Gå til innhold

OL2010:Curling: Hvorfor sende steinene gjennom boet?

WiiBoy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok. Da er det over og vi vant, som seg hør og bør :)

Norge ledet 6-3 etter 9 runder og har siste stein i runde 10.

Norge innleder med å kaste de to/tre første steinene forbi de danskes og gjennom boet, slik at de norske steinene er ute av spill..

Hvorfor gjør de dette? Jeg ville tro at det beste ville være å kaste med full kraft mot de danske steinene får å ha færrest mulige steiner i spill..

Lenke til kommentar

Hei

Ser på curlingkampen mellom Norge og Danmark nå.. kan noen forklare meg taktikken med å hive alle stenene tvers gjennom uten å treffe noe.. de gjorde det med de to/tre første steinene?

Når man har sistestein i omgangen, er det ikke godt nok med ett poeng. Hvis man ikke har muligheten til å få mer enn ett poeng, er det bedre å spille en blank omgang, slik at man får beholde sistesteinen i neste omgang også. :)

Lenke til kommentar

Hei

Ser på curlingkampen mellom Norge og Danmark nå.. kan noen forklare meg taktikken med å hive alle stenene tvers gjennom uten å treffe noe.. de gjorde det med de to/tre første steinene?

Når man har sistestein i omgangen, er det ikke godt nok med ett poeng. Hvis man ikke har muligheten til å få mer enn ett poeng, er det bedre å spille en blank omgang, slik at man får beholde sistesteinen i neste omgang også. :)

Dette var runde 10, og jeg håper ikke de prøvde å få siste stein i runde 11 :tease:

Lenke til kommentar

Okay, men da tenkte de vel at de ikke har muligheten til seier, derfor bare ga opp. :)

ser at jeg manglet litt i første posten.. Norge ledet 6-3 og Danmark hadde nesten ingen mulighet.. Norge kaster sine steiner igjennom uten å prøve å treffe noe..

Lenke til kommentar

Ettersom de hadde vunnet kampen, ville de vel gjøre kort prosedyre. Gutta skal sikkert hjem og rekke barne-tv, så forstår hvorfor de gjorde det. :wee:

Når runde 10 starter har Danmark 8 steiner igjen.. det gir maks 8 poeng.

Danmark må ha minst 3 poeng for å ha en mulighet.

Danmark kaster først, kort prosess må jo da være å kaste med full kraft mot denne steinen slik at den blir satt ut av spill.. blir jo ett poeng mindre som Danmark kan få..

Lenke til kommentar

De kan ikke ta ut de fire første steinene (de to første til hvert lag) så lenge de ikke ligger inne i boet (slik jeg har forstått det)

Er mulig de lot stenene bare glit gjennom hele banen for å gjøre det lettere å slå ut de danske stenene etterpå. Hadde de latt stenene ligge igjen, kunne danskene sikkert brukt dem til sin fordel.

EDIT: omformulerte.

Endret av FluffyBeast
Lenke til kommentar

Endret emnetittel til noe mer beskrivende. Det finnes allerede en tråd for curling, men dette er et spørsmål jeg ikke ser noen problemet med å stille utenfor den tråden, men bruk den generelle OL-tråden til å diskutere under kampene, samt stille spørsmål dere føler ikke passer inn i egen tråd. ;)

Reaksjoner på moderering gis ved å sende en personlig melding, ikke ta reaksjoner på moderering i tråden

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...