Carpe Dam Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Heisann. Jeg kjøpte nylig en PC som jeg håpte å få brukt til å se bl.a. bd-filmer på. Men fordi jeg bestilte BD-drev i bulk kom den uten drivere, dokumentasjon etc. og angrefristen er nå langt forbi. Jeg får ikke spilt BD-filmer, den leser filene men jeg mangler visstnok programvaren. Jeg var lite lysten på å kaste ut ennå mer penger til gribbene, så finnes det noen måte jeg kan se BD-filmene mine gratis på? (Med unntak av å laste ned, som lar seg dårlig gjøre med linjen min.) (Var helt blank på hvilken kategori dette skulle i, så det ble her.) Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 så du mangler avspillingprogram? eller bare driveren til BD drevet? Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Jeg lurer på om jeg forstår deg rett nå, du for bare presisere det om jeg ikke gjorde det For å spille BD-filmer kan du enten bruke disse mediaspillere: VLC CCCP ELLER så kan du installere et fullt integrert mediasenter på pc'en din for å øke opplevelsen for din media på pc'en XBMC-mediasenter Alle programmene er selvfølgelig gratis Håper det hjalp Endret 20. februar 2010 av Bakura Lenke til kommentar
wiak Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Arcsoft TotalMedia Theatre eller PowerDVD http://www.arcsoft.c...oductCode=TMT3P http://www.cyberlink...view_en_US.html Ellers funker også AnyDVD HD eller andre dekryptere også avspill med Media Player Classic Home Cinema http://xvidvideo.ru/...4-svn-1680.html http://www.slysoft.c...n/anydvdhd.html Endret 20. februar 2010 av wiak Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Det er visstnok ikke drivere til drevet (Aopen), de har iallefall ikke noe tilgjengelig for nedlasting på hjemmesiden. Så det er software jeg mangler ja. Blir neppe å kjøpe bulk igjen, selv om det er billigere... Skal prøve ut XBMC nå, får se om det funker. Edit: Jeg prøvde XBMC, men den vil ikke reagere på D:, jeg får opp alle andre stasjoner men ikke den. Endret 21. februar 2010 av SiegHallo Lenke til kommentar
oyvindhauge Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Jeg lurer på om jeg forstår deg rett nå, du for bare presisere det om jeg ikke gjorde det For å spille BD-filmer kan du enten bruke disse mediaspillere: VLC CCCP ELLER så kan du installere et fullt integrert mediasenter på pc'en din for å øke opplevelsen for din media på pc'en XBMC-mediasenter Alle programmene er selvfølgelig gratis Håper det hjalp Har du prøvd og vet du at dette fungerer? Jeg trodde man var avhengig av et program som har lisensiert (de)krypteringen av Blu-ray, feks nevnte PowerDVD. Lenke til kommentar
smy Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 jeg tror jeg bruker powerdvd av en nyerer versjon til spill bluray på pc av. Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Har du prøvd og vet du at dette fungerer? Jeg trodde man var avhengig av et program som har lisensiert (de)krypteringen av Blu-ray, feks nevnte PowerDVD. Måtte nesten dobbeltsjekke nå som du nevner det. Wikipedia: In attempts to circumvent region coding restrictions, stand-alone Blu-ray Disc players are sometimes modified by third parties to allow for playback of Blu-ray (and DVD) discs with any region code.[83] Instructions ('hacks') describing how to reset the Blu-ray region counter of some computer BD Disc player applications to make them multi-region indefinitely are also regularly posted to video-enthusiast websites and forums. Unlike DVD region codes, Blu-ray region codes are verified only by the player software, not by the drive and the computer operating system. The code is stored in a file of the player program or in the registry. In stand-alone players, it is part of the firmware. Hvis jeg husker rett så har både VLC, CCCP OG XBMC innebygd Bluray firmware støtte. Ihvertfall VLC, for jeg husker folk var så spente for det. Om dette ikke funker så er den enkleste løsningen å lage en .iso fil av disken og spille den av i VLC, da er du helt uavhengig av BD-avleseren. Funker det da kan du begynne å tenke på å kanskje skaffe deg en som har bedre støtte :/ Jeg glemte foresten å spøre, hva heter BD-drev'en din? Modell, produsent, etc? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Jeg tror jeg kanskje har sett noe blueray støtte i k-lite mega codec pack.. Denne codec pakka inneholder ihvertfall media player classic home cinema =) Har brukt denne pakka flere ganger på maskiner som har manglet dvd-programvare.. etter at pakka var lagt inn så spillte maskinene av dvd uten problemer ihvertfall Men jeg har aldri prøvd den til blueray da jeg hverken har blueray drev eller filmer. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Jeg har en Aopen BDR0412SA, (på et MSI Hovedkort, med et HD4350 grafikkort (midlertidig), og en Dell U2410 skjerm.) Jeg fikk ikke XBMC til å spille det av, og VLC vil heller ikke gjøre noe fornuftig med det. Jeg har jo tross alt betalt for både filmene og spilleren, latterlig at man må ty til "lyssky" metoder for å få spilt det av. Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Bruker du XP? Leste litt i manualen til driven: As a BD-ROM drive: You will need to install UDF reader software to access the content of a BD media in Windows XP . In Windows Vista the drive functions as a BD-ROM drive as soon as it’s installed. You do not need to install additional software to read BDs. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Må nesten huske at det er stor forskjell på å få et Blu-ray drev til å fungere og noe helt annet å få det til å avspille Blu-ray filmer. Kravene for Blu-ray avspilling er faktisk en del : Hdmi utgang til Skjerm. Lydvia skjermkortet (gjennom hdmi'en). Software : Siste versjon av PowerDvd støtter nok Blu-ray avspilling. Men det skal sies at det er mye herk å få det til, såpass mye at det er mange som foretrekker en standalone Blu-ray spiller i steden for å knote så mye på pc. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Ta å prøv dette verktøyet, blir sikkert litt klokere da. Endret 21. februar 2010 av ^fmj Lenke til kommentar
oyvindhauge Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Hdmi utgang til Skjerm. Lydvia skjermkortet (gjennom hdmi'en). Software : Siste versjon av PowerDvd støtter nok Blu-ray avspilling. Men det skal sies at det er mye herk å få det til, såpass mye at det er mange som foretrekker en standalone Blu-ray spiller i steden for å knote så mye på pc. Tøv! Jeg har klart meg med Windows Vista, PowerDVD 8, og enten (1) AMD/ATI HD4870 (DVI) + Auzentech Prelude (SPDIF) eller (2) AMD/ATI HD3200 (HDIM) + lyd via samme kort (Integrert AMD 780G). Hva de eksakte kravene er vet jeg ikke, men jeg opplevde ingen problemer etter å ha kjøpt denne pakken: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=391479 Det stemmer at det kun er enkelte AMD/ATI-skjermkort som støtter bitstreaming av lyd, men utover det kjenner jeg ikke til noen så sære krav. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Har Win7. Kjørte den BD-advisor-greia, mangler bare software. Som jeg er heller lite lysten på å betale hundrevis for. Særlig behovet for å holde abonnement for å være sikker på at det skal fungere er irriterende. Nesten så jeg vurderer å drite i alt kjøp av filmer heretter. Lenke til kommentar
Holtmo Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Last ned CyberLink PowerDVD Ultra 13 Bruker dette på Windows vista, og fungerer utmerket. Den booster HD kvaliteten til å med på vanlige DVD plater og kan spille av Blueray plater Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå