[ergo] Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 tema'et sier det meste.. har en 98 boot disk og skal innstallere windows xp.. harddisken er ikke tom så må formateres... HJELP!!?? mvh: ergo Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 boote fra win-xp cd'n? Hvis du har boot from cd enabled i bios Alternativt velge å starte opp emd cd-rom drivere fra bootdisken-->gå til d: (antar at dette er cd-rom)-->taste install-->taste [entertasten] Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Orginale cd-er har jo boot. sett bios til å boote fra bios som skrevet ovenfor og start opp :-) ingenting mer som kreves. Lenke til kommentar
[ergo] Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 jeg har en install xp cd, er det den du mener jeg kan boote fra?? btw den er ikke orginal.. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 1) ja den skal det bootes ifra, og ikke orginal? er det sikkerhetskopi av den orginale? Vil heller anbefale og bruke den som orginal Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 kan godt hende det går uten orginal. Her gjorde det. Kommer an på distro Lenke til kommentar
[ergo] Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 når jeg gjør det så kommer bare sånn : start windows i skikkerhetsmodus siste fungerende innstillinger og på vanlig måte-- så robooter den hele tiden!! VELDIG irriterende,, Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 hva skal du med sikkerhetsmodus? Skal du ikke bare formatere og installere xp? Har jeg misforstått helt her? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det omfatter også informasjon om bruk av diverse modchips og lignende for konsoller. Videre er det forbudt å annonsere, reklamere eller informere om emulatorer. Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned spesifikk musikk, film, programvare etc. fra filesharing-hubber, videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber. Utsagn som "på hub xxx.xx finner du spesifisert warez" er ikke tillatt. så er du advart.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 hvis det var meg du mente så har jeg lisens. Gadd bare ikke lage backup selv, så jeg lastet ned. Sorry hvis det virket som en oppfordring om pirati Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Hvis du skal installere fra Win98 disketten... gjør du slik når den har loada ferdi... feks. d:/ trykk enter og skriv, cd i386 og trykk enter og skriv winnt og trykk enter og følg anvisnigene på skjermen. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 1: Gjør klar BIOS slik at du booter fra CD'en 2: Sett i CD'en, når du blir spurt, trykk [Enter] for å boote fra CD'en 3: Du ser en blå skjerm komme opp der du ser at den laster en hel masse drivere, har du en RAID-kontroller du trenger driver til (dvs hvis HDD står i RAID og det er en unsupported RAID-kontroller), tast F6 under denne innlastingen for å legge inn en driver til den, hvis ikke - glem dette punktet. 4: Velg installer 5: Trykk F8 for å fortsette (Selvsagt ETTER å ha lest hvert ord av det som står ) 6: Velg hvilken harddisk du skal legge det inn på... velg den, trykk (tror det er L for å slette partisjon på valgt disk, velg C for å lage ny partisjon, velg så filsystem; FAT32 eller NTFS, FAT32 går helt greit) 7: Vent mens Windows Installeren partisjonerer, formaterer og legger filene inn på harddisken. 8: Gjør det som videre står på skjermen, ta ut CD, reboot osv og du er i gang - However; har du en CD som ikke er bootable gjør følgende: 1: Åpne din favoritt Web-browser 2: Tast adressen www.bootdisk.com 3: Bla deg fram til Windows XP bootdisk 4: Last ned denne filen 5: Pakk den ut 6: Finn deg 4 disketter med innhold du ikke er redd å miste 7: Merk diskett1 "WinXP Boot Disk1" og sett i, trykk [Enter] 8: Sett inn og merk de resterende diskettene 2,3 og 4 i riktig rekkefølge. 9: Restart, boot fra diskett1, skift diskett og trykk [Enter] når du blir bedt om det... 10: Følg ovennevnte "oppskrift" -- Lykke til med installeringen Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 oysfaerg: BRA walkthrough !! Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 oysfaerg: BRA walkthrough !! Takker og bukker Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Hender det noen ganger vil stå "press any key to boot CD" (eller noe lignende) Da må du være kjapp på avtrekkeren .. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 fire bootdisker? :oWhy? Fordi de fire diskettene tilsvarer den blå skjermen du ser ved driverlasting, alle driverne skal lastes via de 4 diskettene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå