Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Det kommer rare lyder fra headsettet mitt når jeg rører på musa.

Anbefalte innlegg

Hei

Når jeg rører på musa kommer det masse rare lyder fra headsettet mitt. På en måte blir signalene fra musa overført til Headsettet. Hvis jeg drar litt på musa kommer det pipelyder, og hvis jeg ruller litt på musehjulet kommer det skurrelyder.

Specs:

Roccat Kave(headset)

Roccat Kone(mus)

MSI P35 Neo

Realtek lyddriver

Windows 7 32bit

Endret av Arneeyy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Når jeg rører på musa kommer det masse rare lyder fra headsettet mitt. På en måte blir signalene fra musa overført til Headsettet. Hvis jeg drar litt på musa kommer det pipelyder, og hvis jeg ruller litt på musehjulet kommer det skurrelyder.

Det er helt normalt, og bare å forvente. Ingenting å gjøre med uten å kjøpe et eksternt lydkort. Det som skjer er at elektronisk støy smitter inn på signalene fra lydkortet ditt til lydutgangen fordi komponentene på hovedkortet ditt ligger så tett. Du får mindre av det om du har bedre skjerming, som igjen betyr at du må punge ut for et eget lydkort.

Endret av 8086
Lenke til kommentar

Det er helt normalt, og bare å forvente. Ingenting å gjøre med uten å kjøpe et eksternt lydkort. Det som skjer er at pga at komponentene på hovedkortet ditt ligger så tett så vil mye av den elektroniske støyen smitte inn på signalene fra lydkortet ditt til lydutgangen. Du får mindre av det om du har bedre skjerming. For å få det må du vanligvis punge ut for et eget lydkort.

Jeg har jo ikke hatt dette problemet før, på samme PC. Det har begynt å pipe etter jeg reformaterte til W7.

Lenke til kommentar

Nå prøvde jeg å bytte headset, pipingen sluttet. Dette headsettet har vanlig stereo i motsetning til Roccat Kave som er 5.1.

Jeg hadde null piping med Roccat Kave for to timer siden, så jeg er overbevist om at dette er et softwareproblem. Jeg har prøvd å reinstallere lyddriveren, men det fungerte ikke...

Endret av Arneeyy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...