Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg blir mest sannsynlig utvist fra skolen (vgs) Hva skal jeg gjøre ? :(

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Heisann, for et par dager tilbake, hadde jeg med meg et par "stink-sprayer" på skolen, jeg hadde ingen intensjoner om å bruke dem selv. Så noen andre i klassen gjorde det, og et par dager etterpå fikk jeg beskjed om at jeg mest sannsynlig blir utvist fra skolen, det vil si at jeg nå bare kan gi F*** i drømmeyrket jeg har jobbet så hardt for å oppnå, er dette fair? Jeg hadde dem med meg på skolen, ja, men jeg ga dem jo bort ! Nå går jo alt i dass for meg, det er ufattelig tungt ! Og er vil det være veldig vanskelig for meg å få jobb når jeg har en utviselse på vitnemålet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Thats it ! Han sa at dette hadde skapt mye frustrasjon. Jeg har ikke gjort noe galt tidligere heller, og som han sa, lite anmerkninger og alt. Med en gang jeg kom inn spurte han meg hva jeg ville utdanne meg til, jeg sa at jeg ville ut til sjøs, som har vært min store drøm siden jeg var en liten drittunge, og da sa han at det kunne jeg bare glemme nå !

Lenke til kommentar

Jeg hadde også utvisning på skolen i sin tid, fikk en utvisning for å ha kastet en snøball på en lærer. Jeg ble egentlig glad, fikk meg jo en fridag. Det føles som en belønning, selv om rektor truet meg med at jeg aldri kunne bli astronaut nå, slik som jeg på kødd sa til han at jeg ville bli...

...tullingen trodde jo at han nå hadde øydelagt hele astronaut karierren min, men kuken visste jo ikke at jeg hadde andre planer.

Og læreren klarte seg bra, hun ble jo ikke akkuratt alvorlig skadet av snøballen tongue.gif

...men det stod nå ingenting på vitnemålet mitt om at jeg hadde hatt utvisning fra skolen pga. en snøball som jeg dessverre kom i skade for å kaste på en lærer.

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Jeg hadde også utvisning på skolen i sin tid, fikk 1 utvisning for å ha kastet en snøball på en lærer. Jeg ble egentlig glad, fikk meg jo en fridag. Var nesten som om jeg ble belønnet med en fridag smile.gif

Og læreren klarte seg bra, hun ble jo ikke akkuratt alvorlig skadet tongue.gif

...men det stod nå ingenting på vitnemålet mitt om at jeg hadde hatt 1 dag utvisning fra skolen pga. 1 snøball som jeg dessverre kom i skade for å kaste på en lærer.

Var dette på vgs ? Nå har jeg det helt klart for meg at jeg ikke skal ta vg2 på den skolen jeg går på nå ihvertfall :s Det er jo helt idiotisk, her holder jeg på å stresse ræva mi av meg for å komme meg inn på skolen jeg vil, og så får jeg den i trynet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Vis du ble utvist, så er jeg ganske sikker på at det kommer til å stå. Men har du snakket med foreldrene dine? Du sier selv at du ikke har gjort det. Gå og klag.

Lenke til kommentar

Jeg hadde også utvisning på skolen i sin tid, fikk 1 utvisning for å ha kastet en snøball på en lærer. Jeg ble egentlig glad, fikk meg jo en fridag. Var nesten som om jeg ble belønnet med en fridag smile.gif

...men det stod nå ingenting på vitnemålet mitt om at jeg hadde hatt 1 dag utvisning fra skolen pga. 1 snøball som jeg dessverre kom i skade for å kaste på en lærer.

Var dette på vgs ? Nå har jeg det helt klart for meg at jeg ikke skal ta vg2 på den skolen jeg går på nå ihvertfall :s Det er jo helt idiotisk, her holder jeg på å stresse ræva mi av meg for å komme meg inn på skolen jeg vil, og så får jeg den i trynet.

Jeg ble heller ikke helt fornøyd med VGS vitnemålet mitt, da det stod jeg hadde 24 dager fravær. Jeg fikk vite at nå fikk jeg ikke en eneste dritt jobb, fordi ingen ville ha en som skulket jobben...

...men jeg fikk akkuratt den jobben jeg ville ha likevel, riktig nok ikke takket være fraværet. Men takket være at jeg la en liten hvit lapp over 2 tallet og kopierte opp kopier på kopimaskinen for jobbsøking, så slik så klarte jeg å forandre fortiden til at jeg kun hadde hatt 4 dager fravær. Det fungerte utmerket. Fikk den første jobben jeg søkte på.

Galt av meg? Kanskje det, men jeg prioterte kampen for tilværelsen.

Lenke til kommentar

Alle fylkeskommunene har et eget reglement for alle VGS skoler i fylket. Du skrev under på at du forstår disse og at du vil følge dem i begynnelsen av året. Har du dem enda? Hvis du har, les dem og se om det står noe om å være indirekte deltakende i hærverk. Har du dem ikke finnes de sannsynligvis på nettet eller et eller annet rådhus. Sannsynligvis er det bare å fortelle hvor landet ligger og si at dette er det ikke vits å prøve seg på en gang. Rektorer og lærere tror de kan gjøre hva faen de vil, fortell dem at det ikke gjelder deg!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Jeg ble heller ikke helt fornøyd med VGS vitnemålet mitt, da det stod jeg hadde 24 dager fravær. Jeg fikk vite at nå fikk jeg ikke en eneste dritt jobb, fordi ingen ville ha en som skulket jobben...

...men jeg fikk akkuratt den jobben jeg ville ha likevel, riktig nok ikke takket være fraværet. Men takket være at jeg la en liten hvit lapp over 2 tallet og kopierte opp kopier på kopimaskinen for jobbsøking, så slik så klarte jeg å forandre fortiden til at jeg kun hadde hatt 4 dager fravær. Det fungerte utmerket. Fikk den første jobben jeg søkte på.

Galt av meg? Kanskje det, men jeg prioterte kampen for tilværelsen.

Du vet at det heter dokumentforfalskning og er straffbart iht. norsk lovgivning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...