Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbånd fra Tele2


Anbefalte innlegg

Sentralen min er nå nettopp blitt utbygd, og jeg har nettopp bestilt meg adsl fra Tele2. Oppkoblingsdato er 22 virkedager etter bestilling. Kan jeg stole på denne datoen? Når blir utstyret sendt osv.? Kan vel si at jeg er litt utålmodig :wink:

 

Noen som har erfaring med tele2?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sentralen min er nå nettopp blitt utbygd, og jeg har nettopp bestilt meg adsl fra Tele2. Oppkoblingsdato er 22 virkedager etter bestilling. Kan jeg stole på denne datoen? Når blir utstyret sendt osv.? Kan vel si at jeg er litt utålmodig :wink:

 

Fra og med 1. juni er det ISP som må anskaffe og sende ut utstyret, du bør ha fått det i hus minst tre til fire dager før oppkoblingsdato.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Tele 2 siden 14/1-03 og er faktisk GODT fornøyd ! Modemet sviktet etter 2 mnd. og det eneste jeg har vært SKIKKELIG missfornøyd med, var kundesenteret deres når jeg ba om å få ett nytt modem. De sa at det var ikke bare, bare å få tak i ett nytt uten videre... B.S. !

 

Bravida (som leverer modemene), har MANGE på lageret til enhver tid. For å gjøre en lang historie kort, så kan si så mye som at firmaet jeg jobber i, har levert og har service på UPS`en de har på HK til Tele 2 i Oslo. I tillegg har vi Bravida som en av våre beste partnere. Det tok derfor ikke mer enn 2 telefoner og 10 timer, så fikk jeg levert ett nytt modem av en montør på døren ! Jeg behøvde ikke løfte så mye som en finger. Litt spesiell situasjon, men....

 

Jeg har også hørt om andre som har hatt problemer med k.senteret, og når de har ringt og klaget, så har det ikke tatt mer enn 1 - 1,5 dager før de får en budbil med nytt modem hjem til seg. De bør få høre det når de gjør noe riktig også syntes jeg !!!

Lenke til kommentar

Har hatt Tele2 siden midten av februar. Bare gode ting å si. Modemet kommer selvfølgelig før oppkoblingstidspunktet, men er det ikke kommet innen 3 dager før oppkobling bør du ringe dem (står i avtalen). Oppkoblingen skjer i løpet av arbeidstiden på den avtalte dagen.

 

Jeg har 739 kbit/s på en 704 linje og har bare under bruk opplevd at linja har blitt brutt en eneste gang.

 

Men alt dette avhenger selvfølgelig av hvor du bor og kvaliteten på linja. Ring kundeservicen deres og hør hva som står i databasen deres om din linje....

Lenke til kommentar

Jeg har hatt tele2 adsl snart en måned nå. Fikk modemet etter ei uke og linja ble aktivert den avtalte dagen!! Jeg har også ca 740kbit på 704 linja mi, og må si meg MEGET FORNØYD med tele2 så langt!

 

BTW, noen av kundebehandlerene er på #tele2@efnet og de er meget behjelpelige med å svare på spørsmål og slikt! Kanskje ett bruktbart alternativ til å ringe kundesenteret

Lenke til kommentar

Hvordan er det hvis man har telenor fra før av. Kan man bare bestille fra Tele2 og så blir Telenor ADSL'en avbestilt eller må man avbestille hos telenor først. Hvordan er det med utstyret?? Må det sendes til Telenor, eller kan man bruke det samme utstyret på Tele2. Er vel bravida som styrer med d.. Kan man beholde Telenor helt til man får Tele2? Litt kjiipt å være uten internett en stund :(

Lenke til kommentar
ved overgang til annen isp blir linja kun omkoblet i sentralen, men noe nedetid må påberegnes(et par timer normalt)

Bare pass på at du ikke har bindingstid :)

 

Vel, etter den første i denne måned er det jo ISP-ene som må sørge for modemer så det er ikke sikkert du kan fortsette og bruke det gamle utstyret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...