nobody Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Uff da. Ser i ettertid at noen har stilt omtrent det samme spørsmål.(DA var det ikke BARE jeg som lurte på dette da.) Hei der "ute". Tillater meg å komme med et innlegg hvor spørsmålet gjelder tilkobling av strøm til 4 eller 8-pins kontakten på hovedkortet. Antangelig et "dumt" spørsmål - men når man sitter med innkjøpte deler for nærmere 20 lapper, er det greitt å være minst 110% sikker på at man kobler riktig. Hovedkortet har denne såkalte 4/8-pins EATX12V-kontakten. Stusset litt da 4 av disse kontaktene på hovedkortet var dekket til med ei lita plastkappe. Altså bare 4 åpne. Både brukermanualen og de kontakter som fulgte med strømforsyningen, tilsier bruk av en 8-pins kontakt. Det fulgte med strømforsyningen (en Corsair 1000 W) en kabel med 8-pins kontakt merket"EPS12V cable for CPU only" samt en tilvarende (forlenger) også vedlagt kabinettet(Corsair 800D). Denne hadde imidlertid en split - både en 4-pins og en 8-pins. Vel, det jeg har gjort er å ha fjernet den litte plastkappa som dekket fire av kontaktene på EATX12V-kontakten på hovedkortet og brukt kablene som nevnt over. Dette skulle vel gå greit? Gjentar - antakeligvis et tåpelig spørsmål. Endret 20. februar 2010 av nobody Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Bare plukk den bort, ett kjapt søk vil tilsi at det skal brukes 8 pin. Den er bare der for å si "Se her, jeg kan også bruke kun 4 pin om du ikke har 8 pin, trenger ikke ny PSU!" Ingenting annet. Men det idelle er å koble til 8 pineren om du har den! Lenke til kommentar
nobody Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Bare plukk den bort, ett kjapt søk vil tilsi at det skal brukes 8 pin. Den er bare der for å si "Se her, jeg kan også bruke kun 4 pin om du ikke har 8 pin, trenger ikke ny PSU!" Ingenting annet. Men det idelle er å koble til 8 pineren om du har den! Takker for det - alt blir så meget klarere nå - 8 pineren er nå allerde koblet til. Fortsatt en god kveld! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå