banansplitt™ Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Ja, da har det gått 2-3 mnd siden vi fikk en egen kategori. Jeg synes vi bør vurdere om dette egentlig er var nødvendig. Lager en poll, men oppfordrer til å begrunne det hele med en saklig post. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Min mening: Jeg hadde store forventinger, men de har ikke innfridd. Etter min mening trenger vi ikke en egen kategori da det eneste den blir brukt til er å tvinge brukere til å lage kamptråder. Alle andre tråder dør ut. Hver gang jeg klikker meg inn på kategorien "Manchester United" er det kun nye poster i RedCafé. Det er der alle vil poste og det er der alle ser etter nye poster. For min del har jeg kun lyst til å poste der. Oppsummering: Et "prosjekt" jeg så fram til men som ikke fungerte slik jeg ønsket. No hard feelings. Jeg ønsker at vi går tilbake til kun én tråd. Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Jeg ønsker også en samlet kategori for internasjonal fotball igjen. Legger ved mine genrelle tanker om kategorien og utviklingen på forumet. 1. Det har kommet få eller ingen nye brukere, noe som var baktanken til ledelsen med dette trekket? Jeg har stiftet bekjentskap med kun en "ny" bruker av kvalitet og det er Alt Ctrl, som riktignok har vært på forumet i årevis. 2. Uoversiktlig og asosialt. Jepp, dere leste rett. Kategoriene har skilt forumets United/Arsenal/Liverpool supportere, noe spesielt sistnevnte klan har tapt på. Liverpool forumet er så godt som dødt for tiden og det skyldes ikke bare sportslig motgang. 3. Vet ikke om det har noen sammenheng, men hvor er de gode gamle? Naturlig at folk faller i fra osv, men flere forum-avhengige med tusenvis av poster har forsvunnet på nullkommaniks. Goscinny, Zaltatov, Hewitt osv. 4. Er det bare meg, eller er tonen og den intime stemninga vi hadde oss i mellom helt borte? Kan umulig bare være meg som smått savner de lange kveldene med tull og tøys når Alastor hadde lagt seg for kvelden? Ikke misforstå, det har vært mye fin male-bounding i den nye kategorien, men slike tråder dør ut. Apropos en som ikke skriver eller følger nevneverdig med her lengre, er Alastor pensjonert eller? ... 5. Syntes vi hadde flere relevante og gode diskusjoner før også, mens det nå er vanskelig å insje på den gode debatten. Jf nr 3. 6. Slitsomt å "leite" etter tråder. Var mer oversiktlig før. Legg til tidenes styggeste skinn, mens vi er inne på forandringer... Blant de positive aspektene trekker jeg frem Latias som virkelig har gått i bresjen med kamptrådene. Inspirerende å se hvor mye tid og energi vedkommende legger ned i arbeidet sitt, noe jeg virkelig ikke hadde trodd da jeg lagde den første kamptråden. Var i sikker forvissning om den tråden ville bli tidenes, men nivået har bestått kamp etter kamp - noen vil til og med si overgått, men så langt skal vi ikke trekke det, eller hur? (hehe). + Enkelte brukere har blitt mer konstruktive + Et par infoposter, men jeg er usikker på hvilken nytte forumbrukerne har hatt av disse tema-trådene for å være ærlig. Til slutt; Hvor ble det av "formann" og fotballmoderator opplegget? Ikke meninga å hijacke tråden din Points. Endret 21. februar 2010 av The Game Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Pensjonert - absolutt ikke. Det har bare vært så lite trøbbel og opplegg at jeg ikke har trengt å være synlig. Pluss at jeg har jobb og hjemmesysler - som tar sin del av kaka om vinteren. Forøvrig alltid spennende at slike ting blir tatt opp natt til søndag, på et tidspunkt risikoen for promille blant prominente postere er stor. Om folk ønsker å stemme på nytt i morgen, send meg en PM. Jeg synes unitedkategorien har vært en fantastisk suksess. Svært mange "nye" supportere har funnet veien til fotballforumet, videre til