douchebag Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Begynner med litt opptakt til situasjon: Har hatt en liten diskusjon med et par kamerater, tidligere i høst var vi utplassert på kjevik en uke. Da fikk vi trene smått i ulike øvelser med 416. Etter å ha diskutert litt så er det mulig å komme inn i forsvaret som 17åring, dette er vi alle enige. Da er det lov, KUN som lærling hvis jeg har rett? Lærlingene har ikke lov til å ha utdelt våpen eller bedrive skytetrening før de har fyllt 18? Jeg mener selv å ha lest dette flere plasser, oxo på forumet her. Jeg finner selvsagt ingen eksempler å vise venner og jeg blir litt usikker på meg selv. Åssen muligheter han for å komme inn i forsvaret som 17åring og hvilke regler er det angående skytetrening og våpen? Lurer smått etter denne diskusjonen hvilke andre muligheter det er å komme inn fort. Så takker for alle svar og håper det ikke ble for dumt. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Begynner med litt opptakt til situasjon: Har hatt en liten diskusjon med et par kamerater, tidligere i høst var vi utplassert på kjevik en uke. Da fikk vi trene smått i ulike øvelser med 416. Etter å ha diskutert litt så er det mulig å komme inn i forsvaret som 17åring, dette er vi alle enige. Da er det lov, KUN som lærling hvis jeg har rett? Lærlingene har ikke lov til å ha utdelt våpen eller bedrive skytetrening før de har fyllt 18? Jeg mener selv å ha lest dette flere plasser, oxo på forumet her. Jeg finner selvsagt ingen eksempler å vise venner og jeg blir litt usikker på meg selv. Åssen muligheter han for å komme inn i forsvaret som 17åring og hvilke regler er det angående skytetrening og våpen? Lurer smått etter denne diskusjonen hvilke andre muligheter det er å komme inn fort. Så takker for alle svar og håper det ikke ble for dumt. hørte det samme da jeg var inne så regner med at det er slik. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 http://www.mil.no/felles/fms/utdanning/start/lederutdanning/lk/ Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Du har utlevert våpen som LK, før du fyller 18. Men det har fått deaktivert flerskudd, og kan bare skyte enkeltskudd. Du vil få skyteopplæring, men skal ikke få stridsopplæring. Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Takker og bukker for svar. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Fylle 18 år i opptaksåret gjelder også for vanlig førstegangstjeneste, BS osv. også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå