Gå til innhold

Ny telefon - anbefaler dere Nokia 5800?

Motly

Anbefalte innlegg

Har i det siste siklet litt på touch-telefonen Nokia 5800. Det virker som om dette er en helt ok telefon for en "vanlig" bruker, men samtidig med mange fine funksjoner. Har nå en Nokia 3600 slide, men savner internett på den. Skal bruke telefonen til surfing, lese nyheter og sjekke facebook. Noen som har erfaring med denne telefonen, og evt kan si meg fordeler og ulemper med den?

Er ikke avhengig av fancy funksjoner, så hvis noen har noen forslag på "enklere" (og rimeligere) telefoner enn Nokia 5800, er det bare å komme med det =)

Og en ting til: Har Telenor-abonnementet FriHet. Noen som vet hvor mye det koster å surfe på internett med det abonnementet? Har hørt at det maks skal koste 10 kr/per dag. Stemmer dette, og gjelder det uansett hvor mye du bruker internett på telefonen?

Takker for svar! =)

Endret av Motly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har i det siste siklet litt på touch-telefonen Nokia 5800. Det virker som om dette er en helt ok telefon for en "vanlig" bruker, men samtidig med mange fine funksjoner. Har nå en Nokia 3600 slide, men savner internett på den. Skal bruke telefonen til surfing, lese nyheter og sjekke facebook. Noen som har erfaring med denne telefonen, og evt kan si meg fordeler og ulemper med den?

Er ikke avhengig av fancy funksjoner, så hvis noen har noen forslag på "enklere" (og rimeligere) telefoner enn Nokia 5800, er det bare å komme med det =)

Og en ting til: Har Telenor-abonnementet FriHet. Noen som vet hvor mye det koster å surfe på internett med det abonnementet? Har hørt at det maks skal koste 10 kr/per dag. Stemmer dette, og gjelder det uansett hvor mye du bruker internett på telefonen?

Takker for svar! =)

Hei!

Jeg har hatt denne telefonen siden den kom ut og jeg er virkelig imponert. Nokia har laget en telefon som er meget brukervenlig og fancy. :yes:

Har ikke brukt den så mye over mobilnettet, men over trådløsen i huset og den er ganske kjapp. Facebook og surfing går veldig greit. Nå har jeg kjøpt meg en htc hd2 pga min bror som lokket meg med på å kjøpe en av de svære smartmobilene. Jeg må nok ærlig innrømme at jeg savner å ha en telefon der alt funker som det skal uten alt for mye "datapreg" over seg. Jeg og brosjan sammenlignet musikk kvaliteten med den og hans Samsung Omnia hd. Nokia'n hadde mye bedre kvalitet. HTC'n har jeg ikke klart å sammenlignet med enda pga noe kluss med musikk spilleren til HD2'n. Så hvis du skal ha en enkel og veldig brukbar telefon så vil jeg absolutt anbefale denne. :)

Lenke til kommentar

Har denne mobilen, men ikke pga eget valg. Er avhengig av en god kalender og fordi min LG Renoir ikke hadde det, så byttet jeg med min stedatter. Men som touchtelefon var LG'en radikalt bedre. Må til tider trykke fler ganger, er jeg for langt utenfor sentrum av "knappen" på skjermen, så tolker det som at jeg trykket på noen av de nærliggende "knappene" og det å scrolle opp og ned i lister fungerer dårlig. Må legge til at jeg bruker fingrene da, og ikke pennen. Dette fungerte mye bedre med LG'en.

Kameraet er også relativt dårlig, ser at du ikke sier noe om det, men nevner det bare. Blir ganske kornete bilder, spesielt innendørs.

Jeg surfer lite med mobilen, så internettlesing kan jeg si lite om, men den kommer greit på nett ihvertfall. Har bare prøvd den på vårt trådløse dog når det gjelder internet, men har sjekket mail gjennom tilgjengelige nettverk rundtomkring og det har gått bra også. Synes skjermen er litt liten både til mail- og internetlesing. Prøvde akkurat litt surfing og facebooksjekk,for å se litt nøyere hva jeg tenker om saken og kom frem til at det er en grunn til at jeg sjelden er på nett med mobilen. Går greit å scrolle når jeg er på nettet, men skjermen er altfor liten for meg.

Men det må også kanskje legges til at jeg er en litt kravstor mobilbruker, er en dibleduttelsker og min neste mobil skal bli en med trykkskjerm og fulltastatur og med MANGE funksjoner, så jeg har kanskje litt andre krav enn deg.

Lenke til kommentar

Takk for svar! =) Blir nok en liten tur i tenkeboksen før et evt mobilkjøp. Må finne ut hvor mye det koster å surfe med den også. Fungerer det å koble opp mobilen til det trådløse nettverket man har hjemme? Skjønner meg ikke så mye på dette jeg, men vil gjerne lære :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...