OlafMil Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Det er sjelden snø i Bergen. Så sjelden at når det først er snø, avlyses alle planer og alle drar opp på fjellet for å ake og stå på ski. Benytter man ikke sjansen når den er der, er det for seint. Ja, det at man må utnytte snøen når den først ligger er allmenn kunnskap i Bergen. Benytter man seg ikke av de få sjansene man får, tar den dårlige samvittigheten overhånd. Man må holde formen, og når det først er snø skal den brukes! Snøen varer sjelden mer enn 1 uke, eller kanskje hvis man er heldig, 2. Nå har det vært snø i Bergen i 63 dager i strekk, og som kjent: Gammel vane er vond å vende. Uansett hvor lei vi bergensere er, drar vi til stadighet opp i skibakken eller akebakken og benytter oss av mulighetene. Hvilken dag som helst kan være siste sjanse, og den kan man ikke la gå fra seg! Derfor håper jeg på det sterkeste at det snart kan begynne å regne i Bergen. Jeg lover at samme hva som skjer, skal jeg aldri klage på at det regner igjen. Jeg gleder meg allerede som et barn til de våteste september- og novemberdagene! Endret 20. februar 2010 av OlafMil Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 AMEN til det! Nå er jeg så lei av snø, is og minusgrader at jeg begynner å bli manisk depressiv. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Jeg ville ha jubla om det bare hadde vært snø i 2 mnd. Her er det snø fra november til midten av april. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå