Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

M4N78-VM hovedkort + CORSAIR 4 GB minne problem

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et M4N78-VM hovedkort som har kun har 2 minneslotter, og minnetypen er av CORSAIR DDR2 667 MHz. Jeg har 2 minne brikker av denne typen på 2GB hver.

Problemet mitt er at jeg kun får kjørt 1 minnebrikke omgangen, hvor da maskina nekter å starte ordentlig når begge brikkene er i. Samme problem får jeg hvis jeg prøver med andre minnebrikker (DDR2 det og), at den ikke vil starte.

Hva kan problemet være? Tror neppe minne iseg selv er defekt og jeg trenger noen tips til feilsøk. Har vært inne å sjekket oppsettet i BIOS og så at "enable remapping memory loop" er "enablet".

Resten av spec for maskina mi: AMD QUADRO 2600 MHZ, Win 7.

Alle tips og råd mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har et M4N78-VM hovedkort som har kun har 2 minneslotter, og minnetypen er av CORSAIR DDR2 667 MHz. Jeg har 2 minne brikker av denne typen på 2GB hver.

Problemet mitt er at jeg kun får kjørt 1 minnebrikke omgangen, hvor da maskina nekter å starte ordentlig når begge brikkene er i. Samme problem får jeg hvis jeg prøver med andre minnebrikker (DDR2 det og), at den ikke vil starte.

Hva kan problemet være? Tror neppe minne iseg selv er defekt og jeg trenger noen tips til feilsøk. Har vært inne å sjekket oppsettet i BIOS og så at "enable remapping memory loop" er "enablet".

Resten av spec for maskina mi: AMD QUADRO 2600 MHZ, Win 7.

Alle tips og råd mottas med takk :)

Høres ut som minnefeil.

Dette er vel "value" RAM, som burde virke rett ut av esken.

Regner med det er disse: post-203373-1266744998,4565_thumb.jpg

Prøv å starte med en brikke av gangen. (test begge hver for seg)

Hvis den nekter å boote med en av dem, er den def. (Retur til leverandør)

Hvis det fungerer bør du kjøre en memtest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...