Gå til innhold

Overpowered våpen, ubalansert, hvilke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å oppsummere denne tråden er halve båpnene OP....

De fleste våpnene er bra med de riktige kombinasjonene og hvis du spiller riktig med det.

 

Eneste våpnet jeg vil si er ordentlig OP nå er G18 akimbo og (evt commando). Der G18 skiller seg fra alle andre er den krever ingen skills for å bruke. Den krever ingen skills for å bruke den, du kan fint ta spray and pray i nærkamp og vinne mot hagler og den har lang range fordi den er så treffsikker i når den er akimbo.

 

AR er overall bedre enn andre våpen, men andre våpen slår dem på "sin" range.

Scar-H - Lite magasin så du må reloade etter vær eneste fiende omtrent.

Tar - Mye recoil på lang avstand

ACR - Lite dmg, så du må være veldig treffsikker.

M4 - Dette våpenet er enkelt å bruke, men andre våpen er AR våpen er litt bedre hvis man bruker dem riktig

Famas - Insane bra våpen, når du lærer deg det.

M16 - Famas er bedre på alle punkter utenom fire rate. (Statsa i spillet lyver.)

Fal - Halv automatisk...

 

Alle shotgunsa i spillet - SELVFØLELIG skal man ha fordel når man møter folk i nærkamp = Unngå steder med close combat, eller bytt våpen selv... (Spas er fortsatt pumpe hagle så hvis du ikke dreper på et skudd er du som oftest død.) Hegler er også litt trege å ta frem.

 

Sub machine guns eier AR våpen når man er litt nærmere fordi man sikter inn så fort. UMP er en mellomting mellom AR og sub machin gun.

 

Alle light machine guns krever grip for å ikke spraye, treig å sikte inn (så du må gå rundt omtrent være eneste hjørne med å se gjennom siktet), laaang reload utenom aug, men den har mindre magasin.

 

WA2000 - Krever 1 skudd i bryst og hode, 2 i magen. (selv med stopping power) Krever endel skills

 

PP2000 - Veldig bra secundary våpen, men aller andre våpen slår den glatt på sin range.

 

Akimbo generelt - lite bruksområde for dem (som hagle), med unntak av G18, M93 og pistoler. Primary våpen med akimbo blir bare feil pga secondary også er close range. M93 og pistolene er vanskeligere å treffe med, men veldig bra når man gjør det.

 

Commando - sykt irriterende og man får store fordeler hvis motstanderen har litte lag

Endret av Hidephix
Lenke til kommentar

Må si meg enig i at enkelte våpen er OP, ja. Lei av bli drept over 30 meter med ett skudd av en pistol når jeg sikter på dem med baretten min..

 

30 meter er jo egentlig ikke noe særlig langt for en pistol. Når vi trente med Glock 17 i forsvaret (G18, bare ikke fullauto) så sto vi på 10-15 meters avstand, og da var det latterlig enkelt med to i brystet, en i panna. Til sammenligning har jeg også skutt med AG-3 på 200-metersbane med vanlig sikte (iron sight, altså), og heller ikke det er spesielt stort problem. Tror ikke det er noen baner i spillet hvor man kommer opp i slike avstander (Wasteland og Derail, kanskje?).

 

Så nei, MW2 er ikke spesielt realistisk i gameplayet. Dette er pga spillet er bygd rundt forholdsvis små baner. Se til Rush-gamemode i BF:BC2 så blir det plutselig litt mer realistisk. (Men her også er det mangler. Run&Gun med MG3? Alle som har skutt med den 12,3 kilo tunge stålklumpen vet at den ikke er spesielt mobil) BC2 vinner likevel meg pga de lengre avstandene og dermed heftigere sniperwars (og mangelen på Akimbo 1887)

Lenke til kommentar

Jeg vet Zipper Interactive prøvde å inkorporere noe lignende "Snipere skal ligge langt unna" i SOCOM 2/3 med "CrossTalk Objectives" mellom PS2-spillet og PSP-spillene SOCOM: FireTeam Bravo. I PSP-varianten skal du (blant annet) ligge som to SEAL-snipere langt unna der actionen skjer. Deretter synker man PSP-en med PS2-en, og kan få det lettere om du skjøt mange.

 

En slik variant kunne kanskje inkorporeres i et senere COD? Velger man sniper-kit med long-range sniper havner man "utenfor" kartet med mulighet til å se inn på selve arenaen, som er avgrenset. Dog burde da vanskelighetsgraden på å være sniper heves betraktelig, da man da ikke kan dø, med mindre en annen sniper spotter? Begrensning på en sniper per lag? *fabulere*

 

Men det ble vel litt off-topic.

 

COD4 hadde jo en lignende mission etter All Ghillied Up (jeg husker ikke hva den heter, men det er rett etter AGU), hvor man skal snipe Zakhaev fra en drøy kilometer unna med Barrett...

 

En snau kilometer:P

 

Det var 800 og noen meter

Lenke til kommentar

Når en her på forumet sa man var en hore hvis man brukte P90 eller Vector-Rapid fire så gikk dette alt for langt. Selv om IW fikset 1887 bryr de seg ikke om alt det emo whiny bullshittet dere klarer å diske opp. OP meg her og OP meg der. Hvis det er så jævlig bra kan dere jo bare bruke det selv og få 200 i K:D-ratio, sant?

Endret av ArilC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...