Kakeshoma Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Okei, skal søke VG2 og har 8 dager på å bestemme meg... Har tenkt til å søke IKT (ikke det at jeg kommer til å lære noe, men får jo fagbrev etter endt læretid) og går Service nå, hva bør snittet mitt være? Finnes det noen privatskoler i Oslo som tilbyr IKT? Ser bare Sogn av offentlige skoler og den skolen hører man jo diverse om... Og Bysteinern har ikke IKT på VG2 lengere. Alternativet er Oppland for der er det skoler med IKT overalt men er litt skeptisk til å leie hybel eller leilighet... Forresten, har relavtivt dårlige karakterer i norsk og engelsk (når vi lærer om Englands og USAs historie i steden for engelsk bryr jeg meg litt mindre..) Teller de mye eller teller snittet og fravær/orden mer? Takker for svar Lenke til kommentar
farballa Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Tror ikke du har mulighet til å søke utenfor Oslo om Sogn har IKT-linje, men er det virkelig kun Sogn VGS i Oslo som i dag har IKT-linje, Sogn skal jo legges ned om ikke så altfor lenge, så det burde vel være linjer på andre skoler også? Karaktersnittet ditt har jo også sitt å si, men det er sannsynlig at om du ikke kommer innpå 1.valg så må du innpå et annet av valgene pga rett til plass. Jeg mener ganske sikkert at du ikke kan søke deg ut av Oslo fylkeskommune uten veldig god grunn. Og det at du ikke liker å lære om England og USA sin historie i Engelsk er jo trist, all den tid da det står i læreplanen at vi som underviser i engelsk skal undervise i det. Dessverre for noen har språkdelene av læreplanen blitt mindre og mindre, mens kultur, litteratur og samfunnsfagsdelen har vokst. Jeg mener at vi som lærere har en jobb å lære vekk kommunikasjon på et annet språk, ikke bare språket som en teknisk greie tatt ut av kontekst og at dagens læreplan også gjenspeiler dette. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Er i hvert fall bare Sogn som vises på vilbli.. Har foreldre i Oslo og Oppland så kan søke et av stedene... Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Gausdal VGS har en av landets beste linjer for medier og kommunikasjon (regner med det var det du mente med IKT), og kan anbefales om du er interessert i å lære noe. Dessverre ligger Gausdal et godt stykke utenfor byen (dvs Lillehammer), så om du ikke er så interessert i selve skolen, er det kanskje bedre å søke et annet sted - med mindre du er glad i å pendle, eller vil bo i ingenmannsland. Vet dog ikke hvilket snitt du trenger for å komme inn der. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Mener IKT servicefag... har søkt Mesna... Bare å håpe på det beste Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Mener IKT servicefag... har søkt Mesna... Bare å håpe på det beste Mesna? Uffda... Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Dette er noe jeg også lurer på. Jeg bor i Kristiansand området, og går nå VG1 Service og Samferdsel. Jeg har veldig lyst å gå på IKT og vet at det er riktig vei for meg, men karaktersnittet forhindrer meg. Jeg har bare 3,3 i snitt, er det noen som vet hvor høyt jeg må ha i snitt? Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Dette er noe jeg også lurer på. Jeg bor i Kristiansand området, og går nå VG1 Service og Samferdsel. Jeg har veldig lyst å gå på IKT og vet at det er riktig vei for meg, men karaktersnittet forhindrer meg. Jeg har bare 3,3 i snitt, er det noen som vet hvor høyt jeg må ha i snitt? Jeg kom inn med tilsvarende, og da var det bare 15 skoleplasser i IKT i kr.sand, nå er det 35 eller noe sånt. Alternativt kan du gå på KVS-Lyngdal de er en privat internatskole med IKT, (mer enn halvparten av skolen er ikke kristne, så selv om det er kristne grunnverdier er miljøet veldig inkluderende), KVS-Lyngdal har desidert den beste IKT-linjen i fylket, jeg har gått begge stedene. I lyngdal bor du på internat og får 4 måltider til dagen for hva du får i borteboerstipend, og skolens lærere er genuint interessert i å gi folk den best mulige undervisningen inkludert å hjelpe elever etter skoletid, (DET får du ikke på Kvadda). Link: http://kvslyngdal.no/ikt Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) * Pøh KVS kan ta en bolle Lista som river Endret 8. februar 2011 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå