Gå til innhold

Klikkelyder fra Thermaltake 850W ToughPower

Anbefalte innlegg

Hei, no har Thermaltake 850W ToughPower som eg kjøpte fra Netshop 10.03.2008 begynt og lage klikke lyder. Har ein dårlig følelse at den er på veg mot døden spesielt med tanken på at den lukter svidd.

Kva bør eg gjere? pc kjøre normalt, har alt av data backup på servern så er ikkje redd for viktig data men bør eg kontakte netshop no? eller når den er død?

SPEC:

Hovudkort: Gigabyte GA-EP45-DS4P

CPU: Q9450

GPU: ATI 4890

HDD: 6 x 1.5 TB + 2 x 500 GB + SDD 120 GB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Sjekke at det ikke er noen ledninger som har kommet i veien for vifta. En knappe to år gammel strømforsyning er ikke gammel, så dersom det ikke er noe som er kommet i veien, så ville jeg ha koblet den helt ned og benyttet meg av reklamasjonsretten.

Lenke til kommentar
Sjekke at det ikke er noen ledninger som har kommet i veien for vifta. En knappe to år gammel strømforsyning er ikke gammel, så dersom det ikke er noe som er kommet i veien, så ville jeg ha koblet den helt ned og benyttet meg av reklamasjonsretten.

Tenkte nett det same, er faktisk ferdig med og demotere strømforsyningen. Lukter endå meir svidd no men ser ingen form for skader på komponentene. Viften går fint når eg tar den rundt manuelt og den treff ingen ting. Strømforsyningen ser faktisk heilt normal ut, Skal prøve og koble den til igjen med minimalt av HDD tilkoblet sjå om det er forskjell. Liker ikkje den lukten.

Lenke til kommentar

Lar strømforsyningen ligge for natten, prøvde og kobla den til med minimalt av hardware men samme lyden. Lukten forsvant etter eg lot den luftet seg litt, men trulig kjem tilbake vist eg lar den stå.

Eg får ringe supporten til netshop på mandag høre kva dem vill gjere. Håpe det vert kortvarig prosses siden gamle strømforsyningen er solgt så har kun denne igjen.

Men igjen er denne 2 år gammel og har ikkje blitt kjørt noko serleg hardt, kjøpte den orginalt for Crossfire men har ikkje blitt noko av pga unøvendig og fekk ytelsen eg trengte. Kan det vere ein spesiell grunn til den er "på veg mot sin død?" Har UPS så trulig ikkje strømen som er problemet. Har dere også anbefaling til ny strømforsyning? Siden netshop ikkje lengre har thermaltake inne må dem sikkert erstate produktet med eit anna. Skullle likt og hørt meining der siden eg ikkje har fulgt med på PSU markedet det siste.

Takker for all hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...