Gå til innhold

fins det bilspill du MÅ clutche pog gire og sånn?


Anbefalte innlegg

Var ikke det at det var viktig med en egen drifting setup, men at du har en form for kontroll når du slenger ut bak-enden i et løp. Føler ikke at, etter at bakenden er ute, så hjelper det noe særlig å slippe den for så å begynne å prøve å balansere bilen. Men som sagt, jeg har stort sett prøvd i de store kommersielle bilspillene, ikke LFS eller GTR.

 

http://www.youtube.com/watch#v=XbX-s1x9suM

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, noe jeg ikke fatter er at GT5 og resten av dem blir annonsert og snakket om som om det er simulator. Det er arcade, og ferdig med det. Prøvde den prologue versjonen hos en kompis, og fikk fnatt. Makan til drit har jeg ikke vært borti. GT2 var faktisk mye artigere, men fortsatt arcade.

 

Saken med drift, er hvordan bilen er satt opp. I GTR Evo f.eks er det syk forskjell man kan gjøre i setup om man faktisk vil drifte. Saken er jo den at jeg spiller kun for å kjøre fort, og da fungerer bilen på en viss måte.

Skal man kjøre fort er det essensielt å stille hvordan bilen oppfører seg i nedbremsing under sving og med rattutslag underveis. Man kan justere overstyring og understyring via setup veldig enkelt, og det må man bare tilpasse sin egen kjørestil. Skal man kjøre fort, vil man ha en bil som ikke gjør store sidesprang når du jobber som verst, men at man har mulighet til å redde inn en og annen blunder om man ønsker. Liker personlig at det heller mer mot overstyring enn understyring, for med overstyring så har du hvertfall fortsatt asfalt å jobbe med, men med understyring så bærer det rett frem og ut og sandfella neste.

 

WTCC Extreme og Radical SR4 er dog de bilene jeg primært kjører, og min bestetid(6:16) på nordschleife var med WTCC Extreme. Rå biler :)

 

Har prøvd GT5P eller en såkallt GT5 variant med en R32 GT-R, var relativt grei fysikk ok å hente inn sladden men det var med kontroller dog ikke med ratt og pedaler.

Ellers foretrekker jeg å helst ha nok rattutslag slik at jeg kan innhente bakenden når den slipper, men det er ikke alltid dette er mulig da.

 

Men ellers er jeg enig, lavhastighets sladder til og med på dårlig underlag (Les: Snø og is) er som oftest dårlig i spill.

Tramper på poweren i Volvoen, bakenden kommer lett, men og jeg kontrer MINIMALT som oftest, og slipper jeg så tar den tilbake grepet.

Prøv det samme i ett spill med en lignende bil og bakenden kommer ut, så langt er det korrekt, men du må kontre mer... MYE mer, og slipper du på poweren så fortsetter bilen å gli...

 

Ikke alltid lett å jobbe under slike forhold, men nyter giringen faktisk, eneste jeg savner er en full 18 trinns girkasse for ett Gxx ratt slik at man kan nyte simulatorer med semi trailer (Skal være mulig med rFactor og kompani) og tenningslås, har kvelt bilen noen ganger og en ekte nøkkelbasert tenningslås hadde vært styggmorro.

 

Overstyringen må være riktig implentert i en simulator, den saken er grei, feiler du der så blir det vanskelig å kjøre hardt og i bilens grenseland.

Lenke til kommentar

Ja, jeg kom over et slikt bilspill for nøyaktig 12 år siden.

Måtte ta gjennomføre trening og en sertifisering for å kunne spille det lovlig.

 

Tror det het "Real Life" eller noe sånt...

Ja, i det spillet er det kjempelett å finne egnet bil og vei til å kjøre i 300 km/t på...

Kjempegøy.

Lenke til kommentar

Ja, jeg kom over et slikt bilspill for nøyaktig 12 år siden.

Måtte ta gjennomføre trening og en sertifisering for å kunne spille det lovlig.

 

Tror det het "Real Life" eller noe sånt...

Ja, i det spillet er det kjempelett å finne egnet bil og vei til å kjøre i 300 km/t på...

Kjempegøy.

 

Ja, ganske vittig i grunn.

Lenke til kommentar

fins det? evt. hva er det det heter?

 

TDU - Test drive unlimited! Der kan du clutche så mye du vil! Seff må du ha en bil med manuell girkasse, men det er jo ingen problem :)

 

EDIT: Og ja, TDU2 kommer så pass på :)

Endret av TuRb0
Lenke til kommentar

fins det? evt. hva er det det heter?

 

TDU - Test drive unlimited! Der kan du clutche så mye du vil! Seff må du ha en bil med manuell girkasse, men det er jo ingen problem :)

 

EDIT: Og ja, TDU2 kommer så pass på :)

Likte det åpne/frie systemet til TDU. Likte IKKE bilkontrollen. Bilene satt alt for unaturlig på asfalten, og spratt unaturlig ved oppover/nedoverbakke.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 1 år senere...

Da jeg yngre valgte en kamerat og jeg å kjøpe Logitech G25 for å spille Live for Speed. Kan si det som det er. Hadde glattkjøring på kjøreskolen den tiden jeg spilte med ratt, pedaler og gir. Kjørelæreren spurte om det var noen som ønsket å prøve å "sladde". Tok utfordringen, og gjorde akkurat som i spillet. Ble litt overrasket ettersom jeg faktisk driftet i virkeligheten etter å ha spilt en simulator. Var ikke en liten sladd, driftet faktisk i en lang sving uten problemer i høy fart. Saken var at jeg hadde lært gjennom spillet å få en "feeling" på hvordan bilen reagerer i en slik situasjon. Er fortsatt imponert over at det var så realistisk i spillet som i virkeligheten. Og dette er faktisk en sann historie. Så jeg vil absolutt anbefale Live for Speed på det sterkeste. Viktigste er at du faktisk lærer noe med spillet og rattet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...