Panodil Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Var på XXL og G-Sport for å sjekke litt rundt skøyteski. Fikk veldig sprikende svar. På XXL sa de at lengden skulle ligge fra samme som kroppslengde og opp til 15 cm lengere. På G-Sport fikk jeg vite at lengden skulle ligge fra 5 cm under kroppslengden til 10 cm over. På begge steder fikk jeg vite at spenn ikke hadde noe særlig å si. Det endte med at jeg kjøpte et par som er 4,5 cm lengere enn meg. Da jeg kom hjem leste jeg på nett spesifikt om denne skien at den passet for en kroppsvekt nesten 10 kg lettere enn meg og at jeg burde ha den som er 14,5 cm lengere enn meg for å matche kroppsvekten. Hva mener folket om lengde/spenn på skøyteski? Lenke til kommentar
medlem-207551 Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Eg har ski som er 10 cm lengre enn meg. Lengre ski gir større fart på hardt underlag og flata, korte på laust og i bakkar. Men det varierar om du har fischer eller madshus, madshus anbefalar 0-10 cm lenger enn kroppslengda. Eg vil anbefale 5-10 cm lengre enn kroppslengda di Lenke til kommentar
medlem-207551 Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Dobbel post Endret 21. februar 2010 av ThereseJohaug Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Anbefalt lengde. Om du skal ha ski som er lengre enn deg kommer altsaa ann paa hvor hòy du er. Dersom det viser seg at baade spenn og lengde er feil ville jeg gaatt tilbake og byttet. Lenke til kommentar
Panodil Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Det endte med ski 13 cm lengere enn kroppslengden. Skien jeg kjøpte var på tilbud og lengden var enten 173 cm eller 183 cm. Hadde jeg vært 6-7 kg lettere hadde jeg kanskje gått for 173 cm. Men iallfall - takk for svar dere som svarte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå