Gjest Anonym Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Hei, jeg er en gutt på 16 år. Er ikke overvektig, egentlig ganske fornøyd med meg selv. Men har alltid irritert meg over at jeg har en litt overflødig mengde med fett på kroppen (kanskje 1kg?), som usynliggjør det som er verdt å ha av mage og andre muskler. Vil forsøke å kvitte meg med det. Man vet jo hvor mye bedre livet er når man er fornøyd med seg selv ;D Så det jeg lurer på er: Hvor mange kalorier burde jeg ta inn hver dag denne uken, for å få et resultat? Jeg tenker på en slags diett, og er ikke interessert i å høre negative meninger om det, kun svar på spørsmålet Til sammen trener jeg 4-5 ganger i uka, da jeg jogger/løper og trener styrke i en halvannen time daglig. Lenke til kommentar
War Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Kutt 500kcal i kosten ( Evt bare bytte råvarer til noe som har mindre kcal pr 100g) Tren for 500kcal pr dag, hvor 3ganger pr uke er styrke. Der har du fasiten, ca 1kg ned i uka. Det er neppe 1kg, synnes du at det er litt vassent/mykt. For eks hopp forran et speil mens du strammer bryst og mage, rister det som fett eller er det helt fast? Tipper det er 10kg "formye" fett. Endret 20. februar 2010 av War Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Kutt 500kcal i kosten ( Evt bare bytte råvarer til noe som har mindre kcal pr 100g) Tren for 500kcal pr dag, hvor 3ganger pr uke er styrke. Der har du fasiten, ca 1kg ned i uka. Det er neppe 1kg, synnes du at det er litt vassent/mykt. For eks hopp forran et speil mens du strammer bryst og mage, rister det som fett eller er det helt fast? Tipper det er 10kg "formye" fett. Hehe... Det er ikke helt fast, det som er noe av problemet. Tenkte på det i ettertid, men var for sent, kunne jo ikke endre innlegget. Men takk for svar, håper på flere alternative, nøyaktige løsninger. Når du sier 500kal mindre om dagen, 500 mindre enn hva? Jeg spiser egentlig ganske mye Lenke til kommentar
War Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 500kcal mindre en det du spiser nå. Dvs 1 måltid mindre, eller litt mindre til alle måltidene. Bytte ut råvarer så du kan spise like mye er ikke like lett på din alder. Du kan også øke aktiviteten isteden for å kutte i kosten, men det blir da 2t aktivitet pr dag som neppe lønner seg. List opp det du for eks spiste i går så kan man se om det er noe unødvendig der. Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 http://www.bcm.edu/cnrc/bodycomp/bmiz2.html Her finner du ut hvor mange kalorier du trenger. Ta det talet du får minus 500. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå