra 97 grader, til stabile 82 grader på Borderlands på max setting, 16x anti etc.. Viften på skjermkortet er på 32%, så nå bråker det heller ikke noe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...