WiiBoy Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Hei Ser på curlingkampen mellom Norge og Danmark nå.. kan noen forklare meg taktikken med å hive alle stenene tvers gjennom uten å treffe noe.. de gjorde det med de to/tre første steinene? Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 ok. Da er det over og vi vant, som seg hør og bør Norge ledet 6-3 etter 9 runder og har siste stein i runde 10. Norge innleder med å kaste de to/tre første steinene forbi de danskes og gjennom boet, slik at de norske steinene er ute av spill.. Hvorfor gjør de dette? Jeg ville tro at det beste ville være å kaste med full kraft mot de danske steinene får å ha færrest mulige steiner i spill.. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Hei Ser på curlingkampen mellom Norge og Danmark nå.. kan noen forklare meg taktikken med å hive alle stenene tvers gjennom uten å treffe noe.. de gjorde det med de to/tre første steinene? Når man har sistestein i omgangen, er det ikke godt nok med ett poeng. Hvis man ikke har muligheten til å få mer enn ett poeng, er det bedre å spille en blank omgang, slik at man får beholde sistesteinen i neste omgang også. Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Hei Ser på curlingkampen mellom Norge og Danmark nå.. kan noen forklare meg taktikken med å hive alle stenene tvers gjennom uten å treffe noe.. de gjorde det med de to/tre første steinene? Når man har sistestein i omgangen, er det ikke godt nok med ett poeng. Hvis man ikke har muligheten til å få mer enn ett poeng, er det bedre å spille en blank omgang, slik at man får beholde sistesteinen i neste omgang også. Dette var runde 10, og jeg håper ikke de prøvde å få siste stein i runde 11 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Okay, men da tenkte de vel at de ikke har muligheten til seier, derfor bare ga opp. Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Okay, men da tenkte de vel at de ikke har muligheten til seier, derfor bare ga opp. ser at jeg manglet litt i første posten.. Norge ledet 6-3 og Danmark hadde nesten ingen mulighet.. Norge kaster sine steiner igjennom uten å prøve å treffe noe.. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Ettersom de hadde vunnet kampen, ville de vel gjøre kort prosedyre. Gutta skal sikkert hjem og rekke barne-tv, så forstår hvorfor de gjorde det. Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Ettersom de hadde vunnet kampen, ville de vel gjøre kort prosedyre. Gutta skal sikkert hjem og rekke barne-tv, så forstår hvorfor de gjorde det. Når runde 10 starter har Danmark 8 steiner igjen.. det gir maks 8 poeng. Danmark må ha minst 3 poeng for å ha en mulighet. Danmark kaster først, kort prosess må jo da være å kaste med full kraft mot denne steinen slik at den blir satt ut av spill.. blir jo ett poeng mindre som Danmark kan få.. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Nå så jeg ikke den siste omgangen, men kan det ha vært slik at steinene deres lå som guarder? Hvis ja, så hadde de ikke greid så mange poeng likevel. Lenke til kommentar
morslilleole Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) De kan ikke ta ut de fire første steinene (de to første til hvert lag) så lenge de ikke ligger inne i boet (slik jeg har forstått det) Er mulig de lot stenene bare glit gjennom hele banen for å gjøre det lettere å slå ut de danske stenene etterpå. Hadde de latt stenene ligge igjen, kunne danskene sikkert brukt dem til sin fordel. EDIT: omformulerte. Endret 20. februar 2010 av FluffyBeast Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) ..tok det bort pga ny info.. om det er slik at det ikke er lov gir det glimrende mening.. Endret 20. februar 2010 av WiiBoy Lenke til kommentar
morslilleole Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Tror det er slik. Står i hvert fall på Wikipedia. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Endret emnetittel til noe mer beskrivende. Det finnes allerede en tråd for curling, men dette er et spørsmål jeg ikke ser noen problemet med å stille utenfor den tråden, men bruk den generelle OL-tråden til å diskutere under kampene, samt stille spørsmål dere føler ikke passer inn i egen tråd. Reaksjoner på moderering gis ved å sende en personlig melding, ikke ta reaksjoner på moderering i tråden Endret 20. februar 2010 av TSP Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Tror det er slik. Står i hvert fall på Wikipedia. Virker veldig fornuftig ut i fra hvordan de spilte.. Fin regel ettersom det gir litt mer spenning i spillet Takk for info. En ekstra øl til deg Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Ja det er helt riktig og blir også veldig ofte nevnt i kampene. At de 2 første stenene til vært lag kan man ikke ta ut av spill når de ligger på det hvite. Havner det inn i boet da er det bare å klinke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå