Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor slem kan jeg være?

Gjest Slemmingen?

Anbefalte innlegg

Gjest Slemmingen?

Problemer i forholdet, vi har pause og skal prøve igjen om ca en måned.

Jeg vil ikke høre diskusjon rundt pause og hvor dårlig det faktisk er,

for mitt spørsmål er følgende:

Jeg har tidligere vært en altfor stor tøffel, gjort alt og alltid vært til stede.

Hun har altså tatt meg for gitt og nå er hu lei og vil være singel.

Vi skal som sagt prøve igjen, men jeg vil forandre meg som person.

Jeg skal bli mere utilgjengelig og litt hard-to-get.

Men hvor går grensa?

Skal jeg nekte hu å sove her de nettene hu ikke kan sove hos venninna si?

Kan jeg si nei til å gå på polet for henne fordi hun ikke rekker det etter jobb?

Skal jeg la være å ta telefonen av og til eller ikke svare på meldinger?

Kan jeg dra ut og la mobilen ligge igjen hjemme slik at hun ikke vet hvor jeg er?

Skal jeg slutte å spørre hvordan dagen hennes har vært?

Som dere fatter vil jeg ikke skremme henne vekk med å være altfor slem,

men jeg vil ikke være en evig stor tøffel heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slemmingen?

Ja, det er hun virkelig.

I den siste tiden har jeg vært kjedelig og forutsigbar og hun sier selv at det er kjedelig at hun alltid kan ta meg for gitt og at jeg gjør alt.. derfor vil vi fikse dette og jeg har godt av å manne meg litt opp.

Det gjelder bare å finne grensa.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Synes uansett ikke hun høres ut som rette personen for deg. Når hun ønsker å forandre deg såpass drastisk, så er hun egentlig ute etter en annen person enn den hun forelsket seg i.

Det vil føles ubehagelig og rart for ditt vedkommende også å drive å være en annen enn den du er og forholdet vil tape seg.

Lurer litt på hva du legger i ordet "tøffel", for jeg synes det høres mer ut som om du er en vanlig kjæreste som stiller opp for dama di og er tilgjengelig.

Hun virker ikke moden for et voksent forhold og tror/ønsker tydeligvis at et forhold vil være spennende til evig tid

Lenke til kommentar

Tja, som de ovenfor nevner, så framstår du (som følge av spørsmålene dine) som en normal og god kjæreste. Slike ting du spør om er helt vanlige i forhold, men selvsagt blir det kjedelig når den ene bestandig vet hvor h*n har den andre. Dersom du alltid sier "ja, kjære" og alltid bøyer deg for hun, så er det tøffel, og det dreper mye av spenningen i et forhold.

Selv om du kanskje ikke behøver å svare hun hver gang hun prøver å få kontakt med deg, så er det viktig at du ikke slutter å være den du er. Men spørsmålene dine virker ærlig talt så aliminnelige, at jeg må si meg enig med de over her.

Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri giddet å bruke tid på en som var slem.

Det er lov å ikke ha tid til å gjøre kjæresten tjenester, men når det rett og slett er fordi at man ikke skal være tøffel - da hadde jeg kuttet ut.

Greia her er jo å finne hvor din grense går og hva du er komfortabel med - ikke hva eksen din liker.

Ps. Stor forskjell på å være slem og tøffel

Lenke til kommentar

Tøffel tenker jeg er at man alltid, som noen er inne på her, sier "ja, kjære" til alt hun sier/finner på. Det er faktisk lov til å være uenig. Og det er stor forskjell på å ta telefonen når hun ringer og på å ringe henne tre ganger før du sovner. Og - det er faktisk lov til å være litt egoistisk i forhold. Av og til må dine behov komme først. Og da må du stå på dine krav av og til. "Jeg skal på kino med gutta i kveld." "Nei, det skal du ikke!" "...neivel..."

Lenke til kommentar
Gjest slemming

Takk for innspill.

Jeg satte ned skoen i dag og forklarte at jeg ikke finner meg i å bli behandlet slik.

Forholdet er nå over, etter 3 år.

Jeg er såklart helt knust.

Hun er vel ikke noe for meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Selvfølgelig er det trist at forholdet er slutt etter såpass lang tid, men tro meg; det var til det beste for deg. Når du er over med sørgeperioden din, som du forøvrig bør bli ferdig med snarest, vil du takke deg selv.

Hør mye lystig musikk i stedet for deppemusikk. Se morsomme filmer, tilbring tid med kompiser snarest mulig og kom over henne. Det finnes noen der som er betydelig bedre for deg.

Lenke til kommentar

Takk for innspill.

Jeg satte ned skoen i dag og forklarte at jeg ikke finner meg i å bli behandlet slik.

Forholdet er nå over, etter 3 år.

Jeg er såklart helt knust.

Hun er vel ikke noe for meg.

Gratulerer! Det er soleklart verdt det :) Det finner du nok ut med tiden selv også.

Lenke til kommentar

Det er forståelig at du angrer nå. Men jeg kan love deg at litt frem i tid så kommer du til å sitte der sjeleglad for at du er kvitt henne.

Det er ingen grunn til å finne seg i å bli behandlet som noe man ikke vil, kun for å redde forholdet.

Og hvis du er den brukeren som har skrevet en viss annen tråd her inne, så kan jeg garantere deg at du kommer til å ha det bedre uten henne. :)

Lykke til videre!

Lenke til kommentar

Problemer i forholdet, vi har pause og skal prøve igjen om ca en måned.

Jeg vil ikke høre diskusjon rundt pause og hvor dårlig det faktisk er,

for mitt spørsmål er følgende:

Jeg har tidligere vært en altfor stor tøffel, gjort alt og alltid vært til stede.

Hun har altså tatt meg for gitt og nå er hu lei og vil være singel.

Vi skal som sagt prøve igjen, men jeg vil forandre meg som person.

Jeg skal bli mere utilgjengelig og litt hard-to-get.

Men hvor går grensa? JDer du føler at dere har et forhold som gir og tar.

Skal jeg nekte hu å sove her de nettene hu ikke kan sove hos venninna si?JA, du er ingen slave, og burde ha ditt eget liv

Kan jeg si nei til å gå på polet for henne fordi hun ikke rekker det etter jobb?JA, du er ingen slave, og burde ha ditt eget liv

Skal jeg la være å ta telefonen av og til eller ikke svare på meldinger?JA, du er ingen slave, og burde ha ditt eget liv

Kan jeg dra ut og la mobilen ligge igjen hjemme slik at hun ikke vet hvor jeg er?JA, du er ingen slave, og burde ha ditt eget liv

Skal jeg slutte å spørre hvordan dagen hennes har vært?JA, du er ingen slave, og burde ha ditt eget liv

Som dere fatter vil jeg ikke skremme henne vekk med å være altfor slem,

men jeg vil ikke være en evig stor tøffel heller.

Endret av PaperWalls
Lenke til kommentar

Skal jeg nekte hu å sove her de nettene hu ikke kan sove hos venninna si?

Nekte henne trenger du jo ikke, men du trenger jo ikke å skrike ut "jaja det vil jeg!" Istede kan du kanskje si noe sånt som "Ja jeg kan jo ikke la deg sove på gaten, så jeg kan re opp sofaen eller noe til deg"

Kan jeg si nei til å gå på polet for henne fordi hun ikke rekker det etter jobb?

Så absolut. Men ikke gjør det for å være drittsekk. Si det ikke passer og at du har en avtale.

Skal jeg la være å ta telefonen av og til eller ikke svare på meldinger?

La være å ta telefonen er kanskje litt overdrevent, men om hun ringer ofte så kan du jo kanskje lavære å ta den nå og da - for så å kanskje ringe oppigjen. Du kan også svare litt kort og kontant på meldinger.

Kan jeg dra ut og la mobilen ligge igjen hjemme slik at hun ikke vet hvor jeg er?

Ja.

Skal jeg slutte å spørre hvordan dagen hennes har vært?

Tja. Hva med å la hun spøre deg først? Ser ingen grunn til at du skal ta intiativet til det hver dag.

..men du skal være litt obs på at vegen fra "tøffel" til plutselig "drittsekk" ikke er så veldig stor om du spiller alt for hard-to-get. Bedre at du faktisk har andre ting å gjøre på og at det gjør at du ikke kan ta telefonen, enn at du driter i å ta den hele dagen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slemmingen

Hey.

Jeg forstår, men jeg vil virkelig at hu skal savne meg.

Hun har bort litt og sender meg meldinger hvor hun sier hun tenker på meg og at jeg bare kan ringe om det er noe jeg vil prate om. Til og med et <3 på slutten. Latterlig, bestem deg!

Jeg vil være såpass hard-to-get at hu savner meg og kommer tilbake.

Selvfølgelig finnes det ingen fasit på hvordan man oppnår dette, men jeg vil prøve.

Lenke til kommentar
Gjest Slemming

Hjelp, dama sendte ei melding etter over 30 timer i stillhet.

"Greit jeg ringer deg i dag? :)"

Jeg er jo i ignoreringsfasen hvor jeg er kald og nøytral, men skal jeg faktisk svare henne allikevel? Isåfall, skal jeg skrive at det ikke er nødvendig eller skrive at hu gjerne må ringe?

Faen, alt er så vanskelig.

Jeg vil jo ikke at hu skal ringe meg fordi hu føler JEG trenger det.

Samtidig er det jo JEG som er lei meg, ikke henne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...