vinter-ol og andre steder, og mange bidrar mye mye mer enn før når det bare var en uberhard klikk som "kontrollerte". Er altså rimelig uenig i det som trekkes fram om at det ikke har tilkommet nye brukere. At folk forsvinner, slutter å poste osv var det like store trusler om når det var internasjonal fotball og ikke noe mer. Jeg minnes blant annet begge dere to nevne slike ting et par ganger lenge før det ble splitt. Dårlig å skylde på at brukere har forsvunnet som følge av splitten. Ser man folk som sprer dritt og dårlig stemning, TA DET OPP DA??? Ikke konkluder med at HEY, vi trenger å slå sammen forumene igjen. La oss fikse problemet. Jeg ser meget lite drittslenging vs før. Formannopplegget ble forøvrig iverksatt - Points ble valgt. Han trakk seg..natt til søndag..en uke etterpå? Elnosånt? Ble valgt for andre klubber også. Alt i alt ser jeg et par poenger jeg er uenig i, et par poenger som ikke har noe med splitten å gjøre, eller som kan fikses på andre måter. Og 1 godt poeng, poolforumet dør uten aktivitiet. Det at dere føler dere adskilt - hva med å rusle innom der litt oftere og være mer aktive der? Det er 2 klikk unna . Points: Alle tråder i resten av forumet dør også ut. Poenget er at hver sak får sin diskusjon, diskuteres, blis ferdig med osv. Det er slik et forum funker. IKke med 10 tråder som holdes aktive konstant. Med nye tråder, gamle tråder, døende tråder, aktive tråder - DYNAMIKK. Alt som det skal være. Nå har jeg ikke tilgang til statistikk osv på før og etter splitt. Det får andre komme med. PS: Lange fine fjasediskusjoner midt på natta osv kan dere da komme med uansett hvor mange underfora vi har. Det at slikt kommer og går, at aktivitet går opp og ned er helt normalt - det er faktisk opp til dere brukere å evt drive med slikt. Å samle til 1 forum igjen har ingen fordel for mer enn kosegjengen på 5-6 stk... ;-). Dette ble egentlig ganske rotete, men det er fordi jeg nærmer meg 24 timer oppe nå snart. Ikke ta det personlig om det jeg skriver er slemt - er ment direkte og ærlig. Er edru, btw . Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Faktisk enig med Alastor? Og når det gjelder fjasediskusjoner så har da red cafe blitt en fjasetråd... Så er jo bare å poste der? Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Ønsker ikke å gå tilbake til hvordan det fungerte før da Café tråden fungerte som diskusjonsarena, kamptråd, fjas og alt annet tenkelig. Jeg synes i hvert fall det er mer oversiktlig når en kan lage spesifikke tråder. Bare se på økonomitråden, reservelagstråden, fin oversikt over kamptråder osv. Slik det var tidligere var hovedgrunnen til at jeg ikke var aktiv her før. Det jeg derimot ønsker er et fellesforum for britisk fotball og kanskje en underkategori for kamptråder. Diskusjoner på tvers av hvilket lag man heier på blir ofte spennende og morsomme. Det kan også føre til at supportere av samme lag får litt "male bonding", i stedet for å hele tiden "krangle" om interne ting som spillere, taktikker osv heller oftere opplever å stå "samlet" mot en annen supportergruppering. Jeg vet ikke, bare noen tanker. Jeg har vært inne på det tidligere men nevner det igjen. Slik det er i dag med kamptrådene så opprettes det to kamptråder for én kamp når topplagene møtes. Jeg synes det er litt synd. Alle de andre lagenes supportere må inn i en av topplagenes forum for å kunne diskutere kampen til sitt eget lag. Igjen vet jeg ikke, men det kan hende det er med på å gjøre slik at de vegrer seg for å være aktive? Jeg stemmer da, nei. Men jeg hadde som sagt heller ønsket et felles forum for britisk fotball. Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Jeg mener ja, fordi det er så mye som foregår i og rundt denne klubben, at det er veldig, veldig mange temaer som er aktuelle å diskutere. Kvaliteten på diskusjoner generelt er mye lavere enn ved når vi har en egen kategori. Det er bare å sammenligne med før og nå for å se dette. Det er derimot en del mer useriøse og kanskje unødvendige tråder som dukker opp også, men helhetlig syns jeg det er bedre med en egen kategori, også fordi vi har den opprinnelige tråden. Edit: Nå snublet jeg over diskusjon.no i fjor sommer, og Manchester United tråden fant jeg utrolig nok ikke før utpå vinteren. Jeg kjenner ingen her via forumet eller irl, men det kan kanskje virke som at det ikke later til å være en slik sosial situasjon som det var før, selv om jeg naturlig nok ikke har opplevd dette noe særlig selv. Endret 22. februar 2010 av Goldshoten Lenke til kommentar
Kjartan1234 Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Personlig synes jeg vi kunne klart oss uten kategoriene. Selv er jeg ikke den som den som er mest frempå innen diskusjonen, men jeg må si det ikke er helt det samme nå som absolutt hver minste ting er delt opp. Før var det en tråd, der vi snakket om Manchester United, kampene, spillerne og ikke minst det mest verdifulle: Krangle som faen med andre supportere. Hvordan er det nå? Nå er alt delt, noen holder fortsatt til i Unitedpuben i kamper, mens andre mener at vi bare skal snakke om kampen i kamptråden, og kan gå litt mer offtopic i puben. Noen vil diskutere spillere i united puben, mens andre går innpå de forskjellige "spiller trådene" for å diskutere de. Det er også mer stress å lese de forskjellige kategoriene nå, da vi må klikke oss frem og tilbake til de forskjellige trådene hele tiden, likte mye bedre å bare ha en tråd der vi rett å slett diskuterte alt innen Manchester United, og bare kunne holde oss til den tråden. Dette fungerte jo flott! Mindre folk leser de foskjellige diskusjonene, da de er delt opp over alt, noe som igjen kan føre til at mindre folk deltar i diskusjonene. Dårlig formulert, I know. Jeg klarer ikke å sette fingen på det, men det var ett eller annet med United tråden som var bedre før enn hva det er med disse kategoriene. Endret 22. februar 2010 av Kjartan1234 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Hva tall og slik trøtte kjedelige ting angår så har United-diskusjon hatt en formidabel vekst, snakk om dobling. Stor vekst for Arsenal og Chelsea også. I tillegg til flere lesere (egne tråder gjør at flere kommer til fra google osv) som betyr at hver og en som starter en tråd (og de som deltar) har flere tilskuere. Liverpool-forumet er eneste som holder seg på nivå fra før. Kanskje fordi de ikke har så mye å juble for. Skal prøve å følge med her jeg og se hva dere ønsker. Kom gjerne med forslag, med egen kategori har dere i hvert fall klart å synliggjøre hvor viktig dere er. Blant forumets mest leste og aktive kategorier. Med tanke på at vi, kombinert med Kvinneguiden-forumet, samlet er Norges ca. 10. største nettsted målt i unike besøkende, er dere sikker på at dere ønsker å risikere å miste lesere? Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Liverpool-forumet er eneste som holder seg på nivå fra før. Kanskje fordi de ikke har så mye å juble for. Dotten går opp i rangstigen. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Aktiviteten har fordoblet seg, folkens. Behold kategorien! Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Hva nøyaktig mener du med vekst? Antall lesere er forholdsvis irrelevant for oss brukere imo, det er bidrag iform av kvantitative deltagertall og naturligvis kvalitet som betyr noe. Mao innlegg vi kan diskutere. Ang Liverpool kategorien: Vanligvis øker vel antall innlegg i motgang, jf Leeds kamptråden i vår kategori bla. Jeg for min del har mer på hjerte når det går dårlig enn når det går bra. Det er rett å slett mer å diskutere. Problemer er vel heller at bærebjelkene i tråden ikke poster like regelmessig. Når bidragfrekvensen blant dem som skaper diskusjon (kontroversielle meninger, ulike supporterskarer osv) faller, slutter folk gradvis å lese også. Derfor fungerte muligens United-Liverpool forholdet som en næringskjede der splitten har fjernet et ledd? I don't know. Endret 23. februar 2010 av The Game Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Veksten ligger i antall innlegg. Forumet er inne på topp ti både i trådvisninger og antall innlegg. Når vi har ca 250 kategorier så sier jo det sitt. Kamptrådene har nok mye av "skylden". Dere får diskutere videre, det blir interessant å følge med Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Jeg syntes kvaliteten har blitt mye bedre med et eget forum. Det har kansje ikke kommet så mange nye ivrige brukere til, men jeg tror vi må gi det lengre tid en 2-3 mnd om å bedømme om dette var det riktige steget å ta. Jeg tror det er bedre å ta denne problemstillingen når det har gått 6-12 mnd. Da kan man lettere se en utvikling. Når det kommer til å bare ha en tråd, så syntes jeg det blei alt for mye vrøvel. Jeg føler også det er vanskligre å komme inn i "gjengen" når en bare har en tråd en kan diskutere i. Jeg tror vi er på sikt er tjent med at vi har et eget forum, da tersklen for nye brukere å trives er litt lavere. En kan også lettere ha bestemte diskusjoner om flere temaer, man blir veldig bundet til å diskutere en og en ting når man bare har en tråd. Det er jo litt opp til oss som har fulgt med her inne en stund å promotere det nye forumet. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Får vi med oss Speaker til å sette ekstra fokus på fotballkategoriene så kan jo det hjelpe godt på. Jeg kan ta det med videre til møte med vår eminente redaktør Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Får vi med oss Speaker til å sette ekstra fokus på fotballkategoriene så kan jo det hjelpe godt på. Jeg kan ta det med videre til møte med vår eminente redaktør Vi snakket om å heve kvaliteten? På Speaker er det en haug med 12-14 åringer som ikke skriver på norsk og tror de kan fotball.. nei takk sier jeg! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Ok, jeg kan godt stryke det fra den lange gjøremålslisten. Hvem som leser Speaker vet jeg egentlig lite om. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Ok, jeg kan godt stryke det fra den lange gjøremålslisten. Hvem som leser Speaker vet jeg egentlig lite om. For å si det sånn, da samarbeidet kom, og de ungene kom inn og spammet diverse forumer med fotballkort piss... Så kan du si at jeg ikke ble imponert. Tror ingen kvalitetsbrukere har kommet fra den kanten dessverre. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Jeg er en av de som er kommet til etter splitten. Elsker kategorien, selv om jeg egentlig bare er aktiv i kamptrådene. Jeg leste og skrev litt i Red Café i starten, men etter dette nye forumet kom uten fungerende "mine innlegg"/go to first unread har jeg gitt opp caféen, kommer sider med off-topic der fortere enn jeg gidder å bla meg frem og tilbake. Jeg slet også veldig mye med forumet under forrige kamp (ref: ytelsesproblemer). Grunnen til dette innlegget er at jeg rett og slett støtter det som blir sagt om kamptrådkategori, elsker å følge meg på konkurrerende kamptråder, og blir jo helt konge når en av de 4 store møtes om vi samles i en tråd, istedenfor to. GLORY GLORY! Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Synest ting er mye bedre med kategorier. Eneste eg ikke synest er bedre er RedCafe som er blitt søppeltråd nummer 1, og at det er "mye arbeid" å følge med de andre lagene.... Men det er jo bare å abbonnere på kategorien så får man mail om nye tråder som opprettes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå