Pentumsmart Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Hei! Det er kun 2 uker siden sist jeg brukte den og den fungerte som den skulle. Men I dag skulle jeg brenne en konsert til en blank DVD. Jeg puttet inn DVDn, men ingenting skjedde! Kun to sekunder jobbingslyder fra brenneren! Ingen loading tegn på PCn i det hele tatt. Brenneren vises heller ikke på min datamaskin, kun HDDn: Har lest rundt på nettet, og fant noe om at jeg skulle slette noe i {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} som ligger i HKEY_LOCAL_MACHINE. Gjorde det, men ikke noe skjedde. Har testet alt av CDer og DVDer, men ingenting skjer. Help? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Finner du den under enhetsbehandling? (Høyreklikk på Datamaskin -> Behandle -> Enhetsbehandling) Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Hei! Litt flaut, men jeg har hele tiden trodd at dette er DVD brenneren: Men det er jo feil, det er HDDn! Bra det ikke har skjedd noe etter at jeg tuklet litt med den. Aner ikke hvor DVD brenneren ligger henn på den listen. Ser du den? Her er et bilde av enhet og skrivere på kontroll panelet (INGEN DVD Brenner altså): Endret 20. februar 2010 av Pentumsmart Lenke til kommentar
TMB Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Under "diskstasjoner" skal det være en egen kategori for DVD/CD-ROM stasjoner. Siden du ikke har det, betyr det at DVD brenneren din ikke får kontakt med PCen rett og slett. Har du bærbar eller stasjonær pc? Sjekk at alle kablene sitter ordentlig i. Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Hm, okey. Hvordan er det mulig at den går ut og inn hvis jeg trykker på reject knappen og lager slags "jobbe" lyder i to sekunder når en plate settes inn? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Det at de åpner seg betyr bare at strømkabelen er i. Det kan fremdeles hende at datakabelen sitter løst. De jobbelydene er standard som skjer hver gang man setter inn en plate, uavhengig om den er koblet til en PC eller ikke. Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Har du noen suggestions til hva jeg kan gjøre? Er jeg nødt til å åpne kabinettet for å skjekke? Ingen garantier som blir brutt da? Kun PCn gav jeg rundt 10 000 for (faen meg ikke verdt det, lol), så vil ikke drite meg ut. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Man bryter ikke garanti så vidt jeg vet..med mindre du har Dell, der tror jeg at de faktisk har sperret for at man kan gjøre noe selv. Ja, du må åpne kabinettet. Finn kabelen som går fra DVDrommen til hovedkortet og sjekk at den sitter ordentlig. Når du først har maskina åpen så er det alltid klokt å fjerne litt støv i samme slengen, btw Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Man bryter ikke garanti så vidt jeg vet..med mindre du har Dell, der tror jeg at de faktisk har sperret for at man kan gjøre noe selv. Ja, du må åpne kabinettet. Finn kabelen som går fra DVDrommen til hovedkortet og sjekk at den sitter ordentlig. Når du først har maskina åpen så er det alltid klokt å fjerne litt støv i samme slengen, btw Yes! Tusen takk for kjappe og gode svar! Åpnet kabinettet, og utforsket litt. Det så egentlig ganske bra ut, men jeg bestemte meg for å dra en av kabelene som går fra brenneren ut og inn. Blåste litt rundt, og lukket igjen. Startet PCn, og der sto det at de var innstalert og heter nå (D:) og ikke lenger (I:). Brenning fungerer også. Takk for hjelpen, setter stor pris på det Edit: Løst funksjonen fungerer ikke. Endret 20. februar 2010 av Pentumsmart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå